4 φωτογραφίες »

Diesel και χαμηλές θερμοκρασίες: Τι πρέπει να προσέχουμε

Διαβάστηκε από 25877 αναγνώστες - 11/2/2021

Το χειμώνα, οι θερμοκρασίες υπό το μηδέν εγκυμονούν κινδύνους για τα diesel αυτοκίνητα, αφού μέσα στο πετρέλαιο σχηματίζονται κρύσταλλοι παραφίνης, ικανοί να φράξουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Η AUTO BILD σας παρουσιάζει πώς μπορείτε να προστατέψετε το όχημά σας από τις συνέπειες του παγετού.

 
 

Τα συνεργεία της Αττική που σήμερα έχουν ως 35% φθηνότερο service

Οι χαμηλές θερμοκρασίες στην χώρα μας, ειδικά στις ορεινές περιοχές, είναι ένα συχνό φαινόμενο το χειμώνα, με το θερμόμετρο να φτάνει σε πολλές περιπτώσεις αρκετά χαμηλότερα από τους 0 βαθμούς. Η μικρότερη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ελλάδα είναι οι -27,8 βαθμοί στην Πτολεμαϊδα το 1963, ενώ πιο πρόσφατα, το 2012, τα θερμόμετρα στη Φλώρινα άγγιξαν τους -25,1 βαθμούς.

Τέτοιο ακραίο ψύχος προξενεί προβλήματα στα αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο, καθώς, σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των -7 βαθμών, δημιουργούνται κρύσταλλοι παραφίνης, οι οποίοι μπορούν να φράξουν τις γραμμές και το φίλτρο καυσίμου. Το πετρέλαιο που πωλείται διαθέτει ειδικά πρόσθετα τα οποία αποτρέπουν τη δημιουργία κρυστάλλων, και εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία σε θερμοκρασίες έως τους -20. Παρόλα αυτά, υπάρχει το ενδεχόμενο να αρχίσει η κρυσταλλοποίηση του καυσίμου ακόμα και πριν τη συγκεκριμένη θερμοκρασία. Στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί να προκληθεί βλάβη σε εξαρτήματα όπως τα μπεκ.



Για να αποφευχθεί αυτό, πολλά σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα διαθέτουν ειδικά συστήματα θέρμανσης καυσίμου. Ακόμα και αυτό όμως ενδέχεται να μην είναι αρκετό, σε συνθήκες υπερβολικού ψύχους. Δεδομένου ότι πολλές φορές, ο λεγόμενος «χιονιάς» έρχεται απροειδοποίητος, καλό θα είναι να γνωρίζουμε τα μέτρα με τα οποία μπορούμε να προφυλάξουμε το αυτοκίνητό μας από τις συνέπειες που έχει ο παγετός στο πετρέλαιο. Αυτό θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους κατοίκους των ορεινών περιοχών, αλλά και σε όσους ταξιδεύουν σε μέρη με ακόμα πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

Γιατί προξενούνται προβλήματα στο diesel από τον παγετό;
Προκειμένου να γίνεται καθαρότερη καύση, αλλά και για λόγους λίπανσης, το πετρέλαιο περιέχει παραφίνη. Με την πτώση της θερμοκρασίας, η παραφίνη αρχίζει να σχηματίζει μικρούς κρυστάλλους, οι οποίοι ξεκινούν και συσσωρεύονται. Ουσιαστικά λοιπόν, το πετρέλαιο αρχίζει και πήζει. Οι μικροί σβόλοι που έχουν δημιουργηθεί, μπορούν να φράξουν το φίλτρο καυσίμου. Αν το μέγεθος αυτών είναι μεγαλύτερο, τότε αυτά θα εμποδίζουν τη ροή στις γραμμές καυσίμου, τα μπεκ και την αντλία πετρελαίου. Για αυτό το λόγο υπάρχουν τα ειδικά πρόσθετα, τα οποία αποτρέπουν αυτά τα προβλήματα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει