Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μάχη κορυφής: Micra vs Yaris

18/10/2017

Κατά πόσο είναι σε θέση το νέο Nissan Micra να απειλήσει το best seller μοντέλο της ελληνικής αγοράς Toyota Yaris;

Το ολοκαίνουργιο (5ης γενιάς) Micra, ήρθε και κοιτάει στα μάτια τον βασιλιά Yaris. Τα diesel μοτέρ τους, έχουν την τιμητική τους. Δείτε, σκεφτείτε και αποφανθείτε.
 
Κινητήρες: Το Yaris προσπερνά καίγοντας λιγότερο
  
To καταγωγής Renault, 8βάλβιδο, 1,5 dCi turbodiesel μηχανικό σύνολο του Micra αποδίδει 90 άλογα και 220 Nm ροπής και εμφανίζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία. Τραβάει καλά από χαμηλά, αλλά πείθει περισσότερο κοντά στις 2.000 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο θα αναγκαστεί να καταφύγει συχνά στον ακριβή και ευχάριστο επιλογέα ταχυτήτων. Από την άλλη το εξίσου πολιτισμένο και αθόρυβο, 8βάλβιδο, 1,4 D-4D turbodiesel σύνολο του Yaris με τα 90 άλογα και τα 205 Nm ροπής, έχει μεγαλύτερο παράθυρο ωφέλιμης λειτουργίας. Σε συνδυασμό με το πιο πυκνά διατεταγμένο 6τάχυτο κιβώτιο, το Yaris επιταχύνει και προσπερνά σαφώς πιο σβέλτα. Tα χαρακτηριστικά λειτουργίας του Yaris ευνοούν και την κατανάλωσή του, η μέση τιμή της οποίας είναι 4,6 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις, όταν στο Micra είναι πιο τσιμπημένη (5,4 λτ./100 χλμ.). Στις εκδόσεις με ελαστικά 16 ιντσών το Micra πάντως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (το μοντέλο δοκιμής είχε 17 ιντσών, το οποίο μεταφράζεται σε εκπομπές CO2 92 γρ./χλμ. έναντι 91 του Yaris.)

 
Eσωτερικά: High tech οθόνες αφής στο Micra κλέβουν τη παράσταση.
 
 Η μοντέρνα και provocative σχεδίαση του Micra συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο είναι λογικό να δείχνει πιο «φρέσκο» από αυτό του Yaris όντας ολοκαίνουργιο. Ούτε στην ποιότητα έχει κάνει εκπτώσεις το Micra με ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό, προσεγμένο φινίρισμα και γερή συναρμογή. Τα σκληρά υλικά στο πάνω μέρος της επένδυσης της πόρτας ή στο «στέγαστρο» του πίνακα οργάνων δεν μπορούν να χαλάσουν τη γενική εικόνα. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και άλλη μία, μικρότερη, οθόνη ανάμεσα σε κοντέρ και στροφόμετρο για την επιλογή και τη ρύθμιση βοηθημάτων ή την παρακολούθηση της κατανάλωσης κ.ά. δίνουν έναν high tech τόνο. Αυτό που σε κερδίζει στην καμπίνα του Toyota Yaris είναι το προσεγμένο φινίρισμα, η εργονομία και η πρακτικότητα.  Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται τοποθετημένα εκεί που πρέπει, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, αν και δεν υπάρχει μαλακό πλαστικό παρά μόνο μια σχετική φλοίδα στη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό, αλλά άξια μνείας είναι η στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος Toyota Touch, το οποίο ήταν από τα πρωτοπόρα για την κατηγορία.
 

Xώροι: Σωστή εκμετάλλευση χώρων στο Yaris. Πιο μεγάλο πορτ-παγκαζ στο Micra.
  
Το Yaris δεν δέχεται αμφισβητήσεις για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας του. Η εκμετάλλευση είναι άριστη και παρότι διαθέτει πιο compact διαστάσεις και μεταξόνιο, το Yaris καταφέρνει κορυφαίους χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας όντας σε θέση να καλύψει ακόμη και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Αντιθέτως το Micra φαίνεται πως σχεδιάστηκε με έμφαση στους εμπρός επιβάτες. Δεν είναι πως οι πίσω θα νίωσουν στριμωγμένοι, αλλά προς το παρόν δεν διαθέτουν ποτηροθήκες, αλλά ούτε και ηλεκτρικά παράθυρα σε κάποια έκδοση. Επίσης το πλάτος πίσω είναι περιορισμένο, ενώ το μικρό άνοιγμα των αντίστοιχων θυρών δυσκολεύει τους επιβάτες στο μπες-βγες. Ο χώρος αποσκευών πάντως είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία (300 λτ.) ξεπερνώντας αυτόν του Yaris (286  λτ.)
 
 
Πιο fun to drive το Micra. Φουλ ευέλικτο εντός πόλης και με καλύτερη ορατότητα το Yaris.
 
Το Micra παραμένει σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο. Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση, οι λακκούβες όμως δεν ενοχλούν όσο κι αν οι 17άρες ζάντες υπονομεύουν τις προσπάθειες του πλαισίου. Οι κλίσεις φυσικά δεν εξαφανίζονται, αλλά το Micra δεν δείχνει νευρικό ή «αγχωμένο» γενικά ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι έχει διάθεση να διορθώσει και λάθη του οδηγού. Εκτός από το στάνταρ σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, το Micra διαθέτει Intelligent Ride Control, το οποίο φροντίζει να μειώνει τις ταλαντώσεις του αμαξώματος κατά το διαμήκη άξονα, αλλά και Active Trace Control, που τσιμπάει τα κατάλληλα φρένα για να μειώνει την τάση προς υποστροφή.



Το Toyota Yaris εντυπωσιάζει με την ευελιξία του μέσα στην πόλη, αφού μπορείς να το παρκάρεις με ευκολία σε δύσκολα σημεία, ενώ έχει καλή περιφερειακή ορατότητα, χάρη και στην ψηλή θέση οδήγησης. Η τελευταία πάντως ίσως να μην βολέψει τους πάντες. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και με μειωμένα επίπεδα θορύβων, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί σωστά λειαίνοντας τις ανωμαλίες. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι αισθητές, αλλά δεν «βασανίζουν» την πρόσφυση. Έτσι το Yaris στρίβει πολύ πιο αποτελεσματικά από ότι περιμένεις. Το σημαντικότερο είναι πως ακόμη και όταν το πιέσεις δε δείχνει να χάνει την ομοιογένεια και την αυτοκυριαρχία της η ανάρτηση, ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι ακριβές. Συγκριτικά πάντως δείχνει πιο ελαφρύ και δεν εμπνέει τόσο, όσο αυτό του Micra. Μεγάλο ατού πάντως του Yaris είναι τα δυνατά και άκρως αποτελεσματικά του φρένα, κάτι που οφείλεται και στην παρουσία δίσκων σε όλους τους τροχούς (εμπρός αεριζόμενοι).
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις