Σε γενικές γραμμές, κάθε ρουλεμάν που στηρίζει την ελεύθερη περιστροφή των αξόνων μετάδοσης της κίνησης μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης μέσω αυξημένης αντίστασης. Ωστόσο, εάν η αντίσταση είναι τόσο ισχυρή που επιδρά σε μεγάλο βαθμό στην κατανάλωση, συνήθως καταλαβαίνουμε το πρόβλημα από έναν διαφορετικό θόρυβο όταν αλλάζουμε ταχύτητες.
Το ίδιο ισχύει και για τα ρουλεμάν των τροχών. Εδώ, οι θόρυβοι αρχικά δημιουργούνται μόνο όταν πιέζεται η ελαττωματική πλευρά (το αναγνωρίζουμε καλύτερα με τις στροφές στο ρελαντί). Είναι διαφορετικό όταν τα φρένα έχουν κολλήσει, ελάττωμα το οποίο συχνά δεν καταλαβαίνουμε τόσο γρήγορα. Μπορούμε να το ελέγξουμε αφήνοντας το αυτοκίνητο να πέσει σε χαμηλή ταχύτητα, ενώ κινούμαστε με νεκρά. Εάν το αυτοκίνητο φρενάρει ξαφνικά, αυτό είναι ένδειξη ενός κολλημένου εμβόλου φρένου. Για να βρούμε σε ποιον τροχό είναι το πρόβλημα αρκεί να ψηλαφήσουμε για να νιώσουμε τη θερμοκρασία της ζάντας. Ο τροχός με το κολλημένο φρένο είναι συχνά αισθητά πιο ζεστός από τις άλλες ζάντες. Στρίβοντας τον τροχό ενώ έχουμε «σηκώσει» το αυτοκίνητο, σιγουρευόμαστε.
Στην περίπτωση των δισκόφρενων, μπορεί και να δούμε το τακάκι φρένων που εφάπτεται μαζί τους. Αμεσα πρέπει να επισκεφτούμε ένα συνεργείο.
Οι φραγμένοι εγχυτήρες καυσίμου αυξάνουν την κατανάλωση
Ένας κινητήρας έχει ένα μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο. Τα ακροφύσια ψεκασμού ψεκάζουν μια πολύ λεπτή γραμμή καυσίμου είτε στην οδό εισαγωγής (έγχυση πολλαπλής εισαγωγής) είτε απευθείας στον θάλαμο καύσης του κυλίνδρου (άμεση έγχυση). Με τα χρόνια τα ακροφύσια λερώνονται, το καύσιμο δεν μπορεί πλέον να ψεκάζεται βέλτιστα πράγμα που σημαίνει ότι η καύση δεν γίνεται κάτω από ιδανικές συνθήκες. Ειδικά στους εγχυτήρες άμεσης έγχυσης η δημιουργία υπολλειμμάτων οπτάνθρακα είναι σύνηθες φαινόμενο. Ως εκ τούτου, ο κινητήρας δεν έχει ισχύ, ενώ η κατανάλωση αυξάνεται. Μάλιστα, αν δεν γίνεται ψεκασμός σε λεπτή γραμμή (όπως ενδείκνυται), μπορεί να προκληθεί ζημιά στα έμβολα ή και τον ίδιο τον κινητήρα.
Σε πολλές περιπτώσεις βοηθάει η παρουσία ειδικών προσθέτων ουσιών. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να επιβεβαιώσουν από τις οδηγίες χρήσης του κατασκευαστή του αυτοκινήτου εάν η πρόσθετη ουσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο όχημα. Σε περίπτωση που κάποια κατακάθια βρωμιάς δεν απομακρύνονται, συνιστάται να αφαιρέσετε τα μπεκ και να τα υποβάλετε σε επαγγελματικό καθαρισμό.
Προβληματικός εξοπλισμός
Οι ελαττωματικές βοηθητικές μονάδες μπορούν επίσης να ευθύνονται για αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Χαρακτηριστική περίπτωση το air condition. Όταν είναι ο συμπιεστής κλιματισμού είναι ενεργοποιημένος, τίθεται σε λειτουργία από έναν μαγνητικό συμπλέκτη μέσω του ιμάντα V και στο εξής παρέχει αυξημένη αντίσταση στον κινητήρα. Χρειάζεται έξτρα καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο και το μέγεθος, και χρησιμοποιεί περίπου 0,5 έως 2,5 λίτρα περισσότερο ανά 100 χιλιόμετρα εξαιτίας του κλιματισμού. Εάν η μαγνητική ζεύξη είναι ελαττωματική, ίσως δεν γίνεται να απενεργοποιήσουμε τον συμπιεστή, επομένως η αυξημένη αντίσταση διατηρείται μόνιμα.
Το ίδιο ισχύει και για τους σύγχρονους εναλλάκτες, οι οποίοι λειτουργούν μόνο σε overrun mode (ενώ είμαστε σε κίνηση με νεκρά, βάζουμε ταχύτητα και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, γιατί η κίνηση μεταδίδεται αντίστροφα, από τους τροχούς στον κινητήρα). Επίσης, αποσυνδέονται όταν δέχονται άνω του ορίου φορτίο θερμικής ενέργειας. Εάν η αποσύνδεση δεν λειτουργεί, η κατανάλωση αυξάνεται. Ακόμα κι αν η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα δεν βγάλει πρόβλημα, ένα σπασμένο ρουλεμάν ή μια ελαττωματική τροχαλία ιμάντα μπορεί να επιβαρύνει την λειτουργία των μονάδων και να αυξήσει την αντίσταση λειτουργίας του κινητήρα. Και στην περίπτωση αυτή, η ζημιά μπορεί συνήθως να αναγνωριστεί από θορύβους που γίνονται όταν γίνεται η διαδικασία.
Αισθητήρες καθορίζουν την ποσότητα και το χρόνο έγχυσης
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος κινητήρα είναι μια άλλη πιθανή πηγή σφαλμάτων που πρέπει να ληφθεί υπόψη σε περίπτωση ασυνήθιστα υψηλής κατανάλωσης. Συνήθως δεν είναι ελαττωματική η ίδια η μονάδα ελέγχου, αλλά ένας από τους πολλούς αισθητήρες που παρέχει στη μονάδα ελέγχου πληροφορίες. Οι πιο σημαντικοί από αυτούς είναι οι ακόλουθοι:
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Συγκρίνουμε το νέο Leon με Astra, Ceed και Impreza
Το Ελληνικό Chaos είναι το μόνο που μπορεί να μας σώσει [video]
Μα κάνουν μαγκιές με Smart ρε αδερφέ? [video]
Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona Hybrid
Συγκρίνουμε CUPRA Formentor 2.0 vs BMW X2 M35i
Το αυτοκίνητο με τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής
Όταν η Citroen «δίδαξε» τι σημαίνει άνεση
Μύθος ή Αλήθεια: Αυξάνουν την ισχύ τα Sport φίλτρα αέρα?
Δημοφιλή supermini στη βασική τους έκδοση
Ford : Bonus με 0,99% επιτόκιο και 8 χρόνια εγγύηση, μάθε περισσότερα
Skoda : Kamiq απο 16.500 με άτοκη χρηματοδότηση
Maxxis : Ελαστικά με υψηλή απόδοση χειρισμού
Renault : Auto Motivo, service με παραλαβή και παράδοση απο τους ίδιους
MINI : Το MINI Service εξασφαλίζει πάντα την καλύτερη λύση για εσένα!
BMW : Ολοκληρωμένες λύσεις, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες Aftersales!
GOODYEAR : Νέα σειρά VECTOR 4SEASONS: Εξαιρετική απόδοση σε όλες τις καιρικές συνθήκες
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2021 - autoagora.gr