Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Διακριτικά χωρίς να φωνάζουν για τις δυνατότητές τους. Στο GTi υπάρχει το λογότυπο στην μάσκα, ενώ στο TGI όχι.

Δύο είδη καυσίμων για το Polo TGi.

Διπλή απόληξη για το δίλιτρο Gti.

GΤi - Ο δίλιτρος του Polo GTi αποδίδει 200 άλογα ενώ ο ίδιος κινητήρας στο Golf R έχει απόδοση 310 ίππων.

TGi - Αποδίδει 95 άλογα και αποδεικνύεται πολύ οικονομικός.

Η νέα γενιά Polo χτίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 όπως και το Ibiza.

Το Flat bottomed τιμόνι είναι μια από τις λίγες αλλαγές στο εσωτερικό του σκληροπυρηνικού Polo.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του ομίλου δίνει και εδώ το παρόν, παρουσιάζοντας όλες τις πληροφορίες μπροστά από τον οδηγό αλλά είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Η μπαταρία βρίσκεται στο πίσω μέρος για καλύτερη κατανομή βάρους.

Τα καρό καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν των GTi της VW.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνει αστραπιαία τις αλλαγές των σχέσεων ενώ σε αστικό περιβάλλον αποδεικνύεται ο καλύτερος σύμμαχος του οδηγού.

Καμία αλλαγή σε σχέση με το απλό Polo. Ποιοτικά βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση.

CNG και βενζίνη! Όλα σε ένα δείκτη!

Πολύ καλή θέση οδήγησης που θα βολέψει κάθε σωματότυπο.

Ο χώρος αποσκευών είναι 251 λτ μιας και οι δεξαμενές του φυσικού αερίου έκλεψαν 100λτ. από τον διαθέσιμο χώρο.

VW Polo TGI vs GTI. Συγκρίνοντας τα δύο άκρα.

Διαβάστηκε από 18318 αναγνώστες - 23/4/2018

Πίσω από τις 2 παρόμοιες κώδικες ονομασίες κρύβονται 2 εντελώς διαφορετικά Polo. Η κορυφαία σε επιδόσεις έκδοση Gti σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις ενώ το TGi από την άλλη είναι και αυτή κορυφαία έκδοση αλλά σε οικονομία. Κινείται με φυσικό αέριο και η VW υπόσχεται κατανάλωση 3,4kg./100 χλμ.

Βρίσκεστε ανάμεσα σε δύο Polo, το ένα υπόσχεται ατελείωτη οδηγική απόλαυση και το άλλο οικονομία που συγκρίνεται μόνο με παπιού. Τι θα διαλέγατε; Θα ακούγατε την λογική ή το συναίσθημα; 

Φυσικά τα δύο μοντέλα δεν είναι ανταγωνιστικά αλλά τα βάζουμε δίπλα-δίπλα για να καταλάβουμε που έχουν φτάσει τα μικρά αυτοκίνητα και πόσες επιλογές υπάρχουν πλέον στην γκάμα του. 


Με το TGi ( G όπως λέμε Gas) η VW θέλει να διαδώσει το φυσικό αέριο και να το κάνει πιο δημοφιλές μιας και είναι στη ουσία πιο οικονομικό σε ευρώ αλλά και πιο φειδωλό σε κατανάλωση, ενώ εκπέμπει 20% λιγότερο CO2 ανά χιλιόμετρο από έναν κινητήρα βενζίνης. Εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφορά από τις συμβατικές εκδόσεις ούτε αναγράφεται κάπου ο τύπος του κινητήρα. 

Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας είναι περίτεχνα ενισχυμένος και μπορεί να λειτουργήσει και καταναλώνοντας βενζίνη. Πριν όμως αντλήσει βενζίνη από τα 40 λτ του ρεζερβουάρ θα καταναλώσει τα 11,6 κιλά φυσικού αερίου που βρίσκονται σε δεξαμενή στον χώρο αποσκευών. Ο TGi ακούγεται περισσότερο από έναν απλό TSi 95 ίππων ενώ το κροτάλισμα είναι πιο έντονο. 

Στον αυτοκινητόδρομο η 5η ταχύτητα είναι αρκετά μακριά και δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο την δύναμη του κινητήρα αλλά εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, που στην ουσία αυτό είναι το ζητούμενο . Η τελική των 183 χλμ./ώρα είναι μια καλή τιμή αλλά έρχεται βέβαια με κόπο και υπομονή. Δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο γιατί ο TGi των 90 ίππων είναι υπεραρκετός για κίνηση μές την πόλη αλλά και για ταξίδια, τηρώντας όμως τα όρια ταχύτητας. 

Ο δείκτης του φυσικού αερίου μας δείχνει πόσο αέριο υπάρχει στην δεξαμενή, αν τελειώσει γυρνάει αυτόματα στην βενζίνη.
Θυμίζει λίγο ηλεκτρικό ή καλύτερα plug in υβριδικό; Έτσι δεν είναι;
Μετρήσαμε κατανάλωση 4,3 kg/100 χλμ, νούμερο καλό αλλά 30% περισσότερο απ όσο υπόσχεται η VW. Η αυτονομία αποκλειστικά με το φυσικό αέριο φτάνει τα 265 χλμ που σημαίνει συχνές στάσεις σε πρατήρια. 


Το GTi απ την άλλη είναι και αυτό με την σειρά του διακριτικό και κρύβει με μαεστρία το εκρηκτικό του ταπεραμέντο. Το λογότυπο GTi , η κόκκινη γρίλια στην μάσκα αλλά και τα καρό σχέδια καθίσματα είναι μερικές από τις ελάχιστες αλλαγές που σε ενημερώνουν ότι αυτό είναι ένα ακραίο Polo. Αυτό το Polo θα μπορούσε να τα βάλει ακόμα και με το Golf GTi που φοράει τον ίδιο 2λιτρο κινητήρα και αποδίδει 230 ίππους αντί για 200 στο Polo μιας και το μικρό ζυγίζει 1301 κιλά. Τα πρώτα 100χλμ στο κοντέρ έρχονται σε μόλις 6,5 δλ ενώ ο ήχος από τον κινητήρα αλλά και από τις διπλές απολήξεις είναι τουλάχιστον πορωτικός. Η τελική αγγίζει τα 237 χλμ./ώρα και έρχεται χωρίς ιδιαίτερο κόπο ενώ ακόμα και σε αυτές τις ταχύτητες δεν αγχώνει καθόλου τον οδηγό και έχει υποδειγματική σταθερότητα. 

Γνώριμη εικόνα και στο εσωτερικό του Polo GTI. Όχι μόνο λόγο της ουσιαστικά κοινής διαμόρφωσης έναντι των απλών Polo σε ότι αφορά τη γενική δομή του ταμπλό, όσο χαρη στην ευρεία χρήση λεπτομερειών που έχουμε συνηθίσει από το Golf GTI. Το καρό μοτίβο στα καθίσματα,οι κόκκινες ραφές, οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες σε κάνουν να πιάσεις από νωρίς το νόημα ή καλύτερα το σπορ νόημα. Ως έξτρα μπορεί να τοποθετηθεί και στο Polo GTi o ψηφιακός πίνακας οργάνων της VW και δίνει μια πιο premium αίσθηση στο εσωτερικό του στο Polo και εμφανίζει όλες τις πληροφορίες ακριβός μπροστά απ τα μάτια του οδηγού. Το μαλακό υλικό σε μεγάλο τμήμα του ταμπλό έρχεται να ενισχύσει την αίσθηση ποιότητας που έχει ήδη δώσει από τα πρώτα κιολας χιλιόμετρα η στιβαρότητα και η προσεγμένη συναρμολόγηση της κατασκευής. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος με πολλές τεχνολογίες και βοήθηματα: έλεγχο νεκρής γωνίας, φρενο έκτακτης ανάγκης, αισθητήρα προσοχής του οδηγού, Front Assist για έλεγχο του δρόμου εμπρός , ενημέρωση του οδηγού για πιθανή επικίνδυνη κατάσταση και φυσικά αυτόματο φρενάρισμα αν αυτό κριθεί απ το αυτοκίνητο αναγκαίο.. 

Χωροταξικά η έκδοση GTI δε διαφέρει έναντι των πιο απλών εκδοχών του Polo γεγονός που σημαίνει ότι η καμπίνα παραμένει το ίδιο ευρύχωρη για 4 ή ακόμα και για 5 επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις για τον 5ο . Το πορτ-μπαγκάζ απ την άλλη είναι μικρότερο από των υπόλοιπων εκδοχών της γκάμας έχοντας χωρητικότητα 305 λτ.

Το Polo GTi διαθέτει πιο σπορ ανάρτηση, σκληρότερη και το 15 χλστ. χαμηλωμένη σε σχέση με τις απλές εκδόσεις και 18άρες ζάντες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάλογα την διάθεσή του ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Eco, Comfort και Individual) που επεμβαίνει στο τιμόνι, στο γκάζι και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ως έξτρα διατίθεται και με ενεργά αμορτισέρ τα οποία ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει με βαση μια Normal και μια Sport χαρτογράφηση. Το Sport Select όπως ονομάζεται το σύστημα των ενεργών αμορτισέρ περιλαμβάνει μεγαλύτερη αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και το τιμόνι έχει πιο βαριά αίσθηση. 


Όλα αυτά μεταφράζονται στο δρόμο σε μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, και χαμόγελα στον οδηγό. Το GTi εκπλήσσει τον οδηγό με την εμπιστοσύνη που του δίνει, στρίβει με ακρίβεια όπως ακριβώς έχει ορίσει ο οδηγός. Το ηλεκτρονικό διαφορικό συγκρατεί τον μπροστινό μέρος και μοιράζει σωστά την δύναμη αν αυτό χρειαστεί. Το ESP είναι πάντα έτοιμο να μαζέψει τα ασυμμάζευτα όταν ο οδηγός το παρακάνει. Τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά και συμμετοχικά στην σπόρ οδήγηση.  Μοναδική παραφωνία στην πολύ καλή εικόνα, η θέση οδήγησης που κρίνεται ψηλή για τέτοιου είδους κατασκευή.

Συμπέρασμα 
Τα GTi και TGi είναι τα δύο άκρα της γκάμας του Polo και κάνουν άριστα αυτό που υπόσχονται. Απόλυτη οικονομία για το TGi με το φυσικό αέριο, απόλυτη οδηγική εμπειρία απ το GTi των 200 αλόγων. Η επιλογή είναι θέμα.. προτεραιοτήτων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις