Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Παθητική ασφάλεια: Τη στιγμή του ατυχήματος

Διαβάστηκε από 13335 αναγνώστες - 8/2/2021

Όπως ήδη αναφέραμε, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι αυτά που επεμβαίνουν και συμβάλλουν στο να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα. Σε περίπτωση, όμως, που κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί, έρχονται τα συστήματα παθητικής ασφάλειας ώστε να προστατέψουν τους επιβάτες. Και σε αυτή την περίπτωση τα συστήματα προστασίας είναι πολλά και με την πάροδο του χρόνου συνεχώς πληθαίνουν, αυτά όμως που έμειναν στην ιστορία ως οι τεχνολογίες που «εκτόξευσαν» την παθητική ασφάλεια είναι αναμφισβήτητα η ζώνη ασφαλείας και ο αερόσακος. Η πρώτη ήρθε από τη Volvo στα τέλη της δεκαετίας του 50, ήταν τριών σημείων και μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα προστέθηκε στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των μοντέλων της εταιρείας, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 70 η χρήση της έγινε υποχρεωτική στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Όσον αφορά στον αερόσακο, η εξέλιξή του ξεκίνησε επίσης από τις αρχές της δεκαετίας του 70 κυρίως από τις Ford, GM και Mercedes, αλλά το πρώτο αυτοκίνητο που προσφέρθηκε στην Ευρώπη με στάνταρ δύο αερόσακους ήταν η Porsche 944 Turbo εν έτει 1986.



Εννοείται ότι συστήματα παθητικής ασφάλειας θεωρούνται και οι τεχνολογίες που εφευρέθηκαν προκειμένου να προστατεύονται οι πεζοί ή οι ποδηλάτες σε μία σύγκρουση, αλλά και οι ζώνες παραμόρφωσης. Πρόκειται για εύκαμπτες περιοχές του αμαξώματος, οι οποίες απορροφούν την κινητική ενέργεια κατά την σύγκρουση, ώστε να μεταφερθούν όσο το δυνατόν μικρότερες δυνάμεις στην καμπίνα του οχήματος και κατ επέκταση στο σώμα των επιβατών.

Crash Test: Η ώρα του απολογισμού
Μία από τις σημαντικότερες δοκιμές που γίνονται στη φάση της εξέλιξης ενός αυτοκινήτου είναι η δοκιμή πρόσκρουσης, γνωστή και ως crash test. Για την ευρωπαϊκή αγορά υπάρχει ο οργανισμός Euro NCAP, ο οποίος έχει θεσπιστεί για να υποβάλλει κάθε νέο μοντέλο σε συγκεκριμένες δοκιμασίες και να το αξιολογεί με βαθμολογία που κυμαίνεται από ένα έως τα πέντε αστέρια. Μερικές από τις σημαντικότερες δοκιμές είναι η μετωπική σύγκρουση, αλλά και η πλευρική, όπου προσομοιώνει σύγκρουση με κολώνα. Στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τοποθετούνται ανδρείκελα, τα οποία φέρουν αισθητήρες που καταμετρούν τις δυνάμεις που δέχεται το ανθρώπινο σώμα. Ανάλογα με το μέγεθός τους, διαμορφώνεται η τελική εικόνα σχετικά με την παθητική ασφάλεια που παρέχει το αυτοκίνητο. Εννοείται ότι αξιολογείται και η προστασία πεζών και ποδηλατών, με την βαθμολογία να εξαρτάται από την ύπαρξη ή όχι σύγχρονων συστημάτων, όπως για παράδειγμα το αυτόματο φρενάρισμα κατά την ανίχνευση πεζών.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει