Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το τεστ της αλήθειας

Διαβάστηκε από 56294 αναγνώστες - 13/7/2020

Το AUTO BILD έδειξε ήδη το 2016 σε ένα δικό του test σε συνεργασία με δύο ακτιβιστές από το Chaos Computer Club του Aachen (CCCAC) στο χώρο στάθμευσης ενός super market πόσο εύκολο είναι να σπάσει το σύστημα. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε με την παρουσία και την άδεια των ιδιοκτητών. Ποιοι συμμετείχαν; Οι Matthias Rötsch και Robin Mahlke από το Chaos Computer Club και ο Claudius Maintz από το AUTO BILD. Μεταξύ των μοντέλων της δοκιμής ήταν ένα Ford S-Max, ένα Renault Mégane Cabrio, ένα Toyota Auris, ένα Nissan Qashqai, μια BMW Σειρά 5 και ένα Audi A8.

Πρώτο μοντέλο της δοκιμής μας ήταν το ολοκαίνουργιο Ford S-Max της οικογένειας Quack. Ο ιδιοκτήτης, Patrick Quack, είχε το κλειδί στην τσέπη του. Με ασφάλεια, όπως πίστευε. Η ομάδα των δοκιμαστών μας τον ρώτησε: «Συγγνώμη, μπορούμε να σπάσουμε το αυτοκίνητό σας;» Τους επετράπη. Ενώ ο ακτιβιστής Rötsch στάθηκε ακριβώς στην πόρτα του οδηγού του Ford και άγγιξε τη χειρολαβή του, ο συνάδελφός του, Mahlke, πλησίασε τον ιδιοκτήτη του S-Max. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα το παιχνίδι θέσης ήταν επιτυχές. Ακούστηκε ένα «κλικ», τα alarm αναβόσβησαν για λίγο και ο Rötsch μπόρεσε να μπει μέσα. Και δεν ήταν μόνο αυτό: Ένας ακτιβιστής της CCCAC κράτησε το υφασμάτινο τσαντάκι του δίπλα στο τιμόνι και πίεσε το διακόπτη “start”. Ο κινητήρας ξεκίνησε να λειτουργεί, το νέο αυτοκίνητο άλλαξε χέρια, ενώ ο Rötsch έμαθε αργότερα ένα νέο κλειδί με όλη την ησυχία του. Από την πλευρά του, ο Patrick Quack έγινε «πυρ και μανία»: «Δεν είναι δυνατόν! Οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν περισσότερα γιΆ αυτό το θέμα».



Παρόμοιο το σενάριο με το Renault Mégane Cabrio της Sabine Froesch. Η παρουσιάστρια από το Aachen είχε μόλις έρθει από ένα κατάστημα υλικών οικοδομής και ήθελε να μπει στο αυτοκίνητό της. Ακολούθησε και πάλι το ίδιο ερώτημα: «Μπορούμε;» «Ναι!», ήταν η απάντησή της. Και ξανά το σύστημα με τον αριθμό, χάρη και στην υφασμάτινη οροφή, λειτούργησε! Η Sabine Froesch ήταν τρομοκρατημένη: «Είναι απογοητευτικό. Ως πελάτης, όμως, μπορώ να περιμένω από τους κατασκευαστές να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν τουλάχιστον τις γνωστές μεθόδους κλοπής.» Πάντως, η αντίδραση δεν ήταν ακριβώς η ανάλογη ή η αναμενόμενη: «Προσαρμόζουμε συνεχώς τις τεχνολογικές λύσεις μας, για να διασφαλίζουμε την ασφάλεια των οχημάτων μας. Αν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορεί εύκολα να απενεργοποιήσει τη λειτουργία εισόδου χωρίς κλειδί», ήταν η σύντομη απάντηση της Renault λίγο μετά από τη δοκιμή μας.



Στη συνέχεια δοκιμάστηκε ένα KΙΑ. Αλλά, ο ιδιοκτήτης του ήταν καλά ενημερωμένος για το θέμα: «Keyless-go; Πολύ ανασφαλές, είμαι “ραδιοερασιτέχνης” και δε θα το παράγγελνα ποτέ», είπε και -με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο- πίεσε το διακόπτη στο κλειδί του. Ο Peter Rockel από το Aachen άνοιξε με τον ίδιο τρόπο το -τριών ετών- Toyota Auris του. Ο κινητήρας ξεκίνησε να λειτουργεί, ακόμα και χωρίς την κλειδαριά μίζας, αφού το αυτοκίνητο διέθετε σύστημα keyless-go. Κι εδώ επίσης ήταν η επέκταση του σήματος ένα παιχνιδάκι. Ο κινητήρας μπόρεσε να τεθεί σε λειτουργία ακόμα κι αν το τηλεχειριζόμενο κλειδί βρισκόταν στην τσέπη του Rockel δέκα μέτρα πιο μακριά. «Το φοβόμουν», είπε ο δάσκαλος με απογοήτευση. Και η Toyota; Για τους Ιάπωνες, το σύστημα keyless-go ονομάζεται "smart key", έξυπνο κλειδί δηλαδή, που ανοίγει επίσης τις πόρτες σε πολλά άλλα μοντέλα. «Η λειτουργία χωρίς κλειδί μπορεί εύκολα να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός διακόπτη - για παράδειγμα όταν σταθμεύετε σε μη ασφαλείς περιοχές. Ωστόσο, ακόμα και η καλύτερη αμυντική τεχνολογία δε θα είναι σε θέση να καταπολεμήσει την εγκληματική ενέργεια με βιώσιμο τρόπο», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου μιας εταιρείας.