Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Η 2η και 3η γενιά του Ford Capri

Η 2η και 3η γενιά του Ford Capri

Διαβάστηκε από 18968 αναγνώστες - 23/5/2022

1974-1978: Ford Capri MK2

Κοινοποίησέ το »

Ενώ σήμερα θεωρούμε εμβληματική την «μακρυμούρικη» 1η γενιά του πανέμορφου GT coupe της Ford, ο κύκλος ζωής της δεν τελείωσε καλά. Σε αυτό βέβαια, έπαιξε μεγάλο ρόλο η κρίση του 1973. Η εταιρεία αποφάσισε να κάνει το νέο Capri πιο κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Έτσι, το καπό κόντυνε, το εσωτερικό έγινε πιο ευρύχωρο, και τα πίσω καθίσματα έγιναν αναδιπλούμενα. Παράλληλα, η πόρτα του χώρου αποσκευών άνοιγε πλέον με το πίσω παρμπρίζ, χαρίζοντας έτσι μεγαλύτερη πρόσβαση. Αυτό, είχε ως συνέπεια το Capri MK2 να είναι το πρώτο Ford με hatchback πόρτα, την περίοδο που το συγκεκριμένο στυλ γινόταν ολοένα και πιο δημοφιλές στην Ευρώπη.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως η δεύτερη γενιά του Capri έχασε λίγο από τον σκληροπυρηνικό της χαρακτήρα, αφού η ανάρτηση έγινε πιο μαλακή, ενώ ο V6 3100 κυβικών καταργήθηκε. Αυτές οι αλλαγές όμως ήταν απαραίτητες, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εμπορική πορεία του μοντέλου. Παράλληλα, τα φρένα μπροστά μεγάλωσαν, ενώ ο δίλιτρος V4 κινητήρας αντικαταστήθηκε από τον επίσης δίλιτρο, αλλά εν σειρά Pinto, ένα μοτέρ-θρύλο στον κύκλο των κατόχων Ford παλαιότερων εποχών. Στην κορυφή, βρισκόταν ο Essex V6 3000 κυβικών 140 ίππων.

Με σκοπό την απήχηση σε ακόμα πιο μεγάλο φάσμα αγοραστών, η Ford εξόπλισε το Capri με πολλές εκδόσεις. Ίσως η πιο εμβληματική από αυτές, ήταν η περιορισμένης διάθεσης John Player Special, ή αλλιώς JPS. Η συγκεκριμένη εταιρεία καπνικών είχε μεγάλη ενασχόληση με το motorsport, με πιο γνωστή τη χορηγία στην ομάδα Formula 1 της Lotus. Τα αγωνιστικά διέθεταν έναν από τους πιο αριστοκρατικούς συνδυασμούς χρωμάτων που έχουμε γνωρίσει ποτέ στον κόσμο των αγώνων, το μαύρο με χρυσαφί λεπτομέρειες.
Το Capri JPS, ήταν διαθέσιμο μόνο σε μαύρο ή λευκό χρώμα, με χρυσαφί στοιχεία στο αμάξωμα και τις ζάντες, προκειμένου να θυμίζει τα αγωνιστικά.
 


1978-1986: Ford Capri MK3
Το 1976 είχε ξεκινήσει η διαδικασία ανανέωσης του Ford Capri, που ενδοεταιρικά ονομαζόταν «Project Carla». Εξαιτίας περιορισμένου budget, το αυτοκίνητο ήταν ουσιαστικά ένα πολύ βαρύ facelift του μοντέλου που θα αντικαθιστούσε.

Η 3η γενιά του Κάπρου, έκανε το ντεμπούτο της το Μάρτιο του 1978. Ξεχώριζε αμέσως από τα 4 στρογγυλά φανάρια εμπρός. Το καπό κάλυπτε ελαφρώς το επάνω μέρος τους, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα άκρως σκυθρωπό και επιθετικό βλέμμα. Η μάσκα ανάμεσα στα φώτα, είχε μαύρες οριζόντιες φαρδιές γρίλιες, ένα στυλ που η Ford ονόμαζε «Aeroflow» και εμφανίστηκε πρώτη φορά στο Fiesta MK1. Παράλληλα, το νέο μοντέλο ήταν πιο αεροδυναμικό, κάτι που συντελούσε στη βελτίωση των επιδόσεων αλλά και της οικονομίας καυσίμου.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες ήταν οι ίδιοι με αυτούς της 2ης γενιάς, αλλά με βελτιώσεις. Ο τρίλιτρος Essex V6 συνέχισε την πορεία του μέχρι το 1981, όποτε και οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων ανάγκασαν την εταιρεία να τον καταργήσει, και να χρησιμοποιήσει στη θέση του τον V6 2800 κυβικών από το Granada. H υποδοχή του νέου μοντέλου ήταν ιδιαίτερα θερμή από το κοινό και τον ειδικό τύπο. Το Capri 2.8 είχε τιμή αντίστοιχη με τις BMW 323i και Alfa Romeo Alfetta 2000GTV της εποχής. Παρόλα αυτά, η δημιουργία της Ford ήταν πιο γρήγορη και είχε μεγαλύτερο κινητήρα, ο οποίος παράλληλα είχε φθηνότερη συντήρηση. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την επιθετική εμφάνιση, μετέτρεψαν το θρυλικό Capri σε έναν λαϊκό ήρωα.



Αλίμονο όμως. Φτάσαμε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, και οι καιροί άρχισαν να αλλάζουν. Οι καρδιές των αγοραστών ξεκίνησαν να χτυπούν μία νέα κατηγορία που ονομαζόταν «hot hatch». Τα αυτοκίνητα που ανήκαν σε αυτή ήταν πιο μικρά, πιο πρακτικά, και πιο γρήγορα. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις του εμβληματικού coupe της Ford ξεκίνησαν να μειώνονται.
Το 1984 σήμαινε το τέλος της παραγωγής του Capri στην Ευρώπη, ενώ στην Μ. Βρετανία το μοντέλο συνέχισε να διατίθεται με κινητήρες 1,6 και 2,8 λίτρων για 2 χρόνια ακόμα. Το 1986, ήρθε το οριστικό τέλος για το αυτοκίνητο. Στις 19 Δεκεμβρίου του 1986, έπειτα από παραγωγή 1.886.647 μονάδων, ο Κάπρος πήγε επιτέλους για ύπνο.