Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Alfa Romeo 147 GTA: Όταν οι Ιταλοί δίδαξαν τη τέχνη του «hot hatch»

24/3/2021

Σκληροπυρηνική εμφάνιση, κορυφαία συμπεριφορά και ένας κινητήρας «διαμάντι» κάτω από το καπό της. Αυτή ήταν η Alfa Romeo 147 GTA, το απόλυτο hot-hatch των Ιταλών με τους 250 μελωδικούς ίππους.

Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από το αφιέρωμά μας στη θρυλική Alfa Romeo 156 GTA, την πρόταση της ιταλικής εταιρείας για την κατηγορία των ισχυρών οικογενειακών. Η μεγάλη αποδοχή του μοντέλου, ώθησε τους Ιταλούς στο να δημιουργήσουν και μία αντίστοιχη, σκληροπυρηνική έκδοση για το μικρότερο μοντέλο τους που δεν ήταν άλλο από την 147. Πίσω στο 2002, λοιπόν, για να θυμηθούμε την Alfa Romeo 147 GTA των 250 ίππων, μία έκδοση που έδειξε στον ανταγωνισμό τη «συνταγή» για τη δημιουργία ενός σκληροπυρηνικού hot-hatch.

Λίγο μετά το επίσημο λανσάρισμα της Alfa Romeo 147, οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας προχώρησαν στην κατασκευή της έκδοσης με τα λογότυπα GTA (Gran Turismo Alleggerita), με τις διαφοροποιήσεις να γίνονται τόσο σε αισθητικό, όσο και σε μηχανικό επίπεδο. Ξεκινώντας, λοιπόν, από την εξωτερική αναβάθμιση, η κορυφαία Alfa Romeo 147 GTA απέκτησε νέους προφυλακτήρες, με τον εμπρός να φέρει μεγάλους αεραγωγούς για την καλύτερη ψύξη του μοτέρ και τον πίσω διαθέτει ειδική υποδοχή για την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Το αμάξωμα είχε διευρυνθεί κατά πλάτος λόγω των «φουσκωμένων» φτερών, κάτω από τα οποία συναντάμε τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17 ιντσών. Παρόμοιο σκηνικό επικρατούσε και στο εσωτερικό, με τα αλουμινένια πεντάλ και τα καθίσματα με κορυφαία στήριξη να δημιουργούν το απόλυτο περιβάλλον για ένα hot-hatch.



Πριν πάμε στον τομέα του κινητήρα, αξίζει να τονίσουμε ότι η Alfa Romeo έδωσε ιδιαίτερα έμφαση στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς του μοντέλου. Όπως και στην περίπτωση της μεγαλύτερης Alfa Romeo 156 GTA, τοποθετήθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και ταχύτερη κρεμαγιέρα. Επιπλέον, η δυναμική συμπεριφορά κορυφώθηκε με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, ενώ η υλοποίηση της εμπρός ανάρτησης ήταν διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο μεγάλης διαμέτρου.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις