Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το Audi Q2 2.0 TDI quattro και η ολοκαίνουργια BMW X2 xDrive20d έρχονται αντιμέτωπα μιας και ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Αμφότερα παρουσιάζουν πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και έχουν κορυφαία φρένα.

Τυπικό Audi με flat bottom τιμόνι και πολύ καλή ποιότητα.

Γνώριμο από την Χ1 το εσωτερικό με καλή εργονομία.

Το πίσω μέρος είναι πιο στενό και άβολο αλλά είναι πιο ευκολοδήγητο.

Παρά την σφιχτή ανάρτηση κερδίζει στα σημεία χάρη στους καλύτερους συγκριτικά χώρους και τον εξοπλισμό.

SUV ή coupe; Και τα δύο είναι εντυπωσιακά απ όλες τιες μεριές.

Audi Q2 2.0 TDI quattro vs BMW X2 xDrive 20d

4/6/2018

Game of «premium» Thrones - BMW και Audi ταίριαξαν το στυλ των κόμπακτ οχημάτων σε SUV αμάξωμα. Κατάφεραν έτσι να βρίσκονται μεταξύ των δύο κατηγοριών. Τα φέραμε σε ευθεία αντιπαράθεση για να δούμε ποιος φτιάχνει το καλύτερο «εναλλακτικό» SUV.

Όλοι γνωρίζουμε το παιχνίδι των πλανόδιων στους δρόμους. Έχει τρία ποτήρια και κάτω από ένα απ αυτά βρίσκεται μια μπάλα. Θα αναρωτιέστε βέβαια, τι σχέση έχει αυτό με το συγκριτικό μας. Κάπως έτσι είναι όμως σήμερα η αγορά του αυτοκινήτου. Η κοινή γραμμή παραγωγής μπορεί να κρύβει ένα αυτοκίνητο σε ένα άλλο. Εξηγούμαστε, κάτω από το όμορφο Q2 συναντάμε το τεχνικό υπόβαθρο ενός Golf. Έχει πάρει από το μικρομεσαίο πολλά τεχνικά στοιχεία και αρκετή τεχνολογία, ντύνοντας τα με διαφορετικό κουστούμι. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το βαυαρικό μοντέλο, το υπόβαθρο του προέρχεται από την μάλλον νηφάλια BMW 2 Tourer. Αφού μάθαμε τον γενεαλογικό τους δέντρο ας μάθουμε επιτέλους ποιος κερδίζει σε αυτό το συγκριτικό.

Τιμές
Φέραμε αντιμέτωπα τα SUV με τους ντίζελ δίλιτρους κινητήρες και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αμφότερα αποδίδουν 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Το Audi όμως συνεργάζεται με ένα 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ η BMW με 8άρι αυτόματο. Στην χώρα μας, μπορείς με 40,740 ευρώ να κάνεις δικό σου το Audi ενώ αν διαθέτεις σχεδόν 10,000 ευρώ παραπάνω θα μπορέσεις με 51,700 ευρώ να πάρεις την Χ2.

Αξίζουν όμως τα χρήματα που ζητάνε;
Για την εντυπωσιακή τους εμφάνιση σίγουρα ναι, αλλά ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. 

Για την Χ2
Στην Χ2 η κατά 7 εκατοστά χαμηλότερη οροφή σε σχέση με την Χ1 κάνει την επιβίβαση-αποβίβαση πιο δύσκολη υπόθεση. Πίσω, η κλίση της οροφής δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Το τιμόνι, δεν είναι στα κορυφαία επίπεδα που μας έχει καλομάθει η BMW και στην θέση της ευθείας εμφανίζεται ελαφρώς ανήσυχο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με το σπορ πακέτο «Μ» που μεταφράζεται σε μειωμένη προσφερόμενη ανάρτηση στη καθημερινή χρήση. Χάνει πόντους σε πρακτικότητα αφού κατά την αναδίπλωση των πίσω θέσεων δημιουργείται ένα σκαλοπάτι και ο χώρος φόρτωσης δεν είναι ενιαίος. Οι πειρασμοί, για την αγορά του όμως είναι πολλοί περισσότεροι  απ αυτά που δεν μας άρεσαν. Η Χ2 είναι ένα σπορ κόμπακτ SUV με εντυπωσιακό κουστούμι και μόνο έτσι πρέπει να την δούμε. Έτσι τα καταφέρνει τέλεια. Τα μπροστινά καθίσματα κρατούν τέλεια τα σώματα και η θέση οδήγησης είναι ιδανική για κάθε σωματότυπο. Ο κινητήρας τραβάει γραμμικά και είναι γεμάτος σε μεγάλο εύρος στροφών. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει τις αλλαγές αστραπιαία και πολύ διακριτικά. Έτσι έχει ο οδηγός έχει δύναμη όποια στιγμή και να χρειαστεί. Αυτό φαίνεται και από την χαμηλότερη κατανάλωση που πέτυχε με μόλις 6,5 λτ. 100χλμ, 6,9 λτ./100 χλμ για το Audi. 


Για το Audi
To Audi με την σειρά του, παρά την χαμηλότερη τιμή δεν μπορεί να θεωρηθεί σίγουρα value for money.  
Κρύβει και αυτό με την σειρά του κάποιες ατέλειες, όπως η ο χρόνος που χρειάζεται η μετάδοση μετά την εντολή kick-down. Κατά την λειτουργία του start and stop, το αυτοκίνητο δονείται ενώ ο κινητήρας είναι πιο θορυβώδης σε σχέση με το BMW. 
Χωροταξικά μην περιμένετε θαύματα ούτε εδώ. Για την ακρίβεια, στο πίσω κάθισμα το Q2 είναι πιο στενό και από την Χ2, φαίνεται μισή κατηγορία μικρότερο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο χώρο αποσκευών. Σημειώστε 355 λίτρα για το Q2 και 470 για την Χ2.
Στο δρόμο όμως είναι και αυτό υποδειγματικό, έχει πολύ καλά φρένα και είναι υποδειγματικά ασφαλές. Χωρίς να  είναι τόσο σφιχτό όσο η Χ2 καταφέρνει να είναι εξίσου αποτελεσματικό και ελαφρώς πιο διασκεδαστικό. Έχει μια ελαφριά αίσθηση στο δρόμο και σίγουρα είναι πιο εύκολο να παρκάρετε με το Q2. Σε αυτή την διαδικασία η Χ2 θα σας παιδέψει λόγω της μπερδεμένης γραμμής της.

Συμπέρασμα 
Ναι, η νέα Χ2 είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο και ναι κερδίζει το Q2 στο συγκριτικό τεστ. Παρόλα αυτά τα 51,700 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτηση της είναι απλά πάρα πολλά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις