Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
8 φωτογραφίες »

Citroen AX GTi: Ο πρόγονος του Saxo VTS

Διαβάστηκε από 9177 αναγνώστες - 11/8/2021

Ο πρόγονος του Citroen Saxo VTS ήταν ένας πολεμιστής στην κατηγορία «φτερού». Δεν είχε τη μυϊκή δύναμη, δηλαδή τα άλογα, των ανταγωνιστών του, αλλά, με σύμμαχο το ελαφρύ του βάρος, το οποίο ήταν αντίστοιχο με αυτό μίας Lotus Elise, κατάφερε να γίνει εξαιρετικά αποτελεσματικός.

Παρόλο που ενθυμούμαστε με νοσταλγία τους έτερους γαλλικούς θρύλους των hot-hatches της δεκαετίας του 80, δηλαδή τα Peugeot 205 GTI και Renault 5 GT Turbo, το καυτό AX είναι σχετικά ξεχασμένο. Στην αναφορά του ονόματός του, οι γνώστες αναπολούν τις αρετές που είχε, και συνήθως ψιθυρίζουν την πρόταση «που το θυμήθηκες...». Ας κάνουμε μία αναδρομή στην ιστορία του αδύνατου Γάλλου hooligan.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Το Citroen AX παρουσιάστηκε το 1986 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισίου, ως ο αντικαταστάτης των γερασμένων LN και Visa. Με κινητήρες 1000, 1100 και 1400 κυβικών, το μικρό αυτοκίνητο είχε ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία οφειλόταν κυρίως σε 2 παράγοντες: Την πολύ καλή αεροδυναμική του, με συντελεστή Cd 0,31, και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος, το οποίο στις μικρότερες εκδόσεις άγγιζε τα 640kg.



Η Γαλλία, εκτός από τα κρασιά της, φημίζεται και για κάτι ακόμα: Τα μικρά, πολεμικά hot hatches. Όπως είναι φυσικό, δεν θα αργούσε να εμφανιστεί μία ιδιαίτερα πικάντικη έκδοση του μοντέλου. Αυτό έγινε την επόμενη χρονιά, όταν η εταιρεία παρουσίασε το AX Sport. Με λιτή και άμεση ονομασία, που πρόδιδε κατευθείαν τον χαρακτήρα του, το αυτοκίνητο τράβηξε την προσοχή των νέων χάρη στον κινητήρα του, ο οποίος είχε χωρητικότητα 1,294cc και ήταν εφοδιασμένος με 2 διπλά 40άρια καρμπυρατέρ της Solex. Σύμφωνα με την ιστορία, το αρχικό πλάνο της Citroen ήταν η χρήση αντίστοιχων της Weber, αλλά το χαμηλό καπό του αυτοκινήτου σήμαινε πως υπήρχε χωροταξικό πρόβλημα.

Η εταιρεία στόχευε να κάνει το AX Sport κατάλληλο για συμμετοχή σε αγώνες, στην κατηγορία κάτω των 1300 κυβικών. Έτσι, απευθύνθηκε στον βελτιωτή Danielson Engineering, με τον οποίον είχε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν, για την εξέλιξη της BX Sport. Μετά τις κατάλληλες «περιποιήσεις», το μοτέρ απέδιδε 95 ίππους, οι οποίοι ήταν αρκετοί για να κάνουν το πανάλαφρο supermini να αγριοκοιτάζει τους ανταγωνιστές του. Τα 100km/h από στάση έρχονταν σε 8,7 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 185km/h.



Όντας μία ωδή στο μινιμαλισμό, το εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν απλό. Αντί για ντουλαπάκι συνοδηγού υπήρχε ένας ανοιχτός χώρος με ενδιάμεσα χωρίσματα. Εξωτερικά, το άγριο Citroen είχε λίγες αλλά ουσιαστικές οπτικές διαφορές σε σχέση με τα απλά μοντέλα.
Ο τετραγωνισμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας ενωνόταν με τα μεγάλα sideskirts στο πλάι μέσω των πρόσθετων φουσκωμάτων στα φτερά. Στις πόρτες, υπήρχε το χαρακτηριστικό λογότυπο «AX SPORT» με μία ιδιαίτερα ρετρό (πλέον) 80s γραμματοσειρά. Ο πίσω προφυλακτήρας ήταν επίσης δυναμικός, με τελείωμα που εξείχε προς τα έξω, και συνδυαζόταν άριστα με την αεροτομή στην κορυφή.

Η εικόνα συμπληρωνόταν με τα πρόσθετα φώτα στον εμπρόσθιο πρόβολο, τα οποία συνήθως ήταν κίτρινα, ένα χαρακτηριστικό των Γαλλικών μοντέλων της εποχής, καθώς και με τις θρυλικές φαρδιές σιδερένιες ζάντες σε λευκό χρώμα, στοιχείο που λατρέψαμε και στα γρήγορα Peugeot.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε