Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Λίγα λόγια για τις αεροδυναμικές σήραγγες

Διαβάστηκε από 20277 αναγνώστες - 28/1/2021

Η μελέτη της αεροδυναμικής συμπεριφοράς ξεκίνησε στις ειδικές σήραγγες προς τα τέλη του 19ου αιώνα, με τη χρήση τους να είναι ευρεία σε έρευνες ανάπτυξης αεροσκαφών. Αργότερα εφαρμόστηκαν και στα οχήματα, ενώ σήμερα αποτελούν σημαντικό στάδιο στην εξέλιξη του κάθε αυτοκινήτου. Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένους θαλάμους που φέρουν ισχυρό σύστημα ανεμιστήρων με αποτέλεσμα να δημιουργείται ρεύμα αέρα. Στο κέντρο τοποθετείται το αυτοκίνητο και οι μηχανικοί μελετούν τις δυνάμεις που αναπτύσσονται και την κατανομή της αεροδυναμικής πίεσης μέσω ειδικών αισθητήρων. Πλέον τα κέντρα δοκιμών και εξέλιξης των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών εξοπλίζονται με την δική τους υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα.



Βέβαια, κάπου εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι η αεροδυναμική μελέτη στη σύγχρονη εποχή δε γίνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό της στις σήραγγες. Υπάρχουν ειδικά προγράμματα αεροδυναμικής μελέτης σε υπολογιστή, τα λεγόμενα CFD (Computational fluid dynamics), μέσα από τα οποία γίνονται όλοι οι υπολογισμοί και οι διορθώσεις. Συνεπώς, ο ρόλος της αεροδυναμικής σήραγγας είναι κυρίως να επαληθευτεί το αποτέλεσμα κάτω από τις πραγματικές συνθήκες.

Η αεροδυναμική στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Όπως πιθανόν θα έχετε ξανά ακούσει στο παρελθόν, το μεγάλο στοίχημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι η βελτίωση της αυτονομίας. Για να συμβεί κάτι τέτοιο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Πώς επιτυγχάνεται όμως η βελτίωση της αεροδυναμικής; Πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι στις ηλεκτρικές εκδόσεις δεν υπάρχουν αεραγωγοί στο εμπρός μέρος, όπως σε αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί αφενός δεν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες ψύξης και αφετέρου για τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας.



Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις τοποθετούνται ειδικά «βράγχια» τα οποία παραμένουν κλειστά και ανοίγουν μόνο σε περίπτωση που απαιτείται ψύξη των μπαταριών ή του ηλεκτροκινητήρα. Σημαντική αλλαγή υπάρχει και στην κατασκευή των ζαντών αλουμινίου, με τον σχεδιασμό να γίνεται δίνοντας έμφαση στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης του οχήματος. Κάπως έτσι, η αεροδυναμική μελέτη συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και, κατ επέκταση, στην αύξηση της αυτονομίας.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει