Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Είναι όλα ευρύχωρα, το Prius έχει πορτμπαγκάζ σαν station wagon

Liftback, hatcback, crossover – μεγάλη ποικιλία. Το Prius είναι 18 εκ μεγαλύτερο

Το ίδιο ισχύει και για τις 18άρες ζάντες

Όμορφο εσωτερικό με το δερμάτινο σαλόνι όπως και την βάση φόρτωσης να ανήκουν στην κορυφαία έκδοση.

Το Niro έχει την καλύτερη συνδεσιμότητα. Και τα 3 έχουν διζωνικό κλιματισμό

Πίσω έχει τον μεγαλύτερο χώρο

Με τις 18άρες είναι λίγο πιο άνετο από το Niro

Η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι καλή, με την κάμερα οπισθοπορείας τα καταφέρνει καλύτερα ο οδηγός

Σαν να είσαι σε ντίσκο. Η μπλε λωρίδα θέλει να δώσει περισσότερο χρώμα.

Το υψηλό κατώφλι φόρτωσης ίσως να κουράσει

Μόνο κατά την επιβίβαση και αποβίβαση θα δυσκολευτούν οι επιβάτες.

Θα ψάξετε το ταχύμετρο! Η οθόνη με την μεγάλη σαφήνεια ταιριάζει περισσότερο στην φιλοσοφία της Toyota

Διαστημικός μοχλός, δίπλα του γίνεται η επιλογή των 3 προγραμμάτων Eco, Normal και Power

Μεγάλος και αξιοποιήσιμος ο χώρος αποσκευών

Χώρεσε 22 τελάρα

Χώρεσε 22 τελάρα

Χώρεσε 21 τελάρα

Είναι τα υβριδικά όσο οικονομικά υπόσχονται;

Διαβάστηκε από 7782 αναγνώστες - 7/11/2017

Όταν ακούμε υβριδικό αμέσως μας έρχεται στο μυαλό προηγμένη τεχνολογία, χαμηλή κατανάλωση αλλά και μεγάλο κόστος για την αγορά. Εμείς δοκιμάζουμε το Niro, το C-HR και το Prius σε σημαντικούς τομείς. Ποιο τα πάει καλύτερα; Πόσο οικονομικά είναι στην καθημερινότητα;

Τα υβριδικά μοντέλα μοιάζουν κάπως με τα βιολογικά προϊόντα. Τα αγοράζουν λίγοι, αλλά ένθερμοι υποστηρικτές, είναι πολύ ακριβά και οι περισσότεροι έχουν προκαταλήψεις απέναντι τους. Είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας και το μέλλον της αυτοκίνησης ή μια απάτη;

Η αρχή έγινε 20 χρόνια πριν με το Prius πρώτης γενιάς. Από τότε έχουν εξελιχθεί αρκετά και η υβριδική τεχνολογία έχει εφαρμοστεί σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος. Το Prius όμως έχει μείνει πιστό σε μια liftback σχεδίαση που στην 4η γενιά είναι πιο δυναμική από ποτέ. Επίσης η αεροδυναμική είναι καλύτερη από ποτέ. Λόγω της κλίσης της 5ης πόρτας η ορατότητα προς τα πίσω είναι κακή και στο παρκάρισμα βοηθάει αρκετά η κάμερα οπισθοπορείας.
Χώρος όμως για τους επιβάτες υπάρχει αρκετός τόσο εμπρός όσο και πίσω. Θα μπόρεσε ακόμα να γίνει και ταξί μιας και ο χώρος αποσκευών των 501 λτ είναι αρκούντος μεγάλος. Στο κοκπίτ που πλέον χρησιμοποιείται περισσότερο μαλακό πλαστικό ο οδηγός θα χρειαστεί χρόνο για να εξοικειωθεί με τις οθόνες. Χώρους για μικροπράγματα θα βρει αρκετούς στο εσωτερικό και εύκολα αξιοποιήσιμους.


Η ίδια υβριδική τεχνολογία συναντάτε και στο C-HR που σχεδιαστικά μοιάζει διαστημικό αυτοκίνητο. Είναι λες και ετοιμάζεται να πατήσει στο φεγγάρι.  Η ίδια λογική συναντάται και στο εσωτερικό, προχωρημένη σχεδίαση με high-tech στοιχεία και ποιότητα που βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Οι χώροι είναι καλοί, ειδικά για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι όποιοι όμως θα νιώσουν λίγο κλειστοφοβικά λόγω της χαμηλής οροφής. Ο οδηγός κάθεται 9 εκ ψηλότερα από το Prius κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη περιφερειακή ορατότητα.  Το κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι ψηλά τοποθετημένο και κάνει κάθε φόρτωση/εκφόρτωση να μοιάζει με επίσκεψη στο γυμναστήριο.



Το Kia Niro είναι το πιο πρακτικό υβριδικό.
Το Kia Niro από την άλλη κρύβει την υβριδική του τεχνολογία κάτω από μια πιο συμβατική σχεδίαση που κρίνεται όμως πετυχημένη. Έχει την καλύτερη θέση οδήγησης και την καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Την μεγάλη απήχηση του Niro η Kia δεν την είχε υπολογίσει. Να σημειώσουμε ότι για το 2017 στην Γερμανία το μοντέλο έχει εξαντληθεί!

Οι Κορεάτες έχουν επιλέξει μια διαφορετική τεχνολογία χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται τόσο με τον κινητήρα όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα. Το Niro επιταχύνει ομαλά, χωρίς σπιναρίσματα και πιάνει πρώτο τα 100χλμ/ ώρα σε 10,5 δλ. Όμως η τελική ταχύτητα των 162 χλμ/ ώρα παραμένει η μικρότερη του συγκριτικού.

Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι η σκληρή ανάρτηση που θα μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα αλλά δίνει πολύ καλά οδικά  χαρακτηριστικά στο Niro και ίσως ξυπνήσει τον Σουμάχερ που κρύβεται μέσα σας. Είναι όμως αυτός ο σωστός τρόπος οδήγησης ενός υβριδικού;
Το C-HR είναι πιο νευρικό κατά την επιτάχυνση αλλά όχι τόσο γρήγορο. Είναι οδηγοκεντρικό και στρίβει ουδέτερα έχοντας μια ανάλαφρη αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Είναι αρκετά γρήγορο χωρίς να ιδιαίτερο κόπο!
Ο κινητήρας των 1,8 λτ είναι άξιος μνείας για την ομαλή λειτουργία του. Ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει κατά την επιβράδυνση και έτσι αγαπά τα σταμάτα ξεκίνα μέσα στην πόλη. Το Prius  από την άλλη βοηθάει στην περεταίρω εξοικονόμηση καυσίμου μέσω των επιπλέων ενδείξεων στην κεντρική οθόνη. Δείχνει την ροή ενέργειας στην ημερήσια κατανάλωση και έχει την χαμηλότερη μικρή κατανάλωση του συγκριτικού. Η κατανάλωση του Niro των 5,8 λτ / 100 χλμ συγκρίνεται με αυτή ενός Golf Tsi 125 Ps.


To  Prius έχει ομαλή και ουδέτερη οδική συμπεριφορά και τα διπλά ψαλίδια στο πίσω άξονα εξασφαλίζουν πολύ σταθερότητα και ακλόνητο πίσω μέρος. Το Prius μπορεί πραγματικά να καταφέρει κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα! Είναι ο πρωτοπόρος  και επαναστάτης. Θα λέγαμε πως αυτό το Toyota είναι το Citroën CX του σήμερα!

H προηγμένη τεχνολογία και η σύγχρονη εμφάνιση έχουν βέβαια το τίμημα τους στην τιμή. Στην Γερμανία η βασική έκδοση του Prius κοστίζει 28,150 ευρώ, δηλαδή 3,160 ευρώ περισσότερα απ όσα ζητάει το βασικό  Niro με την 7ετή εγγύηση.  Εσείς ποιο θα διαλέγατε, το διαχρονικό Prius, το εξωγήινο C-HR ή το crossover Niro;

Συμπέρασμα Τα υβριδικά δεν είναι απάτη. Είναι προηγμένα τεχνολογικά και οικονομικά. Το  Prius κερδίζει την πρώτη θέση, το Niro είναι πολύ κοντά του και αποδεικνύεται πολύ καλος καθημερινός συνεργάτης. Το C-HR διεκδικεί το στέμμα έχοντα πρωτότυπη και καθόλα αποδεκτή εμφάνιση. 
 
Xαρακτηριστικά NIRO C-HR PRIUS
Κινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας
Μέγεθος 1580 κεκ 1798 κεκ 1798 κεκ
Ιπποδύναμη 105+44(ηλεκτρ) 98+72(ηλεκτρ) 98+72(ηλεκτρ)
Ροπή 147 + 170 Nm 142 + 163 Nm 143 + 163 Nm
Τελική 162 χλμ 170 χλμ/ ώρα 180 χλμ/ ώρα
Κίνηση Μπροστά Μπροστά Μπροστά
Κατανάλωση(εργοστ) 4,4/4,5/4,4 λτ 3,5/4,1/3,9 λτ 3,3/3,3/3,3 λτ
Κιβώτιο 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη Ε-CVT Ε-CVT
Διαάσταση τροχών 225/45 R 18 W 225/50 R 18 V 215/45 R 17 W
Ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 Michelin Primacy 3 Toyo Nano Energy R41
Διαστάσεις 4355/1805/1535 4360/1795-1555 4540/1760/1470
 
Μετρήσεις NIRO C-HR PRIUS
0-50 3,7 δλ 3,9 δλ 3,8 δλ
0-100 10,5 δλ 11.8 δλ 10,8 δλ
0-130 17,8 δλ 20,2 δλ 17,7 δλ
60-100 5,8 δλ 6,7 δλ 6,0 δλ
80-120 7,8 δλ 8,8 δλ 7,5 δλ
Βάρος(κιλά) 1475 1484 1419
Αναλογία 60/40% 60/40% 61/39%
100-0 ζεστά 36,0 μ 35,9 μ 37,4 μ
Kατανάλωση-CO2 5,8 λτ/138 γρ 5,4 λτ/ 128 γτ 4,8 λτ/ 115 γρ
Αυτονομία 775 χλμ 795 χλμ 895 χλμ

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις