Είναι όλα ευρύχωρα, το Prius έχει πορτμπαγκάζ σαν station wagon

Liftback, hatcback, crossover – μεγάλη ποικιλία. Το Prius είναι 18 εκ μεγαλύτερο

Όμορφο εσωτερικό με το δερμάτινο σαλόνι όπως και την βάση φόρτωσης να ανήκουν στην κορυφαία έκδοση.

Το Niro έχει την καλύτερη συνδεσιμότητα. Και τα 3 έχουν διζωνικό κλιματισμό

Πίσω έχει τον μεγαλύτερο χώρο

Με τις 18άρες είναι λίγο πιο άνετο από το Niro

Η ορατότητα προς τα πίσω δεν είναι καλή, με την κάμερα οπισθοπορείας τα καταφέρνει καλύτερα ο οδηγός

Σαν να είσαι σε ντίσκο. Η μπλε λωρίδα θέλει να δώσει περισσότερο χρώμα.

Το υψηλό κατώφλι φόρτωσης ίσως να κουράσει

Θα ψάξετε το ταχύμετρο! Η οθόνη με την μεγάλη σαφήνεια ταιριάζει περισσότερο στην φιλοσοφία της Toyota

Διαστημικός μοχλός, δίπλα του γίνεται η επιλογή των 3 προγραμμάτων Eco, Normal και Power

Μεγάλος και αξιοποιήσιμος ο χώρος αποσκευών

Χώρεσε 22 τελάρα

Χώρεσε 22 τελάρα

Χώρεσε 21 τελάρα

Θα αγόραζες υβριδικό;

Διαβάστηκε από 2658 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/12/2017

Θα αγόραζες υβριδικό; Τα υβριδικά μοντέλα μοιάζουν κάπως με τα βιολογικά προϊόντα. Τα αγοράζουν λίγοι, αλλά ένθερμοι υποστηρικτές, είναι πολύ ακριβά και οι περισσότεροι έχουν προκαταλήψεις απέναντι τους. Είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας και το μέλλον της αυτοκίνησης ή μια απάτη;

 
   
Όταν ακούμε υβριδικό αμέσως μας έρχεται στο μυαλό προηγμένη τεχνολογία, χαμηλή κατανάλωση αλλά και μεγάλο κόστος για την αγορά. Εμείς δοκιμάζουμε το Niro, το C-HR και το Prius σε σημαντικούς τομείς. Ποιο τα πάει καλύτερα; Πόσο οικονομικά είναι στην καθημερινότητα;


Prius: Ο επαναστάτης


Η αρχή έγινε 20 χρόνια πριν με το Prius πρώτης γενιάς. Από τότε έχουν εξελιχθεί αρκετά και η υβριδική τεχνολογία έχει εφαρμοστεί σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος. Το Prius είναι ο πρωτοπόρος  και επαναστάτης. Θα λέγαμε πως αυτό το Toyota είναι το Citroën CX του σήμερα!
Εμφάνιση: Εναλλακτικά όπως και η τεχνολογία τους
Το Prius έχει μείνει πιστό σε μια liftback σχεδίαση που στην 4η γενιά είναι πιο δυναμική από ποτέ. Επίσης η αεροδυναμική είναι καλύτερη από ποτέ. Λόγω της κλίσης της 5ης πόρτας η ορατότητα προς τα πίσω είναι κακή και στο παρκάρισμα βοηθάει αρκετά η κάμερα οπισθοπορείας.
Η ίδια υβριδική τεχνολογία συναντάτε και στο  C-HR που  σχεδιαστικά μοιάζει διαστημικό αυτοκίνητο. Είναι λες και ετοιμάζεται να πατήσει στο φεγγάρι. Το Kia Niro από την άλλη κρύβει την υβριδική του τεχνολογία κάτω από μια πιο συμβατική σχεδίαση που κρίνεται όμως πετυχημένη. Έχει την καλύτερη θέση οδήγησης και την καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Την μεγάλη απήχηση του Niro η Kia δεν την είχε υπολογίσει. Να σημειώσουμε ότι για το 2017 στην Γερμανία το μοντέλο έχει εξαντληθεί!


Χώροι: Αρκετά ευρύχωρα παρά τις μπαταρίες


Στο Prius χώρος για τους επιβάτες υπάρχει αρκετός τόσο εμπρός όσο και πίσω. Θα μπορέσει ακόμα να γίνει και ταξί μιας και ο χώρος αποσκευών των 501 λτ είναι αρκούντος μεγάλος. Στο κοκπίτ που πλέον χρησιμοποιείται περισσότερο μαλακό πλαστικό ο οδηγός θα χρειαστεί χρόνο για να εξοικειωθεί με τις οθόνες. Χώρους για μικροπράγματα θα βρει αρκετούς στο εσωτερικό και εύκολα αξιοποιήσιμους.

Στο εσωτερικό του C-HR συναντάμε , προχωρημένη σχεδίαση με high-tech στοιχεία και ποιότητα που βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Οι χώροι είναι καλοί, ειδικά για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι όποιοι όμως θα νιώσουν λίγο κλειστοφοβικά λόγω της χαμηλής οροφής. Ο οδηγός κάθεται 9 εκ ψηλότερα από το Prius κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη περιφερειακή ορατότητα.  Το κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι ψηλά τοποθετημένο και κάνει κάθε φόρτωση/εκφόρτωση να μοιάζει με επίσκεψη στο γυμναστήριο.
Το Kia Niro είναι το πιο πρακτικό υβριδικό. Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός SUV με την μεταβλητότητα ενός πολυμορφικού.


Οδική συμπεριφορά: Το καθένα έχει την χάρη του


To  Prius έχει ομαλή και ουδέτερη οδική συμπεριφορά και τα διπλά ψαλίδια στο πίσω άξονα εξασφαλίζουν πολύ σταθερότητα και ακλόνητο πίσω μέρος. Το C-HR είναι πιο νευρικό κατά την επιτάχυνση αλλά όχι τόσο γρήγορο. Είναι οδηγοκεντρικό και στρίβει ουδέτερα έχοντας μια ανάλαφρη αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Είναι αρκετά γρήγορο χωρίς ιδιαίτερο κόπο!. Οι Κορεάτες από την άλλη έχουν επιλέξει μια διαφορετική τεχνολογία χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται τόσο με τον κινητήρα όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα.
Αυτό που ίσως ενοχλήσει στο Niro είναι η σκληρή ανάρτηση που θα μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα αλλά δίνει πολύ καλά οδικά  χαρακτηριστικά στο Niro και ίσως ξυπνήσει τον Σουμάχερ που κρύβεται μέσα σας. Είναι όμως αυτός ο σωστός τρόπος οδήγησης ενός υβριδικού;


Κινητήρας-Κατανάλωση: Tα πάνε πολύ καλά αλλα υπόσχονται περισσότερα


Ο κινητήρας των 1,8 λτ των Toyota είναι άξιος μνείας για την ομαλή λειτουργία του. Ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει κατά την επιβράδυνση και έτσι αγαπά τα σταμάτα ξεκίνα μέσα στην πόλη. Το Prius  από την άλλη βοηθάει στην περεταίρω εξοικονόμηση καυσίμου μέσω των επιπλέων ενδείξεων στην κεντρική οθόνη. Δείχνει την ροή ενέργειας στην ημερήσια κατανάλωση και έχει την χαμηλότερη μικρή κατανάλωση του συγκριτικού. Οι Κορεάτες έχουν επιλέξει μια διαφορετική τεχνολογία χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται τόσο με τον κινητήρα όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα. Το Niro επιταχύνει ομαλά, χωρίς σπιναρίσματα και πιάνει πρώτο τα 100χλμ/ ώρα σε 10,5 δλ. Όμως η τελική ταχύτητα των 162 χλμ/ ώρα παραμένει η μικρότερη του συγκριτικούΗ κατανάλωση του Niro των 5,8 λτ / 100 χλμ συγκρίνεται με αυτή ενός Golf Tsi 125 Ps.


Το Prius μπορεί πραγματικά να καταφέρει κατανάλωση κοντά στα 4,5 λίτρα!
H προηγμένη τεχνολογία και η σύγχρονη εμφάνιση έχουν βέβαια το τίμημα τους στην τιμή. Στην Γερμανία η βασική έκδοση του Prius κοστίζει 28,150 ευρώ, δηλαδή 3,160 ευρώ περισσότερα απ όσα ζητάει το βασικό  Niro με την 7ετή εγγύηση.  Εσείς ποιο θα διαλέγατε, το διαχρονικό Prius, το εξωγήινο C-HR ή το crossover Niro;

Συμπέρασμα: Τα υβριδικά δεν είναι απάτη. Είναι προηγμένα τεχνολογικά και οικονομικά. Το  Prius κερδίζει την πρώτη θέση, το Niro είναι πολύ κοντά του και αποδεικνύεται πολύ καλος καθημερινός συνεργάτης. Το C-HR διεκδικεί το στέμμα έχοντα πρωτότυπη και καθόλα αποδεκτή εμφάνιση. 

 
Xαρακτηριστικά NIRO C-HR PRIUS
Κινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας
Μέγεθος 1580 κεκ 1798 κεκ 1798 κεκ
Ιπποδύναμη 105+44(ηλεκτρ) 98+72(ηλεκτρ) 98+72(ηλεκτρ)
Ροπή 147 + 170 Nm 142 + 163 Nm 143 + 163 Nm
Τελική 162 χλμ 170 χλμ/ ώρα 180 χλμ/ ώρα
Κίνηση Μπροστά Μπροστά Μπροστά
Κατανάλωση(εργοσ) 4,4/4,5/4,4 λτ 3,5/4,1/3,9 λτ 3,3/3,3/3,3 λτ
Κιβώτιο 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη Ε-CVT Ε-CVT
Διαάσταση τροχών 225/45 R 18 W 225/50 R 18 V 215/45 R 17 W
Ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 Michelin Primacy 3 Toyo Nano Energy R41
Διαστάσεις 4355/1805/1535 4360/1795-1555 4540/1760/1470
 
Μετρήσεις NIRO C-HR PRIUS
0-50 3,7 δλ 3,9 δλ 3,8 δλ
0-100 10,5 δλ 11.8 δλ 10,8 δλ
0-130 17,8 δλ 20,2 δλ 17,7 δλ
60-100 5,8 δλ 6,7 δλ 6,0 δλ
80-120 7,8 δλ 8,8 δλ 7,5 δλ
Βάρος(κιλά) 1475 1484 1419
Αναλογία 60/40% 60/40% 61/39%
100-0 ζεστά 36,0 μ 35,9 μ 37,4 μ
Kατανάλωση-CO2 5,8 λτ/138 γρ 5,4 λτ/ 128 γτ 4,8 λτ/ 115 γρ
Αυτονομία 775 χλμ 795 χλμ 895 χλμ

 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ