Μηχανικά προβλήματα ίσως αυξήσουν την κατανάλωση

17/11/2020

Σε γενικές γραμμές, κάθε ρουλεμάν που στηρίζει την ελεύθερη περιστροφή των αξόνων μετάδοσης της κίνησης μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης μέσω αυξημένης αντίστασης. Ωστόσο, εάν η αντίσταση είναι τόσο ισχυρή που επιδρά σε μεγάλο βαθμό στην κατανάλωση, συνήθως καταλαβαίνουμε το πρόβλημα από έναν διαφορετικό θόρυβο όταν αλλάζουμε ταχύτητες.
 
Το ίδιο ισχύει και για τα ρουλεμάν των τροχών. Εδώ, οι θόρυβοι αρχικά δημιουργούνται μόνο όταν πιέζεται η ελαττωματική πλευρά (το αναγνωρίζουμε καλύτερα με τις στροφές στο ρελαντί). Είναι διαφορετικό όταν τα φρένα έχουν κολλήσει, ελάττωμα το οποίο συχνά δεν καταλαβαίνουμε τόσο γρήγορα. Μπορούμε να το ελέγξουμε αφήνοντας το αυτοκίνητο να πέσει σε χαμηλή ταχύτητα, ενώ κινούμαστε με νεκρά. Εάν το αυτοκίνητο φρενάρει ξαφνικά, αυτό είναι ένδειξη ενός κολλημένου εμβόλου φρένου. Για να βρούμε σε ποιον τροχό είναι το πρόβλημα αρκεί να ψηλαφήσουμε για να νιώσουμε τη θερμοκρασία της ζάντας. Ο τροχός με το κολλημένο φρένο είναι συχνά αισθητά πιο ζεστός από τις άλλες ζάντες. Στρίβοντας τον τροχό ενώ έχουμε «σηκώσει» το αυτοκίνητο, σιγουρευόμαστε.
 
Στην περίπτωση των δισκόφρενων, μπορεί και να δούμε το τακάκι φρένων που εφάπτεται μαζί τους.  Αμεσα πρέπει να επισκεφτούμε ένα συνεργείο.
 
Οι φραγμένοι εγχυτήρες καυσίμου αυξάνουν την κατανάλωση



Ένας κινητήρας έχει ένα μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο. Τα ακροφύσια ψεκασμού ψεκάζουν μια πολύ λεπτή γραμμή καυσίμου είτε στην οδό εισαγωγής (έγχυση πολλαπλής εισαγωγής) είτε απευθείας στον θάλαμο καύσης του κυλίνδρου (άμεση έγχυση). Με τα χρόνια τα ακροφύσια λερώνονται, το καύσιμο δεν μπορεί πλέον να ψεκάζεται βέλτιστα πράγμα που σημαίνει ότι η καύση δεν γίνεται κάτω από ιδανικές συνθήκες. Ειδικά στους εγχυτήρες άμεσης έγχυσης η δημιουργία υπολλειμμάτων οπτάνθρακα είναι σύνηθες φαινόμενο. Ως εκ τούτου, ο κινητήρας δεν έχει ισχύ, ενώ η κατανάλωση αυξάνεται. Μάλιστα, αν δεν γίνεται ψεκασμός σε λεπτή γραμμή (όπως ενδείκνυται), μπορεί να προκληθεί ζημιά στα έμβολα ή και τον ίδιο τον κινητήρα.
 
Σε πολλές περιπτώσεις βοηθάει η παρουσία ειδικών προσθέτων ουσιών. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να επιβεβαιώσουν από τις οδηγίες χρήσης του κατασκευαστή του αυτοκινήτου εάν η πρόσθετη ουσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο όχημα. Σε περίπτωση που κάποια κατακάθια βρωμιάς δεν απομακρύνονται, συνιστάται να αφαιρέσετε τα μπεκ και να τα υποβάλετε σε επαγγελματικό καθαρισμό.
 
Προβληματικός εξοπλισμός



Οι ελαττωματικές βοηθητικές μονάδες μπορούν επίσης να ευθύνονται για αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Χαρακτηριστική περίπτωση το air condition. Όταν είναι ο συμπιεστής κλιματισμού είναι ενεργοποιημένος, τίθεται σε λειτουργία από έναν μαγνητικό συμπλέκτη μέσω του ιμάντα V και στο εξής παρέχει αυξημένη αντίσταση στον κινητήρα. Χρειάζεται έξτρα καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος, και χρησιμοποιεί περίπου 0,5 έως 2,5 λίτρα περισσότερο ανά 100 χιλιόμετρα εξαιτίας του κλιματισμού. Εάν η μαγνητική ζεύξη είναι ελαττωματική, ίσως δεν γίνεται να απενεργοποιήσουμε τον συμπιεστή, επομένως η αυξημένη αντίσταση διατηρείται μόνιμα.
 
Το ίδιο ισχύει και για τους σύγχρονους εναλλάκτες, οι οποίοι λειτουργούν μόνο σε overrun mode (ενώ είμαστε σε κίνηση με νεκρά, βάζουμε ταχύτητα και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, γιατί η κίνηση μεταδίδεται αντίστροφα, από τους τροχούς στον κινητήρα). Επίσης, αποσυνδέονται όταν δέχονται άνω του ορίου φορτίο θερμικής ενέργειας. Εάν η αποσύνδεση δεν λειτουργεί, η κατανάλωση αυξάνεται. Ακόμα κι αν η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα δεν βγάλει πρόβλημα, ένα σπασμένο ρουλεμάν ή μια ελαττωματική τροχαλία ιμάντα μπορεί να επιβαρύνει την λειτουργία των μονάδων και να αυξήσει την αντίσταση λειτουργίας του κινητήρα. Και στην περίπτωση αυτή, η ζημιά μπορεί συνήθως να αναγνωριστεί από θορύβους που γίνονται όταν γίνεται η διαδικασία.
 
Αισθητήρες καθορίζουν την ποσότητα και το χρόνο έγχυσης



Ο ηλεκτρονικός έλεγχος κινητήρα είναι μια άλλη πιθανή πηγή σφαλμάτων που πρέπει να ληφθεί υπόψη σε περίπτωση ασυνήθιστα υψηλής κατανάλωσης. Συνήθως δεν είναι ελαττωματική η ίδια η μονάδα ελέγχου, αλλά ένας από τους πολλούς αισθητήρες που παρέχει στη μονάδα ελέγχου πληροφορίες.  Οι πιο σημαντικοί από αυτούς είναι οι ακόλουθοι:

  • μετρητής μάζας αέρα
  • αισθητήρας στροφαλοφόρου άξονα
  • αισθητήρας λάμδα
  • αισθητήρας εκκεντροφόρου άξονα
  • αισθητήρας θέσης πεταλούδας
  • αισθητήρας κρούσης
  • αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού
  • αισθητήρας TDC
  • αισθητήρας θερμοκρασίας αέρα.
 
Από τα δεδομένα που παρέχονται από αυτούς τους αισθητήρες, η μονάδα ελέγχου κινητήρα υπολογίζει, μεταξύ άλλων, το σημείο ανάφλεξης, την ποσότητα και τον χρόνο ψεκασμού καυσίμου. Εάν οι πληροφορίες από έναν ή περισσότερους αισθητήρες είναι λανθασμένες, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να αυξηθεί - για παράδειγμα εάν εγχέεται πάρα πολύ καύσιμο ή σε λάθος χρόνο. Εάν οι αισθητήρες δεν λειτουργήσουν καθόλου, ο κινητήρας συνήθως πέφτει στο πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης (ανάβει η λυχνία ελέγχου κινητήρα). Και εδώ, η διαδικασία καύσης δεν είναι η βέλτιστη, γεγονός που αυξάνει επίσης την κατανάλωση. Σε πολλές περιπτώσεις, ένας ελαττωματικός αισθητήρας μπορεί να εντοπιστεί μέσω του εγκεφάλου. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Σίγουρα, αν υποψιαζόμαστε πρόβλημα, πρέπει να επισκεφτούμε ένα συνεργείο.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Σχετικες Ειδησεις