4 φωτογραφίες »

Αλλαξε στυλ οδήγησης και γλύτωσε χρήματα

4/8/2021

Μένουν χρήματα στην τσέπη! Αποκτώντας ορισμένες συνήθειες, μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου μας. Πόσα από τα παρακάτω κάνετε ήδη;

Η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου εξαρτάται φυσικά από το μοντέλο, την τεχνολογία του κινητήρα και το βάρος του οχήματος, ενώ παράλληλα παίζουν ρόλο και οι εκάστοτε συνθήκες κυκλοφορίας. Εκτός αυτού όμως, υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε εμείς σαν οδηγοί, με τα οποία θα μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, εξοικονομώντας παράλληλα χρήματα.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Πριν καθίσουμε στη θέση του οδηγού, ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας, καθώς εάν αυτή είναι μικρότερη από το κανονικό, συντελεί στην αυξημένη κατανάλωση. Παράλληλα, αφαιρούμε τα περιττά αντικείμενα που έχουμε ξεχάσει στο χώρο αποσκευών, και σε περίπτωση που έχουμε εγκαταστήσει μπάρες ή σχάρα οροφής χωρίς να τις χρησιμοποιούμε, αφαιρούμε και αυτές, καθότι  αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση.

Οδηγικές συνήθειες που συντελούν στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου
Ήπιες κινήσεις στο γκάζι: Όταν βυθίζουμε απότομα το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, αποχαιρετούμε κάθε προσπάθεια οικονομικής οδήγησης. Το μυστικό βρίσκεται στις απαλές και ήπιες κινήσεις, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Κοιτάζοντας το δρόμο και τη συμπεριφορά των άλλων οχημάτων, μπορούμε να «προβλέψουμε» αν θα χρειαστεί να επιταχύνουμε ή να επιβραδύνουμε. Στην δεύτερη περίπτωση, αν σηκώσουμε το πόδι μας νωρίς από το γκάζι, συμβάλλουμε όχι μόνο στην μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στην αύξηση ζωής των υλικών τριβής των φρένων, αφού καταπονούνται λιγότερο, μιας και χρειάζεται να πατήσουμε λιγότερο φρένο. Από την άλλη πλευρά, αν δούμε ένα λόφο εμπρός, το να επιταχύνουμε όταν το έδαφος είναι ακόμα επίπεδο θα μας βοηθήσει στο να αποκτήσουμε την απαραίτητη ορμή για να ανεβούμε την ανηφόρα αποδοτικά.

Κυλούμε αργά αντί να σταματάμε εντελώς: Στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος ή ουράς σε φανάρι, αν επιβραδύνουμε έγκαιρα και αφήσουμε το όχημά μας να «ρολάρει» ελαφρώς, εξοικονομούμε περισσότερο καύσιμο συγκριτικά με το αν σταματήσουμε εντελώς και εκκινήσουμε ξανά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο στη διαδικασία «σταμάτα-ξεκίνα». Προσοχή βέβαια να μην τρακάρετε στο προπορευόμενο όχημα...



Αλλάζουμε ταχύτητα νωρίς: Μπορεί ο ήχος του κινητήρα όταν η βελόνα του στροφόμετρου είναι στα «κόκκινα» να ενθουσιάζει τους λάτρεις της οδήγησης, όταν όμως τα νούμερα που «κυνηγούμε» είναι αυτά της κατανάλωσης και όχι των επιδόσεων, καλό είναι να αλλάζουμε ταχύτητα πολύ νωρίτερα. Πατώντας ελαφρά το γκάζι, και αλλάζοντας σχέση στο κιβώτιο στο φάσμα 2.000 -2.500 rpm, εξοικονομούμε καύσιμο, και κατά συνέπεια χρήματα. Τα πιο καινούργια μοντέλα έχουν ένα δείκτη στον πίνακα οργάνων, ο οποίος μας ειδοποιεί πως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ταχύτητα για να οδηγήσουμε πιο οικονομικά.

Χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό με φειδώ: Στις χαμηλές ταχύτητες, η χρήση του κλιματιστικού απομυζά ενέργεια από τον κινητήρα, κάνοντάς τον πιο... διψασμένο για καύσιμα. Το ίδιο ισχύει και όταν κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο, αλλά σε εκείνη την περίπτωση η διαφορά είναι πιο μικρή. Για αυτό, όταν βρισκόμαστε μέσα στην πόλη, αν αντέχουμε τη ζέστη μπορούμε να κλείσουμε το air condition και να κατεβάσουμε τα παράθυρα.

Απενεργοποιούμε τους ηλεκτρικούς καταναλωτές: Εξαρτήματα όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, το ηχοσύστημα και το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία έχει αντίκτυπο στα καύσιμα. Αν δεν τα χρειαζόμαστε (π.χ. όταν ξεθολώσει το παρμπρίζ), μπορούμε να τα απενεργοποιήσουμε.

Δεν βάζουμε ποτέ «νεκρά» στην κατηφόρα: Πολλοί επιλέγουν να κυλούν στην κατηφόρα χωρίς σχέση στο κιβώτιο, θεωρώντας πως έτσι ο κινητήρας δεν καταναλώνει καύσιμο. Αυτό, εκτός από λάθος, είναι και επικίνδυνο.
Καταρχάς, κάνοντας αυτό δεν έχουμε τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου μας, αφού ο κινητήρας δεν «φρενάρει» (το λεγόμενο «engine braking»), και το όχημα είναι έρμαιο της βαρύτητας. Ουσιαστικά, βασιζόμαστε μόνο στα φρένα μας, αυξάνοντας την φθορά τους.
Εκτός αυτού, οι σύγχρονοι κινητήρες με ηλεκτρονικό ψεκασμό έχουν μηδενική κατανάλωση καυσίμου όταν δεν πατούμε το γκάζι, μέχρι να πέσουν οι στροφές στο ρελαντί, όπου τα μπεκ ψεκάζουν ξανά. Κατεβαίνοντας λοιπόν την κατηφόρα με νεκρά, έχουμε ουσιαστικά μεγαλύτερη κατανάλωση!



Δεν περιμένουμε για ώρα με τον κινητήρα στο ρελαντί: Σημειώνουμε πως αυτό το προτείνουμε εάν γνωρίζουμε πως θα μείνουμε ακίνητοι για περισσότερο από 3 λεπτά, όπως για παράδειγμα όταν είμαστε σταθμευμένοι και περιμένουμε κάποιον. Δεν μιμούμαστε τη λειτουργία των μοντέρνων start-stop συστημάτων, καθώς όσα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με αυτά, έχουν αναβαθμισμένη μπαταρία και μίζα.

Χρησιμοποιούμε Cruise Control στον αυτοκινητόδρομο: Ένας από τους κύριους παράγοντες που συντελούν στην χαμηλή κατανάλωση είναι η διατήρηση σταθερής ταχύτητας, χωρίς αυξομειώσεις. Αυτή ακριβώς είναι η λειτουργία του Cruise Control, που κάνει την οδήγηση ιδιαίτερα οικονομική, αφού αναιρεί την περιττή επιτάχυνση.

Κάνοντας αυτά, θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε πιο μακριά με λιγότερο καύσιμο. Πόσα από τα παραπάνω κάνετε ήδη; Είστε πρόθυμοι να μετριάσετε την οδηγική ευχαρίστηση, προκειμένου να σας μείνουν περισσότερα ευρώ στην τσέπη; Τέλος, πόσο θα βοηθήσουν αυτές οι πρακτικές έναν παλαιότερο κινητήρα που καίει πολύ;
 
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Σχετικες Ειδησεις