Στην Σοβιετική Ένωση ονομαζόταν Sputnik παίρνοντας το όνομα του από τον Ρωσικό δορυφόρο

Με την υποστήριξη της Porsche κατασκευάστηκε το πρώτο κομπακτ προσθιοκίνητο της Lada

Η αισθητική σηκώνει πολύ συζήτηση, πόσο μάλλον το γκρι-μπλέ πλαστικό

Ο κινητήρας των 1,3 λτ είχε εύκολο έργο μιας και το Samara ζύγιζε 940 κιλά

Αγαπημένο έξτρα του 80 ήταν η ηλιοροφή

Από την Ρωσία με αγάπη!

Διαβάστηκε από 6203 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/10/2017

Αυτός ο Ρώσος είχε ψυχή και αγαπήθηκε πολύ στην χώρα μας. Η Lada εγκαταλείπει το τετράγωνο σχήμα και παρουσιάζει το πρώτο κομπακτ μοντέλο της, το Samara, θέλοντας να μοιάσει στους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της.

 
   
Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το έχεις οδηγήσει αν μεγάλωσες την δεκαετία του 80. H χρυσή εποχή του σκαθαριού και του βατράχου είχε περάσει και η Ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία, που αγαπήθηκε πολύ από τους Έλληνες, έκανε τα πρώτα βήματα εκσυγχρονισμού. 
Έτσι στα μέσα της δεκαετίας του 80 άφησε πίσω το 3 όγκων σχήμα, το οποίο έμοιαζε με παιδική ζωγραφιά, και παρουσίασε το Samara το πρώτο μοντέλο της Σοβιετικής εταιρίας με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Κυκλοφόρησε με πολλές διαφορετικές ονομασίες και στην Σοβιετική ένωση ονομαζόταν Sputnik παίρνοντας το όνομα του από τον Ρωσικό δορυφόρο.


Βασίστηκε στην πετυχημένη πλατφόρμα του Fiat 124. Ήταν ένα στιβαρό αυτοκίνητο που συνδύαζε την ευκολία συντήρησης με το σύγχρονο στυλ.  Ένα κομπακτ όχημα που ήθελε να μοιάσει στους ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Για την κατασκευή του στο εργοστάσιο στις όχθες του Βόλγα χρειάστηκε η άδεια της Fiat. Έτσι ο Ρώσος  επαναστάτης πήρε σάρκα και οστά το 1984.

Το Samara ή αλλιώς Typ WAS 2108 ήταν ένα μοντέρνο κομπακτ μοντέλο όπως το Golf, με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μπροστά χρησιμοποιούσε ανάρτηση MacPherson  και πίσω ελατήρια στρέψης. `Αμεσοι ανταγωνιστές του ήταν τα Renault 9, Volkswagen Golf, Ford Escort Mark III και το Opel Kadett.


 Το μυστικό όμως του Ρώσου επαναστάτη ήταν κρυμμένο στην καπιταλιστική δύση και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Porsche στο Βάιζεναχ. Το πλάνο της κατασκευής κινητήρα είχε προϋπολογισμό  περίπου 50 εκατομμύριων μάρκων! Έτσι σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ο τετρακύλινδρος των 1,3 λτ με καρμπυρατέρ και απόδοσης 65 ίππων.


Το Samara ήταν ένα πραγματικά ευρύχωρο αυτοκίνητο, είχε χαμηλή κατανάλωση και ήταν ιδανικό για την χώρα μας. Είναι πολύ πιθανό να βλέπετε ακόμα στον δρόμο αυτόν τον Σοβιετικό επαναστάτη ή γιατί όχι να το έχετε στην κατοχή σας.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Lada Samara
Κινητήρας Εγκαρσιος, τετρακύλινδρος
Μέγεθος 1288 κεκ
Ιπποδύναμη 65
Ροπή 94 Nm
Τελική 150 χλμ/ώρα
0-100 15 δλ
Μετάδοση Μπροστά
Βάρος(άδειο) 940 κιλα
Δοχείο καυσίμου 43 λτ
Διαστάσεις 4005/1650/1400 χλστ
 

 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ