Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κινητήρας 2,5 λίτρων, καθίσματα Recaro, και άλλες λεπτομέρειες της θρυλικής Sport Evo

Κινητήρας 2,5 λίτρων, καθίσματα Recaro, και άλλες λεπτομέρειες της θρυλικής Sport Evo

Διαβάστηκε από 9499 αναγνώστες - 18/6/2022

Όλες οι M3 E30 εφοδιάστηκαν με τον μυθικό τετρακύλινδρο κινητήρα με κωδικό S14, ο οποίος λάτρευε να στροφάρει ψηλά, πάνω από τις 7.000 rpm. Ανάλογα με το μοντέλο, το ατμοσφαιρικό τετραπετάλουδο μοτέρ των 2,3 λίτρων απέδιδε από 195 έως 220 PS. Μόνη εξαίρεση είναι η M3 Sport Evolution, η οποία κατασκευαζόταν μόνο μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου του 1990. Η συγκεκριμένη ειδική έκδοση, η οποία παρήχθη μόνο σε 600 αντίτυπα, διέθετε έναν S14, που είχε υπερκυβιστεί στα 2,5 λίτρα και απέδιδε ισχύ 238 PS και ροπή 240 Nm.

Κοινοποίησέ το »


Όσον αφορά τον τομέα της ανάρτησης, η Sport Evo ήταν κατά 10 χιλιοστά χαμηλότερη μπροστά σε σχέση με μία κανονική M3 και διέθετε επίσης ένα κατάλληλα τροποποιημένο σύστημα πέδησης. Η χρήση λεπτότερων κρυστάλλων για τα παράθυρα, καθώς και άλλων ελαφρών εξαρτημάτων κατέστησε δυνατή τη μείωση του συνολικού βάρους στα 1.200 κιλά, κάτι που βοήθησε την Sport Evo να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα και να έχει τελική ταχύτητα 248 km/h.



Τέλος, η συλλεκτική έκδοση διέθετε και άλλες λεπτομέρειες στο εσωτερικό, όπως τα bucket καθίσματα της Recaro, το τιμόνι με επένδυση suede δέρματος και μία ειδική πλακέτα πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, για να υπενθυμίζει στον οδηγό πως βρίσκεται μέσα σε ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο.
Αυτά, όσον αφορά τις τεχνικές πληροφορίες.

Γιατί όμως είναι η Sport Evolution τόσο πιο ακριβή από μία κανονική M3 E30; Συγκριτικά και μόνο, αναφέρουμε πως οι αυθεντικές M3 E30 είναι πλέον σπάνιες, και δεν μπορεί να βρεθεί κάποια με λιγότερο από 50.000 ευρώ. Το κόστος της Sport Evo είναι όμως σχεδόν τετραπλάσιο! Φυσικά, αυτή η τεράστια διαφορά προκύπτει από το γεγονός ότι τα ειδικά μοντέλα περιορισμένης παραγωγής είναι σχεδόν πάντοτε πολύ πιο ακριβά από τα πιο ευρέως διαδεδομένα αυτοκίνητα, επάνω στα οποία βασίζονται. Μία BMW E46 M3 CSL (περίπου 1.400 αντίτυπα) μπορεί να αποκτηθεί για πολλά περισσότερα χρήματα απΆ όσο μία M3 E46, κάτι που ισχύει και για την μυθική E36 M3 GT (356 μονάδες) και τα ειδικά μοντέλα E90/92 M3 GTS (150 «κομμάτια»), καθώς και την εξαιρετικά περιορισμένη M3 CRT (67 αντίτυπα). Όμως, κανένα από αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχει τιμή μεγαλύτερη των 200.000 ευρώ, ακόμα και αν έχουν παραχθεί σε πολύ μικρότερες μονάδες από την Sport Evo.



Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα ειδικά μοντέλα της M3 E30. Για παράδειγμα, η «M3 Europameister» που κατασκευάστηκε μόνο σε 148 μονάδες και έφερε την εμβληματική πλάκα στο ταμπλό με το «αυτόγραφο» του θρυλικού οδηγού Roberto Ravaglia, αλλά και η περίφημη «M3 Cecotto», που κατασκευάστηκε 505 φορές. Ωστόσο, αμφότερα τα μοντέλα στοιχίζουν λιγότερα από 100.000 ευρώ. Αυτό βέβαια αν προσφέρονται για πώληση.