Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

O ισχυρότερος γαλλικός πύραυλος

30/4/2018

Πιο άγριο από ποτέ και με μόλις 1.600 κ.εκ. δείχνει τι πάει να πει ΜΟΤΕΡ. 272 άλογα για το ανανεωμένο μηχανικά και αισθητικά 308 GTI, το οποίο δοκιμάσαμε και σας μεταφέρουμε κάθε λεπτομέρεια.

Εντάξει σίγουρα σας ενδιαφέρει τι υπάρχει κάτω από το καπό, κάντε όμως λίγο υπομονή να πούμε δυο λόγια και για το όμορφο παρουσιαστικό του. Σίγουρα το βλέμμα σας, θα κεντρίσει η κόκκινη ρίγα χαμηλά στον προφυλακτήρα αλλά και η κεντρική κλασική μαύρη γρίλια. Φυσικά και τα φανάρια είναι ανασχεδιασμένα, συμβάλλοντας στο γενικότερο άγριο look, όπως και οι αεραγωγοί με το γαλλικό λιοντάρι στη μέση. Οι δύο απολήξεις αλλά και το ( με κόκκινα ανάγλυφα γράμματα) GTi στο πλάι, προιδεάζουν τους περαστικούς για αυτό που αρχικά θα ακούσουν και σε λίγο θα αντικρύσουν.

Στο εσωτερικό μη περιμένετε αλλαγές, καθώς θα βρείτε το κλασικό μικρού διαμέτρου τιμόνι, και ελάχιστα button, όλα σε μινιμαλ γραμμή. Εξάλλου τι να τα κάνεις, καθώς έχεις και γυάλινη οροφή να ξεχαστείς όσο περιμένεις τα φανάρια. Από πλευράς πλαστικών, η ποιότητα είναι άριστη, όπως και η συναρμογή, κάνοντας το 308 GTi ένα premium σύνολο.

Φυσικά εντυπωσιακή η εμφάνιση του, μα δεν παίρνεις έναν τέτοιο πύραυλο για την εικόνα του. Τον κάνεις δικό σου για τα 272 άλογα που έρχονται από τον ισχυρότερο 1.600 κινητήρα.  Με 170 άλογα ανά λίτρο, φυσικά διαθέτει ενισχυμένα και εξελιγμένα «εσωτερικά όργανα» όπως συστήματα λίπανσης/ψύξης (σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια Mahle, ατσάλινη πολλαπλή εξαγωγής, διπλό κύκλωμα λίπανσης, ενισχυμένες μπιέλες κτλ.)τα οποία το βοηθούν να πετύχει μοναδικές επιδόσεις.

Πάει, πάει και πίσω δεν κοιτάει. Πιάνει με μοναδικό τρόπο τα 250χλμ./ώρα τελική, καθώς δεν δείχνει να κομπιάζει ούτε όταν η βελόνα είναι πολύ ψηλά. Καταφέρνει το 0-100 σε κάτι πάνω από 6 δευτ. ενώ το γκάζι πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. πραγματικά είναι μοναδικό. Εάν εξαιρέσουμε ένα πολύ μικρό lag στις χαμηλές στροφές, ετοιμαστείτε να κολήσετε στο κάθισμα, όπως σε κανένα άλλο συμβατικό αυτοκίνητο. Φυσικά όχι σε οποιοδήποτε κάθισμα, μα σε bucket που αγκαλιάζουν το σώμα και προσφέρουν την απαιτούμενη στήριξη σε κάθε κίνηση του αυτοκινήτου.

Από την ώρα που κάθεσαι και είσαι έτοιμος, φλερτάρεις με το κουμπί Sport., το οποίο με το που το πατήσεις, δεν πρόκειται να το απενεργοποιήσεις ποτέ. Το καντράν γίνεται κατακόκκινο, ο κινητήρας έχει καλύτερη απόκριση όπως και το τιμόνι, ενώ η ηχητική πανδαισία είναι μοναδική. Ο τεχνητός ήχος του 1.6 κινητήρα μαζί με το σκάσιμο της εξάτμισης στους κόφτες, θα σε κάνουν να χαμογελάσεις  σα να είσαι παιδί. Για την ακρίβεια ξανανιώθεις παιδί.
Είναι φτιαγμένο να σε προκαλεί. Όλο του το στήσιμο, ο κινητήρας, ο ήχος και η θέση οδήγησης απλά σε «τσιγκλάνε» σαν κακό αγγελάκι στον ώμο. Για τα τυπικά να αναφέρουμε πως στον μπροστινό άξονα υπάρχει μπλοκέ Torsen, η ανάρτηση είναι κατά 11 χλστ. χαμηλωμένη και σφικτή όσο πρέπει, ενώ το τιμόνι έχει άριστη πληροφόρηση.

Οδηγώντας το είναι εντυπωσιακή η αίσθηση τη σιγουριάς που σου εμπνέει και πως έχεις τον απόλυτο έλεγχο ακόμα και σε πολλά χιλιόμετρα. Σε αυτό φυσικά συμβάλλουν και τα άριστα πραγματικά φρένα ( μπροστινοί δίσκοι με διάμετρο 380 χλστ.).  Οι κακοτεχνίες δεν πρόκειται να σας κουράσουν  ενώ ταυτόχρονα η ανάρτηση,  εφόσον η πρόσφυση του οδοστρώματος το επιτρέπει, σε συνδυασμό βέβαια με τα Michelin Pilot Super Sport, είναι ικανή ώστε να εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Ταυτόχρονα, το μπλοκέ διαφορικό δείχνει ότι κάνει δουλειά, αφού τραβάει τη μούρη του αυτοκινήτου προς τα μέσα όταν βρίσκεσαι στην στροφή, ενώ το τιμόνι σε πληροφορεί για το που κοιτάνε οι τροχοί σου. Θέλεις να οδηγήσεις αγωνιστικά, κανένα πρόβλημα, όπως κανένα πρόβλημα εάν θέλεις να φέρει στο παιχνίδι και το πίσω μέρος. Χρειάζεσαι μόνο γκάζι και τιμόνι, και στο 308 GTi έχεις μπόλικα και από τα δύο.

Αν και κρατώντας τα κλειδιά ενός τέτοιου αυτοκινήτου,σίγουρα δεν σε απασχολούν λεπτό οι επισκέψεις στο βενζινάδικο, αξίζει να αναφέρουμε πως ένας συντηρητικός οδηγός θα πετύχει κατανάλωση στα 9,5 λτ./100χλμ. ενώ ένας πιο αγωνιστικός, 20 λτ./100χλμ. Δηλαδή συνηθίστε το 20!

Ένα αυτοκίνητο από τη Peugeot το οποίο αποδεικνύει τις πραγματικές ικανότητες των μηχανικών της. Me 41.000 ευρώ αποτελεί μία πραγματικά υπέροχη επιλογή για τους φαν των GT.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις