Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Τέλος εποχής για το υδρογονοκίνητο Honda Clarity

17/6/2021

Σταματά μέσα στην χρονιά η παραγωγή του υδρογονοκίνητου Honda Clarity, με τους Ιάπωνες να βάζουν «μαχαίρι» σε μη κερδοφόρα μοντέλα.

Πείραμα που δεν στέφθηκε από επιτυχία ήταν για την Honda το Clarity με τις κυψέλες υδρογόνου ως καύσιμο. Όπως συμβαίνει και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες η Honda καλείται να προσαρμόσει τα επίπεδα εκπομπών αέριων ρύπων προτείνοντας εναλλακτικούς τύπους κίνησης. Το υδρογόνο θα μπορούσε να αποτελέσει μία αποτελεσματική πρόταση, ωστόσο η αποδοχή του Clarity από τον κόσμο και ορισμένοι άλλοι παράγοντες αναγκάζουν την Honda να βάλει τέλος στην παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου. Το Honda Clarity κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2016 έχοντας αρκετά υψηλό κόστος αγοράς τα 71.200 δολάρια. Οι πωλήσεις κυμάνθηκαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, περίπου 1.900 μονάδες παγκοσμίως, με την έλλειψη σταθμών τροφοδοσίας με υδρογόνο να μην αποτελεί ευνοϊκή συνθήκη. Stop μπήκε και στο plug-in hybrid Clarity το οποίο κυκλοφόρησε το 2018.

Μόλις 1.900 ταξινομήσεις παγκοσμίως σημείωσε το υδργονοκίνητο Honda Clarity.

Μόλις 1.900 ταξινομήσεις παγκοσμίως σημείωσε το υδργονοκίνητο Honda Clarity.

Kοινοποίησε το »


Μαζί με την Honda στο project κατασκευής υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων συναντάμε την Hyundai (Nexo) αλλά και την Toyota που πρόσφατα παρουσίασε μία νέα έκδοση του Mirai. Και σε αυτές τις περιπτώσεις η μεγάλη τιμή και η έλλειψη υποδομών φόρτισης είναι ανασταλτικοί παράγοντες για τους καταναλωτές. Όσον αφορά την Honda εστιάζει στην κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων ώστε η γκάμα της να βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το 2040. Η συνεργασία με την General Motors με επίκεντρο τις κυψέλες υδρογόνου, πάντως, συνεχίζεται.

Αξίζεί να τονιστεί πως μαζί με το Clarity θα σταματήσει η παραγωγή του premium sedan Legend και του πολυτελούς πολυχρηστικού μοντέλου Odyssey τα οποία σημείωσαν βαρομετρικά... χαμηλά. Από την μία πλευρά, το Honda Legend, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1985. Έπαψε προσωρινά το 2012 ωστόσο το 2015 επέστρεψε ως υβριδικό. Οι μόλις 261 μονάδες την περασμένη χρονιά, ωστόσο, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας σε σχέση και με τα 20.000 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το μακρινό 1991. Θυμίζουμε ότι το Legend κυκλοφόρησε σε 100 μονάδες ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής (leasing) με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Όσον αφορά το Honda Odyssey, το 1995 ήταν η χρονιά εκτόξευσής του με 126.000 ταξινομήσεις. Σταδιακά όμως έχασε την δυναμική του και το ιαπωνικό πολυχρηστικό θα μπει και αυτό στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Το Honda Legend έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κυκλοφόρησε με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Το Honda Legend έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που κυκλοφόρησε με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις