Έχουμε αναφέρει πολλές φορές πως τα ελαστικά είναι από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Η ασφάλειά μας εξαρτάται από αυτά, αφού αυτοί οι κύλινδροι ελαστικού είναι το μόνο που κρατά το όχημά μας σε επαφή με το δρόμο. Ο μέσος χρόνος διάρκειας υπολογίζεται συνήθως στα 50.000 χιλιόμετρα, αφού μετά το πέλμα θα έχει φαγωθεί σε τέτοιο βαθμό, που η πρόσφυση θα είναι σημαντικά μειωμένη. Εκτός αυτού, οι επαφές με προεξέχοντα εμπόδια, πεζοδρόμια, αλλά και λακκούβες-κρατήρες (κάτι που δυστυχώς είναι αρκετά συνηθισμένο στους ελληνικούς δρόμους-ναρκοπέδια), αρκούν για να στείλουν το ελαστικό στην ανακύκλωση, μπορεί και λίγους μήνες αφού το έχουμε τοποθετήσει.
Ασύμμετρο πέλμα που αντέχει στη φθορά και βοηθάει στην κατανάλωση
Παράλληλα με το
Kevlar στα πλαϊνά, στο πέλμα έχει χρησιμοποιηθεί ειδικό μείγμα από ενώσεις πυριτίου (
silica), το οποίο είναι κατασκευασμένο με σκοπό να δώσει στο ελαστικό ιδιότητες κατάλληλες για ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Έτσι είναι ικανό να αντέχει την έντονη φθορά στο ζεστό καλοκαίρι.
Ο σχεδιασμός του πέλματος είναι ασύμμετρος, συντελώντας στην ομοιόμορφη φθορά. Αυτό κάνει δυνατή την εναλλαγή της θέσης των ελαστικών με πολλούς τρόπους (εμπρός-πίσω ή χιαστί), βελτιώνοντας τη μακροβιότητα τους. Παράλληλα, η εταιρεία δηλώνει πως το
One είναι
το πιο ήσυχο ελαστικό που έχει διαθέσει στην αγορά της Β. Αμερικής, με το νέο πέλμα να έχει κατά
12% μειωμένο παραγόμενο θόρυβο, καλύτερη απόδοση στο βρεγμένο, αλλά και
χαμηλότερη αντίσταση τριβής σε σχέση με το μοντέλο που αντικαταστεί, με το τελευταίο να συμβάλλει θετικά στην
κατανάλωση του αυτοκινήτου.
Έχουν ξεχωριστούς δείκτες φθοράς, από 100% έως το 40%
Σχεδόν όλα τα ελαστικά έχουν δείκτη φθοράς: Ένα εξόγκωμα μέσα στο αυλάκι, το οποίο όταν φτάσει να είναι στο ίδιο ύψος με το πέλμα, σημαίνει πως έχει έρθει η ώρα της αλλαγής. Στο
One, η
Nokian έχει χρησιμοποιήσει έναν διαφορετικό τρόπο για να ενημερώνει τον οδηγό: Στο κέντρο του πέλματος, βρίσκονται χαραγμένες οι ενδείξεις: 100% (καινούργιο), 80%, 60%, 40%, σε διαφορετικά βάθη. Όταν σταματά να είναι πλέον ορατό το κάθε νούμερο, σημαίνει πως το ελαστικό είναι φθαρμένο σε αυτό το βαθμό.
Εκτός αυτού, υπάρχει χαραγμένο ένα σύμβολο σταγόνας νερού. Όταν πάψει να φαίνεται, τότε, σύμφωνα με την εταιρεία, «οι δυνατότητες απέναντι στην υδρολίσθηση δεν είναι πλέον οι βέλτιστες».
Το
Nokian One είναι ήδη διαθέσιμο στην
αγορά της Αμερικής, σε διαστάσεις από 14 έως 20 ίντσες. Παρόλο που δεν πωλείται ακόμα στην Ευρώπη, η λογική μας λέει πως η τεχνολογία του θα χρησιμοποιηθεί και σε ελαστικά που θα κάνουν την εμφάνισή τους και στη Γηραιά Ήπειρο.
Το μόνο που έχει απομείνει να δούμε είναι το πώς θα ανταποκριθούν τα ελαστικά στο πέρασμα του χρόνου. Ένα αυτοκίνητο που διανύει περίπου 20.000 το χρόνο κατά μέσο όρο, θα χρειαστεί περισσότερα από 6 χρόνια για να συμπληρώσει τα 130.000 χιλιόμετρα που υπόσχεται η
Nokian. Σε αυτό το διάστημα, τα ελαστικά συνήθως έχουν χάσει τις ιδιότητές τους, με κίνδυνο να έχουν αρκετά μειωμένη πρόσφυση.
Έχει κατασκευαστεί ελαστικό 4 εποχών που αντέχει 130.000 χιλιόμετρα!
Τα πλαϊνά έχουν Kevlar, που χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα.
Το πέλμα σχεδιάστηκε για να φθείρεται ομοιόμορφα και να έχει χαμηλή κατανάλωση.
Έχει ξεχωριστούς δείκτες φθοράς που σε ειδοποιούν για την κατάσταση φθοράς ανά πάσα στιγμή.
ΟΚ, καλά τα λένε. Εσύ όμως θα εμπιστευόσουν ένα ελαστικό 130.000 χιλιομέτρων για την οικογένειά σου;