Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Η κατάλληλη «τετράδα»

Διαβάστηκε από 72761 αναγνώστες - 12/3/2015

Οι επιλογές στα ελαστικά σήμερα είναι τόσες, που το να διαλέξεις ποιο τελικά θα βάλεις στο αυτοκίνητό σου, προκαλεί πραγματικό πονοκέφαλο. Ειδικά όταν οι τιμές βρίσκονται κοντά. Δείτε τι πρέπει να ξέρετε, ώστε να αγοράσετε την κατάλληλη «τετράδα».


Όπως στα περισσότερα μέρη που αφορούν το αυτοκίνητο, έτσι και στα ελαστικά η εξέλιξη με το πέρασμα των χρόνων είναι αλματώδης. Από το πρώτο (επίσωτρο) ελαστικό που κατασκεύασε το 1845 ο Robert William Thomson, ο χρόνος επέτρεψε την πλήρη εξέλιξη των ελαστικών με πλήθος τεχνολογιών να ενσωματώνονται πάνω τους, με μόνο σκοπό το όφελος του οδηγού τόσο στον τομέα της ασφάλειας, όσο και της οικονομία καυσίμου.

Προηγμένη τεχνολογία
Η ειδικά σχεδιασμένη τεχνολογία μείγματος που χρησιμοποιείται σήμερα στο πέλμα του ελαστικού, η οποία χρησιμοποιεί ένα νέο τύπο άνθρακα αγωνιστικών προδιαγραφών και στοιχεία με υψηλή περιεκτικότητα πυριτίου (silica) διασφαλίζει επιδόσεις ακόμα και στις χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το γρήγορο «ζέσταμα» του ελαστικού και άρα τη μεγαλύτερη ευστάθεια από τα πρώτα μόλις μέτρα που θα «ρολάρει». Επιπλέον, τα πολυμερή του μείγματος έχουν ενισχυθεί με νανοσωματίδια (μία «φρέσκια» τεχνολογία και ακόμα πιο πρόσφατη στα ελαστικά) με αποτέλεσμα να προσφέρουν εξαιρετική ευκαμψία. Το αποτέλεσμα είναι ότι προσφέρουν περισσότερα σημεία επαφής με το οδόστρωμα και επομένως, το κράτημα ενισχύεται ουσιαστικά και το ελαστικό είναι πολύ πιο ευσταθές, αλλά και ταυτόχρονα άνετο στην κύλιση για την απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Τέλος, ειδικές ρητίνες πρόσφυσης που προστίθενται πλέον στις νέες γόμες, παρέχουν βέλτιστη αλληλεπίδραση τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα, και έτσι επιτυγχάνονται μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. αμεσότητα και κατευθυντικότητα στο τιμόνι. 

Δομή & υλικά
Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα πλευρικά τοιχώματα και το πέλμα. Ο σκελετός, τα γνωστά λινά, είναι κατασκευασμένος από ίνες χάλυβα ή συνθετικών υλικών που καταλήγουν στην στεφάνη. Στα σύγχρονα ελαστικά οι ίνες είναι τοποθετημένες κάθετα στη φορά κύλισης και αυτός ο τύπος ελαστικού ονομάζεται ακτινικός ή radial. Η ζώνη είναι και αυτή κατασκευασμένη από ίνες χάλυβα ή συνθετικά υλικά σε στρώματα, αλλά είναι τοποθετημένα υπό γωνία σε σχέση με την κύλιση των ελαστικών. Σκοπός της είναι να συγκρατεί το σκελετό και να περιορίζει την παραμόρφωσή του. Ο σκελετός και η ζώνη περιβάλλονται από μείγματα καουτσούκ και συνθετικό πυρίτιο προκειμένου τα πλαϊνά και το πέλμα να πάρουν την εξωτερική μορφή του ελαστικού. Τα πλαϊνά είναι αυτά που δέχονται τα εγκάρσια φορτία και σκοπός τους είναι να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το οδόστρωμα. Το πέλμα είναι ίσως το πιο σημαντικό μέρος του ελαστικού καθώς είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το έδαφος ενώ η επιφάνεια του δεν είναι λεία αλλά φέρει αυλακώσεις οι οποίες διώχνουν το νερό στο βρεγμένο οδόστρωμα και να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη πρόσφυση. Ο τύπος της γόμας χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τις ιδιότητες του πέλματος και συνολικά του ελαστικού. Η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις και την σκληρή χρήση. Τα σύγχρονα ελαστικά δεν διαθέτουν σαμπρέλα (tubeless) και είναι πιο ασφαλή διότι στην περίπτωση τρυπήματος χάνουν προοδευτικά τον αέρα χωρίς να κλατάρουν απότομα. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ελαστικά έχει να κάνει με τον τύπο run-flat.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις