Τι συμβαίνει και το αυτοκίνητο «καίει» παραπάνω το χειμώνα;
30/8/2022
Τη χειμερινή περίοδο παρατηρείται αυξημένη κατανάλωση στα οχήματά μας, κάτι που είναι φυσιολογικό. Αναλύουμε τα σημεία του αυτοκινήτου που επηρεάζονται από τη χαμηλή θερμοκρασία.
Οι λόγοι για τους οποίους η κατανάλωση αυξάνεται το χειμώνα
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου μας, η οποία παίρνει την ανιούσα. Αυτό παλαιότερα ίσως περνούσε απαρατήρητο από πολλούς, αλλά πλέον, με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει στα ύψη, συνδράμει περισσότερο στην αύξηση των μηνιαίων εξόδων, με αρκετούς να αναρωτιούνται αν ξαφνικά χάλασε κάτι στο αυτοκίνητο. Και όμως, υπάρχουν λόγοι που εξηγούν αυτό το φαινόμενο, τους οποίους θα αναλύσουμε αμέσως.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Περισσότερες τριβές στον κινητήρα = μεγαλύτερες απώλειες ισχύος
Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν το χειμώνα αποτρέπουν τον κινητήρα από το να λειτουργεί στην ιδανική θερμοκρασία. Τα λιπαντικά του μοτέρ, όπως αντίστοιχα και οι βαλβολίνες στο σύστημα μετάδοσης, έχουν περισσότερες τριβές όταν είναι κρύα, και κατά επέκταση είναι πιο παχύρρευστα. Έτσι, προκειμένου να παραχθεί το ίδιο έργο, ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, κάτι που φαίνεται στην ταχύτητα που αδειάζει το ρεζερβουάρ.
Ο κινητήρας αργεί να ζεσταθεί, και «καίει» περισσότερο
Όπως έχουμε παρατηρήσει, όταν ενεργοποιήσουμε έναν κρύο κινητήρα, οι στροφές του ρελαντί είναι για ένα μικρό χρονικό διάστημα πιο ψηλά από ότι συνήθως. Αυτό συμβαίνει επειδή έχει ενεργοποιηθεί η χαρτογράφηση της «κρύας εκκίνησης», η οποία ουσιαστικά έχει αντικαταστήσει το μηχανικό «τσοκ» των κινητήρων με καρμπυρατέρ και έρχεται να ρυθμίσει τη λειτουργία του μοτέρ, όσο αυτό λειτουργεί σε θερμοκρασία χαμηλότερη της φυσιολογικής.
Προκειμένου να υπερνικηθούν οι μεγάλες τριβές λόγω του κρύου περιβάλλοντος, το ρελαντί είναι αυξημένο ενώ ταυτόχρονα το μείγμα είναι αρκετά πιο πλούσιο, δηλαδή ψεκάζεται περισσότερη βενζίνη από το φυσιολογικό. Όπως καταλαβαίνουμε, αυτό έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση, ενώ μάλιστα όσο πιο χαμηλή είναι η θερμοκρασία περιβάλλοντος, τόσο περισσότερο θα διαρκέσει η διαδικασία της «κρύας εκκίνησης».
Μπορεί να είναι λίγα μόνο λεπτά παραπάνω, αλλά σίγουρα συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής κατανάλωσης.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Το χειμώνα χρησιμοποιούμε περισσότερους ηλεκτρικούς καταναλωτές
Όταν οδηγούμε το χειμώνα, αναγκαζόμαστε να θέσουμε σε λειτουργία ορισμένα συστήματα τα οποία βελτιώνουν τόσο την άνεση, όσο και την ασφάλειά μας. Τα συστήματα αυτά είναι φυσικά το καλοριφέρ του αυτοκινήτου, το οποίο «κρατά» εμάς ζεστούς ενώ ταυτόχρονα ξεθαμπώνει τα παράθυρα, η αντίσταση του πίσω παρμπρίζ, οι υαλοκαθαριστήρες σε περίπτωση βροχής ή χιονόπτωσης, καθώς και τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο εμπρόσθιο παρμπρίζ. Επειδή νυχτώνει νωρίτερα, έχουμε παράλληλα τα φώτα μας αναμμένα για περισσότερο χρονικό διάστημα.
Αυτοί οι «ηλεκτρικοί καταναλωτές», όπως ονομάζονται, αυξάνουν την απαίτηση σε ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που αναγκάζει το δυναμό να λειτουργεί περισσότερο. Ως αποτέλεσμα, το έργο του κινητήρα, και κατά συνέπεια η κατανάλωση, είναι μεγαλύτερο.
Η μπαταρία αποφορτίζεται γρηγορότερα στο κρύο
Δεν είναι μόνο οι ηλεκτρικοί καταναλωτές που αυξάνουν τη λειτουργία του δυναμό, αλλά και η ίδια η μπαταρία, η χωρητικότητα της οποίας μειώνεται στις χαμηλές θερμοκρασίες. Από τη στιγμή λοιπόν που αυτή χάνει την ισχύ της και δυσκολεύεται να διατηρήσει το φορτίο της, αναγκάζει το δυναμό να δουλεύει «υπερωρίες» προκειμένου να τη φορτίσει.
Τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη πίεση, αυξάνοντας την κατανάλωση
Όταν ο αέρας είναι κρύος, είναι πιο πυκνός. Επειδή ο αέρας μέσα στο ελαστικό έχει την ίδια θερμοκρασία με αυτή του περιβάλλοντος,
η πίεση του ελαστικού είναι χαμηλότερη από την πρέπουσα, μιας και ουσιαστικά ο αέρας συστέλλεται και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο. Αυτό συντελεί στην
αυξημένη κατά πολύ αντίσταση κύλισης, και επομένως στην
μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Για αυτό το λόγο πρέπει να ελέγχουμε συχνά την πίεση των ελαστικών μας.
Έχεις αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση στο ταξίδι
Όπως αναφέραμε, ο αέρας το χειμώνα είναι πιο πυκνός. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το γεγονός ότι εμπεριέχει σωματίδια υγρασίας, τότε καταλαβαίνουμε πως η αεροδυναμική αντίσταση είναι μεγαλύτερη. Το έργο που πρέπει να παραχθεί από τον κινητήρα προκειμένου να κινηθούμε με την ίδια ταχύτητα είναι περισσότερο, γεγονός που έχει αντίκτυπο στην
αυξημένη κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού.
Όχι δεν χάλασε, είναι φυσιολογικό!
Η πίεση των ελαστικών μειώνεται και αυξάνεται η αντίστασή τους.
Ο εγκέφαλος ψεκάζει φουλ καύσιμο λόγω «κρύας εκκίνησης».
Καλοριφέρ, θερμαινόμενα καθίσματα και αντίσταση παρμπρίζ αυξάνουν το έργο του δυναμό.
Ο κινητήρας έχει περισσότερες τριβές λόγω χαμηλότερης θερμοκρασίας λειτουργίας.
«Καίει» και το δικό σου περισσότερο το χειμώνα, ή δεν έχεις παρατηρήσει διαφορά;