Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κράμερ εναντίον Κράμερ

Κράμερ εναντίον Κράμερ

Διαβάστηκε από 15578 αναγνώστες - 30/6/2022

Έτσι, φτάνουμε στη σύγχρονη M4 Competition. Ένα turbo… κτήνος 510 PS με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ενεργή ανάρτηση και ενισχυμένα με άνθρακα κεραμικά φρένα. Αφήσαμε, λοιπόν, τα κυανόλευκα θαύματα στην κυκλική πίστα να… πετούν. Όχι κυνηγώντας το χρονόμετρο, γιατί το αυτοκίνητο δε θα είχε καμία πιθανότητα, αλλά δοκιμάζοντας το χαρακτήρα τους. Τι μπορούν να κάνουν, λοιπόν, τα συγκεκριμένα ανόμοια αδέλφια;

Κοινοποίησέ το »

Η M 1000 επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 3,1 δευτερόλεπτα, η M4 χρειάζεται σχεδόν ένα δευτερόλεπτο περισσότερο. Η μοτοσικλέτα εξαντλεί τα όριά της κατά τη μετάδοση αγωνιστικού τύπου στα 315 km/h, ενώ το Coupé περιορίζεται ηλεκτρονικά (προαιρετικά) στα 290 km/h, καθώς η standard ρύθμιση φέρνει το τέλος στα 250 km/h. Εκεί ερχόμαστε και πάλι στα κιλά και τα… γραμμαριάκια. Επειδή η αναλογία ισχύος/βάρους, ένα είδος δείκτη μάζας- σώματος για μηχανοκίνητα οχήματα, μετρά πολύ περισσότερο από την καθαρή ισχύ. Και εκεί η M 1000 RR με 0,9 kg/PS βρίσκεται σαφώς πιο μπροστά σε σχέση με την M4 Competition με τα (καλά για αυτοκίνητα) 3,4 kg/PS.


 
Οδηγώντας
Εξοπλισμός ασφάλειας με σταθεροποιητικά ηλεκτρονικά, που σταθεροποιούν τόσο το όχημα (όσο και τον οδηγό του!) περιλαμβάνονται και στις δύο BMW του θέματός μας. Κάποιες γρήγορες λειτουργίες ελέγχου βοηθούν τη μοτοσικλέτα να αποφεύγει την όπισθεν… παρενόχληση από άλλα τροχοφόρα, τις ακινητοποιήσεις και τις πλαγιολισθήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να σας φέρουν σε δύσκολη θέση, π.χ. κάθετα σε σχέση με τη ροή της κυκλοφορίας. Τα συστήματα υποβοήθησης είναι εφικτό να απενεργοποιούνται, κάτι που συνιστάται μόνο στους σπεσιαλίστες. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο μπροστινός τροχός ανυψώνεται ακόμα και πέρα από ένα όριο ταχύτητας 200 km/h.



Οι ασταθείς συνθήκες οδήγησης επικεντρώνονται στην M4 κυρίως στις πλαγιολισθήσεις και στις απώλειες πρόσφυσης της πίσω πλευράς της. Η M4 μπορεί, βέβαια, να τα κάνει τόσο καλά όλα αυτά, που είναι εφικτό να καταγράφονται η γωνία πλαγιολίσθησης, αλλά και η απόσταση της οδήγησης, που έχει διανυθεί κάθετα σε σχέση με τη ροή της κυκλοφορίας. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν την κάνει ταχύτερη (προφανώς το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο), αλλά κάνει τον οδηγό πιο ευτυχισμένο. Το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με λογική. Αφήνει πίσω του με ησυχία τις μεγάλες αποστάσεις, ρυθμίζει ηλεκτρικά την πλάτη του καθίσματος και αλλάζει τις οκτώ σχέσεις του κιβωτίου, σύμφωνα με τη ρύθμιση του προγράμματος οδήγησης "Eco", εφόσον απαιτείται. Τότε, θα βρεθείς ξανά κάτω (φυσικά με έντονα βαυαρική προφορά).

Συμπέρασμα
Η M GmbH πείθει για άλλη μια φορά με το ταλέντο και το ταμπεραμέντο της. Και πλέον, αυτά δεν τα βρίσκουμε μόνο σε αυτοκίνητα, αλλά και σε μοτοσικλέτες. Τα δύο ανόμοια αδέλφια έχουν αμέτρητες διαφορές αλλά ίδια φιλοσοφία. Η M 1000 RR είναι ένα πραγματικό super bike, που σε κάθε περίπτωση μιμείται με επιτυχία το… super car M4 Competition.