Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Κινητήρας με 50% θερμική απόδοση από τη Nissan

1/3/2021

Οι Ιάπωνες φαίνεται ότι κατάφεραν πάλι το ακατόρθωτο, δημιουργώντας έναν κινητήρα που θα φτάνει το 50% σε θερμική απόδοση. Το νούμερο είναι πραγματικά εκπληκτικό για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δείτε πως επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο και πως θα λειτουργεί!

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν ανακοινώσει ότι η έρευνα και η εξέλιξη πάνω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει πλέον τελειώσει. Η Nissan όμως έχει διαφορετική άποψη και είναι έτοιμη να λανσάρει ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης με την απόλυτη θερμική απόδοση. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η τιμή θα αγγίζει το 50%, ας δούμε όμως αναλυτικότερα πως λειτουργεί το E-POWER σύστημα.

Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι με τον όρο θερμική απόδοση, αναφερόμαστε στο ποσοστό της ενέργειας που καταφέρνει ο κινητήρας να μετατρέψει σε μηχανικό έργο. Ενδεικτικά, ένας θερμικός κινητήρας, μετατρέπει σε παραγόμενο έργο μόλις το 30% της χημικής ενέργειας που λαμβάνει από το καύσιμο. Οι ηλεκτροκινητήρες από την άλλη, είναι πολύ αποδοτικοί σε αυτό τον τομέα, φτάνοντας πολλές φορές ακόμα και στο 90%. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η τιμή 50% έχει ξανά επιτευχθεί σε κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όχι με βλέψεις για μαζική παραγωγή. Το αγωνιστικό τμήμα της Mercedes-AMG είχε δημιουργήσει τέτοιον κινητήρα εν έτει 2017 για το μονοθέσιο της Formula 1.



Επιστρέφουμε στο νέο δημιούργημα της Nissan, το οποίο ονομάζεται E-POWER και οι πρώτες δοκιμές ήταν άκρως ενθαρρυντικές. Ο εν λόγω κινητήρας δε θα είναι συνδεδεμένος με το σύστημα μετάδοσης, αλλά ο λόγος της ύπαρξής του θα είναι η φόρτιση των μπαταριών, θα λειτουργεί δηλαδή σαν γεννήτρια (range extender). Κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας του είναι το ιδιαίτερα «φτωχό» μείγμα και η μεγάλη σχέση συμπίεσης.

«Χρειάστηκαν 50 ολόκληρα χρόνια για την αύξηση της θερμικής απόδοσης (των συμβατικών κινητήρων) από 30% σε 40%», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων της Nissan, Toshihiro Hirai. Η παραγωγή του συγκεκριμένου κινητήρα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι κάτι τέτοιο δε θα αργήσει και πολύ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις