autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το ΑΧ συμπεριφερόταν σαν γνήσιο Citroen. `Ανετο, με κλίσεις στις στροφές που δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά

Σχεδίαση με υπογραφή Bertone

Όμορφο για τα δεδομένα της εποχής το εσωτερικό του ΑΧ

Citroen AX: Ένα φανταστικό μικρό!

21/2/2018

Citroen AX: Ένα φανταστικό μικρό! Το 1986 παρουσίασε η Citroen τον αντικαταστάτη του θρυλικού Citroen Visa και μέσα σε 12 χρόνια κατάφερε να πουλήσει πάνω από 2,500,000 οχήματα. Ας το θυμηθούμε!

Όταν η Citroen παρουσίασε το 1986 το νέο της μικρό, το AX που αντικατέστησε το Visa, έκλεισε  το κενό στη γκάμα μιας και κάτω από την ΒΧ δεν είχε κάποιο ανταγωνιστικό μοντέλο.  Το Visa που παρουσιάστηκε το 1976 έδειχνε και ήταν πολύ παλιό και ο αντικαταστάτης έπρεπε να έρθει.

Εμφανισιακά το ΑΧ σόκαρε αρνητικά τον τότε τύπο αφενός γιατί δεν είχε καμία σχέση με το φουτουριστικό παρελθόν της Citroen, αφετέρου γιατί αρχικά διατίθεντο αποκλειστικά ως 3πορτο. Για ακριβώς αυτό το λόγο η Γαλλική φίρμα κράτησε για 2 ακόμα χρόνια στην παραγωγή το αποκλειστικά 5πορτο μικρό Visa.
 

Στον τομέα του εξοπλισμού, αν και πλούσιο για την κατηγορία και την εποχή του, δεν κατάφερε να φτάσει το επίπεδο των μεγαλύτερων Citroen μιας και δεν διέθετε υδροπνευματική ανάρτηση, και φώτα που στρίβουν. Πιο συγκεκριμένα, στον στάνταρ πακέτο, προσέφερε ανεξάρτητη ανάρτηση στους 4 τροχούς, ραδιοκασετόφωνο, 2 εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις υπήρχαν στάνταρ ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικά παράθυρα.


Εν έτη 1993 παρουσίασε ηλεκτρική έκδοση που είχε αυτονομία 160 χλμ και βγήκε κανονικά στην παραγωγή.
Το ΑΧ ζύγιζε μόνο 640 κιλά και είχε πολύ καλή αεροδυναμική, 031 CD, νούμερο ασυνήθιστο για την κατηγορία. Ως αποτέλεσμα το Αχ είχε απίστευτα χαμηλή κατανάλωση μιας και χρειαζόταν 3,5 λτ βενζίνης/ 100 χλμ ενώ το ντίζελ μόνο 2, 7 λτ/ 100 που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ κατανάλωσης.
 

Στο δρόμο εκτιμούσες την άνεση που ήταν από τις καλύτερες στην κατηγορία ενώ έστριβε με ασφάλεια ακόμα και με περισσότερα χιλιόμετρα απ όσα προστάζει ο αστικός του χαρακτήρας.  Η ελαφριά κατασκευή είχε καλή συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο ενώ τα επίπεδα του αεροδυναμικού θορύβου ήταν χαμηλά για το είδος της κατασκευής.
 

Συμπέρασμα: Η Citroen πριν 30 χρόνια κατάφερε να κάνει κάτι που δεν έχει κάνει από τότε κανένας άλλος κατασκευαστής (ούτε η ίδια η Citroen). Έφτιαξε ένα πραγματικά καλό μικρό αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή. Είχε το καλύτερο value for money μιας και το ΑΧ άξιζε και την τελευταία δραχμή του. Είχε ένα μεγάλο αρνητικό όπως βέβαια όλα τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής που δεν είναι άλλο από την παθητική ασφάλεια. 
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen ΑΧ
Κινητήρας Τετρακύλινδρος
Μέγεθος 954 κεκ
Ιπποδύναμη 45 Ps/ 6,000 σ.α.λ
Ροπή 74Nm/ 3,700 σ.α.λ
Τελική 146 χλμ/ώρα
0-100 17,1 δλ
Κιβώτιο 4άρι
Μετάδοση Εμπρός
Βάρος(άδειο) 640 κιλά
Κατανάλωση 5,8 λτ/100
Διαστάσεις "3525/1555/1355 1755/1387"
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις