Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Θόρυβος εξάτμιση κάγκουρας

Θόρυβος εξάτμιση κάγκουρας

Τι θα γίνει με τους «κάγκουρες» και τις εξατμίσεις τους;

17/4/2024

Καθολικό φαινόμενο με την ανοχή όλων
Τηλεχειριζόμενα καζανάκια, η νέα μόδα στην ηχορρύπανση
Η τροχαία δεν μπορεί ή δεν προλαβαίνει
Οι ποινές δεν είναι αρκετές

Αξιζει να μαθετε

Καθολικό φαινόμενο με την ανοχή όλων

Είναι γνωστό ότι κυκλοφορούν ανάμεσα μας αυτοκίνητα 120 ίππων που ακούγοντας τα να περνούν, νομίζεις ότι άλλαξε η χάραξη του Ακρόπολις και πως κάνουν στη γειτονιά σου δοκιμές οι εργοστασιακές ομάδες rally. Το ότι συνήθως ξέρεις πότε η παραγγελία σου ξεκίνησε να έρχεται από το καφέ, το σουβλατζίδικο ή την πιτσαρία της πλατείας, αφού άκουσες τον διανομέα να βάζει μπροστά το πειραγμένο 50άρι του, επίσης είναι συνηθισμένο στις ημέρες μας. Όπως δείχνουν τα πράγματα, το φαινόμενο τείνει να γίνει καθολικό. Συνηθέστερα φυσικά συναντάται σε οχήματα με ιδιοκτήτες νεαρότερης ηλικίας, και ειδικά στα δίκυκλα πάει να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Με τόσο μεγάλα ποσοστά «πειραγμένων» δικύκλων (υπολογίζεται ότι αυτά είναι πάνω από τα 2 στα 5), αντιλαμβανόμαστε ότι μάλλον αυτό συμβαίνει με την λιγότερη ή την περισσότερη ανοχή όλων. Ο κάθε ένας από εμάς, που υπομένει το θόρυβο του νεαρού στη γειτονιά, για να μη χαλάσει σχέσεις ετών λόγω γνωριμίας, ο εργοδότης που ψάχνει απεγνωσμένα για διανομείς και δεν βρίσκει, αλλά και οι γονείς, που δεν εξηγήσαμε ποτέ στα παιδιά μας, πως η ελευθερία τους, σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία των υπολοίπων. Τα δε επακόλουθα της ηχορρύπανσης στην ηρεμία μας άλλα και στην ψυχική μας υγεία, είναι χιλιοειπωμένα από άλλα άρθρα σχετικά με το τόσο σημαντικό αυτό θέμα.

Τηλεχειριζόμενα καζανάκια, η νέα μόδα στην ηχορρύπανση

Το ότι θα φτάναμε να συζητάμε όμως για τηλεχειριζόμενες τελικές εξατμίσεις, με τις οποίες κάποιοι μπορούν να ρυθμίζουν το πόσο-πολύ ή ακόμα περισσότερο-θόρυβο θα κάνει το αυτοκίνητο τους, μάλλον μας ξεπερνάει όλους. Ας το παραδεχτούμε, το τερματίσανε! Το τελευταίο αποτελεί την τελευταία μόδα στην ηχορρύπανση, και είναι ένα πολύ βολικό τεχνικό χαρακτηριστικό που μπορεί κανείς να προσθέσει στο-λογικά ήδη -πειραγμένο αυτοκίνητο του. Βολικό γιατί μπορεί να τον ξελασπώσει αν δει από μακριά αστυνομικούς, οπότε θα προλάβει να περιορίσει τον ήχο του, ή απλά για να πάει μια βόλτα με την κοπέλα του και να μπορεί να συζητάει μαζί της σαν άνθρωπος. Ο μηχανισμός αυτός μάλιστα, είναι ουσιαστικά «αντιγραφή» από στάνταρ εξοπλισμό ακριβότερων μοντέλων, όπως το VW Polo GTi ή η Mercedes A Class AMG. Σε αυτές τις περιπτώσεις εργοστασιακού εξοπλισμού, η ρύθμιση του ήχου της εξάτμισης αλλάζει, καθώς η κίνηση ενός διαφράγματος ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή του Sport προφίλ από το Infotainment.

Η τροχαία δεν μπορεί ή δεν προλαβαίνει

Η μόνη που είναι αρμόδια να καταπολεμήσει το φαινόμενο, είναι η Τροχαία, όμως και αυτή όπως φαίνεται, αδυνατεί να ελέγξει επαρκώς ένα τόσο εκτεταμένο φαινόμενο. Όσα μπλόκα κι αν κάνει σε κεντρικά σημεία, όσα αυτοκίνητα ή δίκυκλα και αν σταματήσει, αυτά που ηχορυπαίνουν είναι τόσα πολλά, που πρακτικά, θα έπρεπε να αφήσει κάθε άλλη δραστηριότητα για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τους συγκεκριμένους παραβάτες.

Οι ποινές δεν είναι αρκετές

Με μόλις 200 ευρώ πρόστιμο πάντως,  και αφαίρεση πινακίδων-που έτσι κι αλλιώς δεν φαίνονται εκεί που τις τοποθετούν ορισμένοι-μάλλον δε γίνεται τίποτα, και οι ποινές ίσως θα έπρεπε να αυστηροποιηθούν για να το ξανασκέφτονται μερικοί. Το θέμα έχει διογκωθεί και ίσως οι αρμόδιες αρχές και το Κράτος θα πρέπει να ασχοληθούν περισσότερο και ενδεχομένως με διαφορετικές και αποτελεσματικότερες μεθόδους.

Εσύ τι νομίζεις; «Παιδιά είναι» ή σε ενοχλεί να πρέπει να διακόψεις τη συνομιλία σου μέχρι να περάσει ο «κάγκουρας»;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε