autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

    ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ

    Διαβάστηκε από 37161 αναγνώστες - 26/8/2019

    Κάθε χρόνο πραγματοποιείται το drift test από την Autobild. Τετρακίνητα, πισωκίνητα, με την μηχανή εμπρός, στο κέντρο ή πίσω.. BMW M5, η Chevrolet Corvette C7, η Jaguar F-Type, η Mazda MX-5, η McLaren 720 S, η Mercedes-AMG E 63 S και η Toyota GT86, δοκιμάστηκαν σε τόσο σε βρεγμένο, όσο και σε στεγνό οδόστρωμα και δείχνουν τις αρετές και τις αδυναμίες τους στην πλαγιολίσθιση..  


    Chevrolet Corvette C7
    Αμερικάνικο με V8 6,2 λίτρων, χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Χρειάζεται κάτι παραπάνω? Φυσικά η Corvette έχει πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και αγαπάει τις πίστες αλλά μας εξέπληξε, πόσο απότομα μπορεί να αλλάξει χαρακτήρα και να αρχίζει να διαγράφει τροχίες με το πλάι. Πρώτο τέστ, βρεγμένο: Η Αμερικάνα έχει μια οριακή γραμμή πρόσφυσης, αν ξεπεραστεί αρχίζει να ντριφτάρει και να χαρίζει χαμόγελα στους γνώστες..



    Στο στεγνό το αυτοκίνητο έχει την ίδια οριακή γραμμή όπως και στο βρεγμένο, αλλά το τιμόνι είναι πιο βαρύ και το αυτοκίνητο κινείται μεταξύ της υποστροφής και της υπερστροφής. Το ντριφτάρισμα έρχεται πιο εύκολα με την βοήθεια του φρένου αλλά δεν είναι κορυφαίο και χάνει κυρίως λόγω του μαλακού setup. 7η θέση..

    McLaren 720S
    Ε ναι λοιπόν, και τα exotic μπορούν να σταθούν επάξια στην «μάχη της πλαγιολίσθισης». Η McLaren 720S με τον κινητήρα στο κέντρο διαθέτει λειτουργία drift control και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας έχει 16 επίπεδα «προστατευτικότητας ».



    Εχει έναν ανοιχτό πίσω άξονα που υπο συνθήκες λειτουργεί ως διαφορικό. Στο βρεγμένο αρχίζει να υπερστρέφει όπως η Corvette. Η λειτουργία ολίσθησης λειτουργεί μέτρια μέχρι τουλάχιστον να φτάσει στην πλήρη ολίσθηση. 



    Στο στεγνό τα καταφέρνει πολύ καλύτερα, αρκεί να έχουν ζεσταθεί τα ελαστικά της. Το ντριφτάρισμα μπορεί να έλθει με απότομες αλλαγές φορτίου αλλά η McLaren έχει υπερβολική πρόσφυση και έτσι ντριφτάρει μεν, αργά δε.. 6η θέση..

    Mazda MX-5
    To MX-5 ήταν ανέκαθεν ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο που γύριζε με ευκολία την ουρά του. Στην χώρα μας το έχουμε αγαπήσει με μεγάλο πάθος και οι αρετές του είναι που το κάνουν μοναδικό. Έχει τα τέλεια χαρακτηριστικά για πλαγιολίσθηση!



    Κινητήρας μπροστά, πίσω κίνηση, κατανομή βάρους 50-50%, χειροκίνητο κιβώτιο και μπλοκέ στον πίσω άξονα που ανακατευθύνει 25-30% την δύναμη στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση και φυσικά βάρος κοντά στα 1000 κιλά.



    Στο στεγνό είναι ακόμα καλύτερα τα πράγματα μιας και αυξάνεται η ταχύτητα και η υπερστροφή έρχεται ευκολότερα. Σύμμαχος το πολύ καλό τιμόνι αλλά χάνει λόγω δύναμης. Την 2η ταχύτητα πρέπει να την κρατάς κοντά στον κόφτη για να έχεις αρκετή ισχύ. Είναι διασκεδαστικό αλλά χρειάζεται προσπάθεια κυρίως με το δεξι πεντάλ. Το ΜΧ-5 παίρνει την 5η θέση..

    Jaguar F-Type
    Ελαφρώς ανανεωμένος και φοράει τον V6 που αποδίδει 400 ίππους. Τα ηλεκτρονικά εμπλέκονται και εδώ όπως και στα περισσότερα του συγκριτικό. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο F400 Sport λειτουργεί με ηλεκτρικό μοτέρ και μηχανισμό σφαιρών που μεταβάλλει το αποτέλεσμα ασφάλισης μέσω συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων σχεδόν απεριόριστα - όπως στον οκτακύλινδρο. Στο βρεγμένο, η πλαγιολίσθηση δεν πετυχαίνει πάντα, ο κινητήρας και το διαφορικό δεν συνεργάζονται τέλεια.



    Στο στεγνό ακόμα και μετά από 3 γύρους είμαστε απογοητευμένοι, το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την απαραίτητα αμεσότητα και είναι ασαφές. Η 2η ταχύτητα είναι πολύ κοντή και ανεβάζοντας σχέση χάσαμε ουσιαστικά το αυτοκίνητο. Παρά τα 400 άλογα θα ντριφτάρει με την βοήθεια του φρένου. 4η θέση..

    Toyota GT-86
    Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως ποντάραμε εξαρχής ότι το GT-86 θα βρίσκεται εντός της τριάδας. Το Ιαπωνικό πισωκίνητο της Toyota είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο, στην κατάλληλη μάχη. Στο βρεγμένο, ο boxer κινητήρας των 200 ίππων παρέχει όση ισχύ χρειάζεται και το παιχνιδιάρικο Toyota γυρίζει την ουρά του με ευκολία..



    Έτσι και στο στεγνό, θα υπερστρέψει με ευκολία. Σε υψηλές ταχύτητες όμως τα ελαστικά δεν θα βοηθήσουν. Για να ντριφτάρει θα πρέπει να κινείται κοντά στο κόφτη και έτσι μετα από μερικά μέτρα δεν μπορεί να κρατήσει το ντρίφτ. Αν είχε 50 άλογα ακόμα, θα ήταν σιγουρα ο νικητής του τέστ. 3η θέση..



    BMW M5
    Η Μ5 έρχεται πρώτη φορά τετρακίνητη αλλά μην ανησυχείτε, μπορεί να μεταφέρει την δύναμη μόνο στον πίσω άξονα όπως και η AMG. Χαράζει έτσι πορεία με τον πίσω άξονα και η μοναδική μας παρατήρηση είναι η υπερβολική αντίδραση του αυτοκινητού στο παραμικρό ακούμπημα του τιμονιού.. 



    Στο στεγνό αυτό δεν ισχύει και η υπερστροφή έρχεται και μοιράζει χαμόγελα. Φυσικά ντριφτάρει καλύτερα με την κίνηση στο πίσω άξονα και χάρη στην δύναμη του V8 μπορεί να διαγράφει ατελείωτες τροχιές με το πίσω άξονα. Η ικανοποίηση των δοκιμαστών είναι μεγάλη! Είναι απίστευτο πως ένα αυτοκίνητο 2 τόνων μπορεί να κινηθεί τόσο διασκεδαστικά. 2η θέση..



    Mercedes AMG
    Δύσκολα μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι η E-Class είναι ο νικητής του μεγάλου συγκριτικού. Η Mercedes όμως κάτω από το σενταν έχει κρυμμένα πολλά καλούδια. Η μαγική λέξη ονομάζεται "Mode Drift" και είναι διαθέσιμη μόνο στο μοντέλο S του E 63.



    Βάζοντας το πρόγραμμα οδήγησης race, απενεργοποιείται το ESP, το κιβώτιο γίνεται χειροκίνητο και η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Όλα αυτά βέβαια μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. μετά ξαναγίνεται τετρακίνητο γιατί πάνω απ όλα είναι η ασφάλεια.




    Στο βρεγμένο, επιταχύνει θαυμάσια και είναι τόσο προβλέψιμη που προλαβαίνεις να κοιτάξεις και το κοντέρ. Ακόμα και με τα 100χλμ./ώρα , ντριφτάρει στο βρεγμένο χωρίς να αγχώνει. Στο στεγνό χάρη στο ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τον οχτακύλινδρο κινητήρα είναι σούπερ διαχειρίσιμο και μπορεί να ντριφτάρει χωρίς τελειωμό. Χώρις την παραμικρή παρατήρηση παίρνει την 1η θέση..
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ