Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Αυτό ήταν το πρώτο μοντέλο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

1/1/2021

Πότε είδαμε για πρώτο φορά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε αυτοκίνητο παραγωγής και ποιο ήταν αυτό; Ώρα να το γνωρίσουμε καλύτερα και να δούμε πως λειτουργεί!

Σήμερα τα αυτόματα κιβώτιο ταχυτήτων κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, με τους νέους ιδιοκτήτες να απολαμβάνουν τις ταχύτατες αλλαγές τους, αλλά και την ευκολία που προσφέρουν κατά την οδήγηση. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η ενσωμάτωση της τεχνολογίας του διπλού συμπλέκτη από πολλές εταιρείες. Πλέον αποτελεί την δημοφιλέστερη τεχνολογία στα αυτόματα κιβώτια και χρησιμοποιείται από την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Πότε το είδαμε όμως για πρώτη φορά;

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έκανε το επίσημο ντεμπούτο του σε αυτοκίνητο παραγωγής πίσω στο 2003, όταν τοποθετήθηκε στο Volkswagen Golf R32. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση της τέταρτης γενιάς του γερμανικού μικρομεσαίου μοντέλου. Η Volkswagen το ονόμασε DSG (dual-clutch gearbox) και αρχικά προσφέρθηκε μόνο στα Golf R32 που προορίζονταν για την ευρωπαϊκή αγορά. «Συνεργάστηκε» έναν κινητήρα που έχει αφήσει τη δική του ιστορία πλέον. Πρόκειται για τον ατμοσφαιρικό VR6, ένα μοτέρ που μετέπειτα τοποθετήθηκε σε πολλά μοντέλα του ομίλου. Στην περίπτωση του Volkswagen Golf R32, η ισχύς του κινητήρα άγγιζε τους 241 ίππους και η ροπή τα 320 Nm.



Έτσι, σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόλις 6,4 δευτερόλεπτα. Για να γίνει πιο κατανοητό το πόσο γρήγορο ήταν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Volkswagen, ο χρόνος για τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν 0,2 δλ. ταχύτερος από τα Golf R32 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πλέον, το DSG αποτελεί το δημοφιλέστερο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και από το 2003 μέχρι σήμερα έχει τοποθετηθεί σε σχεδόν 30 εκατ. αυτοκίνητα, φέροντας είτε έξι, είτε επτά σχέσεις. Ενδεικτικά, στις αρχές της δεκαετίας του 2000 οι πωλήσεις των VW Golf με αυτόματο κιβώτιο άγγιζαν μόλις το 10%, ενώ σήμερα πάνω από το 40% εξοπλίζονται με το αυτόματο DSG. Ώρα να δούμε πως λειτουργεί ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και για ποιον λόγο ονομάστηκε έτσι.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις