Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ώρα για ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ώρα για ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση

19/8/2022

Αυτές οι σημαντικές ρυθμίσεις στη γεωμετρία είναι εύκολο να χαθούν, κυρίως μετά από πτώση σε κάποια μεγάλη λακκούβα με ταχύτητα, ή εάν χτυπάμε τα ελαστικά απότομα στο κράσπεδο κατά τη διάρκεια παρκαρίσματος.

Κοινοποίησέ το »


Χωρίς ευθυγράμμιση, το αυτοκίνητο παύει να είναι σταθερό
Όταν οι γωνίες των τροχών δεν έχουν τις προβλεπόμενες από τον κατασκευαστή τιμές, οι ρόδες παύουν να έχουν σωστή επαφή με το δρόμο. Ως εκ τούτου, το αυτοκίνητο γίνεται ασταθές και απρόβλεπτο, σε σημείο που μπορεί να γίνει επικίνδυνο.

Αν το τιμόνι «τραβάει» αριστερά ή δεξιά, αλλάζει την πορεία του στο φρενάρισμα ή έχει διαφορετική αίσθηση στις στροφές, τότε υπάρχει πρόβλημα. Εκτός αυτού, επειδή τα ελαστικά «πατούν» στραβά, φθείρονται πρόωρα και ανομοιόμορφα, ενώ παράλληλα αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου λόγω μεγαλύτερης αντίστασης.

Με την ευθυγράμμιση επαναφέρουμε τις γωνίες στα εργοστασιακά επίπεδα, κάνοντας ξανά το όχημά μας ασφαλές, προλαμβάνοντας επίσης τις αυξημένες φθορές.


Με τη ζυγοστάθμιση γλυτώνουμε ζημιές
Η ζυγοστάθμιση αφορά το πώς κατανέμεται το βάρος στον τροχό. Μία φαινομενικά μηδαμινή διαφορά της τάξης των 5 γραμμαρίων, στα 100 χλμ/ώρα «μεταφράζεται» σε 4 στροφές/δευτερόλεπτο, ή αλλιώς σε 14.000 κραδασμούς την ώρα.
Εκτός από τις συνέπειες στην ποιότητα κύλισης, και κατά επέκταση στην άνεση των επιβατών, οι συνεχείς κραδασμοί έχουν ως αποτέλεσμα την φθορά των ελαστικών και των εξαρτημάτων στα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης. Αν αυτό το «τρέμουλο» είναι υπερβολικό, οι συνέπειες για τα προαναφερθέντα συστήματα είναι καταστροφικές.

Ευθυγράμμιση-ζυγοστάθμιση: Πότε πρέπει να γίνονται;
Ένας γενικός κανόνας που αφορά την ευθυγράμμιση είναι πως αυτή πρέπει να γίνεται όποτε αντικαθιστούμε κάποιο εξάρτημα του συστήματος ανάρτησης ή διεύθυνσης, καθώς και όποτε αλλάζουμε ελαστικά. Εκτάκτως πρέπει να γίνεται εάν παρατηρήσουμε πως το όχημα «τραβάει» προς μία κατεύθυνση, ή αν το τιμόνι είναι στριμμένο ενώ κινούμαστε ευθεία.

Όσον αφορά τη ζυγοστάθμιση, πρέπει να γίνεται επίσης όταν αντικαθιστούμε ελαστικά, και εκτάκτως εάν εμφανιστεί τρέμουλο κατά τη διάρκεια της κίνησης.

Επειδή το οδικό δίκτυο της χώρας μας δεν είναι το ιδανικό, προτείνουμε τον προληπτικό έλεγχο κάθε 10.000 χιλιόμετρα ή ανά 1 έτος. Αμφότερες οι εργασίες γίνονται σε εξειδικευμένα καταστήματα αλλαγής ελαστικών και έχουν συνολικά μία μέση τιμή γύρω στα 50 ευρώ. Μικρό ποσό, εάν αναλογιστεί κανείς πως έτσι γλυτώνουμε ζημιές και ελαστικά αξίας 500 ευρώ, και κυρίως ενισχύουμε την ασφάλειά μας.
 

Σχετικες επιχειρησεις