Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Επταθέσιο και plug-in: η μπαταρία που ξεχωρίζει το Kia Sorento

12/11/2020

Το plug-in hybrid Kia Sorento, ένα από λιγοστά PHEV επταθέσια SUV της αγοράς, θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021, εφαρμόζοντας μία μοναδική «συνταγή» εγκατάστασης της ηλεκτρικής που μπαταρίας, χαρακτηριστικό το ξεχωρίζει από αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Μέσα στο 2021 η Kia θα κυκλοφορήσει στις αγορές το Kia Sorento τέταρτης γενιάς, εκδόσεις που θα παρουσιάζονταν με κινητήρες καύσης, υβριδικής μορφής αλλά plug-in hybrid. Γνωρίζαμε από την περασμένη άνοιξη το συγκεκριμένο project, ωστόσο τα θετικά απρόοπτα δεν έλειψαν. Η πρώτη μεγάλη έκπληξη από πλευράς Κορεατών είναι το γεγονός πως η πιο ισχυρή σειρά της προσεχούς γενιάς θα είναι τα plug-in hybrid μοντέλα, τα οποία μάλιστα φέρνουν την επανάσταση όσον αφορά και τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών, ο οποίος επηρεάζεται ελάχιστα, εξέλιξη που είναι η δεύτερη μη αναμενόμενη.
 
Η πρώτη ανατροπή, λοιπόν, σχετίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα βενζίνης που  θα βρεθεί στην πιο ισχυρή έκδοση του SUV. Οι λεπτομέρειες είναι γνωστές, αλλά μπορούμε να τις θυμηθούμε. Με συνολική ιπποδύναμη 265 άλογα και 350 Nm ροπής, το plug-in hybrid είναι το πιο δυνατό Kia Sorento, αφήνοντας πίσω του τις σειρές με τον κινητήρα diesel (202 ίππους) και το πλήρως υβριδικό (230 ίππους). Υπεύθυνος για την δυναμική ισχύ του plug-in hybrid θα είναι ένας βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με 180 άλογα ιπποδύναμη και 265 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 91 ίππων που παρέχει μέγιστη ροπή 304 Nm.
 


Η κίνηση στο αυτοκίνητο θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου έξι σχέσεων. Δυστυχώς, η Kia δεν έχει προς το παρόν γνωστοποιήσει λεπτομέρειες για βασικά δεδομένα, όπως το ηλεκτρικό εύρος άνευ φόρτισης ή τον χρόνο φόρτισης μπαταρίας.
 
Δεν είναι τόσο εύκολο να αναγνωρίσει κανείς με την πρώτη εξωτερική ματιά πως έχουμε να κάνουμε με plug-in hybrid μοντέλο. Μόνο η υποδοχή φόρτισης στην πλευρά του συνοδηγού και τα αυτοκόλλητα με την ετικέτα «eco plug-in» προδίδουν το προφίλ του Kia Sorento. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι ειδικές οθόνες, ενώ υπάρχουν καινούργια γραφικά και διαγράμματα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που δείχνουν, για παράδειγμα, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Το infotainment πληροφορεί για τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης.



Συνολικά, μπορεί να υποδεχθεί από πέντε ως επτά άτομα. Η ηλεκτροκίνηση δεν επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο του πορτμπαγκάζ. Επειδή όλος ο εξοπλισμός έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του οχήματος, το πενταθέσιο Sorento εξακολουθεί να αποθηκευτικό χώρο 898 λίτρων, σε σύγκριση με το επτάθέσιο, ο κορμός κρατά 175 λίτρα. Με τον καθαρό κινητήρα καύσης υπάρχουν 910 και 187 λίτρα αντίστοιχα, δηλαδή οριακά περισσότερος χώρος.
 
Αυτό είναι και το τεράστιο πλεονέκτημα για το το plug-in hybrid Kia Sorento, ένα από τα λίγα επταθέσια SUV με τον συγκεκριμένο υβριδικό χαρακτήρα. Σε αντίθεση με άλλα plug-in hybrid, στα οποία ο χώρος αποσκευών μειώνεται συχνά εξαιτίας της μπαταρίας, στις plug-in και diesel εκδόσεις του νέου Sorento η διαφορά είναι ελάχιστη. Ο λόγος για αυτό είναι η εξαιρετική εξοικονόμηση χώρου της ηλεκτρικής μονάδας, η οποία έγινε δυνατή από τη νέα πλατφόρμα SUV της Kia και για την οποία ο κορεατικός κολοσσός δημοσίευσε περισσότερες λεπτομέρειες και μια χαρακτηριστική εικόνα.


 
Η μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς με χωρητικότητα 13,8 κιλοβατώρες βρίσκεται κάτω από τα μπροστινά καθίσματα στο δάπεδο του οχήματος. Λόγω της τετρακίνησης, έχει σχήμα έτσι ώστε να πέφτει σαν σέλα πάνω από τον στον άξονα cardan (o μηχανισμός που μεταφέρει την περιστροφή από το κιβώτιο ταχυτήτων στους άξονες). Η δεξαμενή βενζίνης 67 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, είναι επίσης ενσωματωμένη στο πάτωμα. Ο ενσωματωμένος φορτιστής 3,3 kW βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών. Αυτή η διάταξη των εξαρτημάτων επιτρέπει, εκτός από τις διαστάσεις XXL του χώρου αποσκευών, μία πρόσθετη τρίτη σειρά για άνεση και για τα πόδια των επιβατών. Ο χώρος, μάλιστα, μπορεί να μεταβληθεί πολύ εύκολα, διπλώντας την πρώτη πίσω σειρά σε αναλογία 60:40 και την δεύτερη σε αναλογία 50:50.
 
Η θέση της μπαταρίας, τέλος, υπόσχεται να έχει θετική επίδραση στη συμπεριφορά οδήγησης. Όχι μόνο διότι χάρη σε αυτή υπάρχει χαμηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος, αλλά επιπλέον διότι  η τοποθέτηση της μπαταρίας κοντά στο κέντρο του οχήματος προκαλεί επίσης σε μια πιο ομοιόμορφη κατανομή βάρους και συνεπώς πιο ευέλικτο χειρισμό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις