Ποιος τύπος λαδιού είναι καλύτερος για τον κινητήρα μου;

Διαβάστηκε από 8662 αναγνώστες - 8/11/2016

Η αρχή της αναζήτησης πάντα πρέπει να είναι το προτεινόμενο εύρος multigrade S.A.E. Που προτείνει ο κατασκευαστής, επιτρέποντας μικρές αποκλίσεις ανάλογα με τις θερμοκρασίες που κινούμαστε και τον τρόπο χρήσης του κινητήρα. Ξεκινώντας από εκεί, μπορούμε να εξετάσουμε άλλους τύπους λιπαντικών: 
 
Ορυκτέλαια: Πιο διαδεδομένα σε παλαιότερους κινητήρες (και φτηνότερα). Προέρχονται από βασική κατεργασία πετρελαίου που δεν αφαιρεί όλα τα ανεπιθύμητα χημικά, με τα μόριά τους να διαφέρουν σε μέγεθος και σύνδεση και τις μοριακές αλυσίδες τους να είναι ευπαθείς. Ως αποτέλεσμα αυτού, καταπονούνται περισσότερο και δε διακρίνονται για την αντοχή τους στο χρόνο, καθώς το ιξώδες υποβαθμίζεται και μαζί του η ικανότητα του ορυκτελαίου να λιπάνει σωστά. Δεν προτείνονται για σύγχρονους κινητήρες με μικρές ανοχές.  
Συνθετικά: Σαφώς ακριβότερα από τα ορυκτέλαια και όχι άδικα. Κατασκευάζονται μέσα από μία ειδική εργαστηριακή επεξεργασία είτε με βάση αλυσίδες πετρελαίου είτε άλλων πρώτων υλών, με την προσθήκη ειδικών χημικών. Το βασικότερο χαρακτηριστικό που μας ενδιαφέρει πέρα από την αυξημένη διάρκεια ζωής τους, είναι ότι διατηρούν σταθερές τις μοριακές αλυσίδες και λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα σε κάθε περίσταση. Επίσης, περιέχουν καθαριστικά που «απορροφούν» τα υπολείμματα του κινητήρα και να τα κατευθύνουν προς το φίλτρο λαδιού. 
Ημισυνθετικά: Η μέση οδός σε κόστος και απόδοση. Πρόκειται για ορυκτέλαια με προσθήκη συνθετικών μερών σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 30%. Παρά τη χαμηλή αναλογία, οι επιδόσεις και η αντοχή τους είναι σαφώς μεγαλύτερες από τα τυπικά ορυκτέλαια. 

Ανάλογα με την ηλικία του κινητήρα,το πόσο μικρές ανοχές έχει και το τι προτείνει ο κατασκευαστής, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στους παραπάνω τύπους για να βρούμε ποιος είναι ο καλύτερος για την περίπτωσή μας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις