Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τι κάνουμε αν «μείνουμε» από μπαταρία

Διαβάστηκε από 6760 αναγνώστες - 20/1/2021

Το αυτοκίνητο δεν εκκινεί! Τι να κάνω;
Στην περίπτωση που ξεμείνετε από μπαταρία, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να «βάλετε εμπρός» το αυτοκίνητό σας.

Εκκίνηση με καλώδια μπαταρίας
Αν η μπαταρία έχει αποφορτιστεί εντελώς, το αυτοκίνητο θα χρειαστεί εξωτερική πηγή ρεύματος, προκειμένου να εκκινηθεί. Για αυτό, θα χρειαστείτε καλώδια μπαταρίας και άλλο ένα όχημα. Μπορείτε να διαβάσετε εδώ αναλυτικά τη αυτή τη διαδικασία, και τι πρέπει να προσέχετε.
Τα ονομαζόμενα «booster», ή αλλιώς εκκινητές, είναι ένα χρήσιμο αξεσουάρ το οποίο απλουστεύει τη διαδικασία, αφού δεν είναι απαραίτητη η παρουσία δεύτερου οχήματος.

Εκκίνηση με σπρώξιμο
Αυτή η μέθοδος είναι εφικτή μόνο σε οχήματα που έχουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, και ενδείκνυται μόνο για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αφού προκαλείται φθορά στον καταλύτη από τα άκαυστο μείγμα καυσίμου που δημιουργείται. Επίσης, η μπαταρία θα πρέπει να έχει λίγη τάση ακόμα, και ας μην επαρκεί για τη λειτουργία της μίζας.
Προκειμένου να εκκινήσετε έτσι το αυτοκίνητό σας, θα πρέπει κάποιος να σπρώξει το όχημα ενώ έχετε επιλέξει κάποια «μεσαία» σχέση στο κιβώτιο, συνήθως δευτέρα ή τρίτη και κρατάτε πατημένο το συμπλέκτη. Μόλις το αυτοκίνητο αρχίσει να κυλάει για λίγα μέτρα, αφήστε το συμπλέκτη απότομα. Ο κινητήρας θα τεθεί σε λειτουργία!



Φόρτιση
Όπως αναφέραμε, μία άδεια μπαταρία δεν είναι απαραίτητο πως χρήζει άμεσης αλλαγής. Αν γίνεται, φορτίστε την το βράδυ με μία κατάλληλη συσκευή. Μπορεί το πρόβλημα να λυθεί.

Αποθείωση  της μπαταρίας
Αν η μπαταρία δεν μπορεί να φορτιστεί πλέον, αυτό συμβαίνει επειδή με τον καιρό έχουν δημιουργηθεί αρκετά άλατα θειικού οξέος στις πλάκες μολύβδου που βρίσκονται σε αυτήν. Όταν ο σχηματισμός των θειικών αλάτων είναι μεγάλος, εμποδίζεται η επαφή του στοιχείου με τον ηλεκτρολύτη, και αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον.
Η απομάκρυνση των θειικών αλάτων γίνεται μέσω φορτίσεων με παλμούς ρεύματος, και γίνεται με μία συσκευή που ονομάζεται «παλμικός αποθειικωτής». Μετά από αυτή τη διαδικασία, η μπαταρία ανακτά μερική από ή και όλη την αρχική της χωρητικότητα. Αν θέλετε να προλάβετε αυτό το γεγονός, μπορείτε να τοποθετήσετε μόνιμα μία γεννήτρια παλμών στη μπαταρία σας, η οποία, στην καλύτερη περίπτωση, θα διπλασιάσει το προσδόκιμο ζωής της.



Γιατί κάνει τόσο κακό η εκφόρτιση της μπαταρίας;
Το μεγαλύτερο κακό στις μπαταρίες ασκείται από την βαθιά εκφόρτιση. Αυτό συμβαίνει όταν για παράδειγμα τα φώτα έχουν μείνει ανοιχτά όλο το βράδυ, ή αν έχουμε καιρό να κινήσουμε το αυτοκίνητο. Τότε, η τάση της θα πέσει κάτω από το κρίσιμο επίπεδο και η χωρητικότητα μειώνεται δραστικά, ορισμένες φορές στο σημείο πλήρους καταστροφής.
Σημαντικό: Ποτέ μην αφήνετε τις μπαταρίες αποφορτισμένες για μεγάλο χρονικό διάστημα! Αν η τάση της παραμείνει κάτω των 12,4V για αρκετό καιρό, αρχίζουν και δημιουργούνται θειικά άλατα, τα οποία περιορίζουν την ικανότητα της μπαταρίας να φορτιστεί. Αν συμβεί αυτό, είναι απαραίτητη η διαδικασία της αποθείωσης.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει