Η σχεδίαση ενός εκκεντροφόρου, δηλαδή οι διαστάσεις των εκκέντρων του είναι αυτές που καθορίζουν για πόση ώρα θα ανοίξουν οι βαλβίδες και ποιο θα είναι το βύθισμά τους. Μπορεί το βύθισμα να παραμένει σταθερό, αλλά όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η χρονική διάρκεια που θα μείνουν ανοιχτές οι βαλβίδες εξαρτάται από τις στροφές ανά λεπτό του κινητήρα. Σε υψηλές στροφές λειτουργίας, ο χρόνος ανοίγματος δεν αρκεί για τη σωστή πλήρωση του θαλάμου καύσης. Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να σκεφτούν τρόπους ώστε να μεταβάλλουν τη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων. Η λύση ήρθε με τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού και κατά καιρούς υπήρξαν πολλές και διαφορετικές υλοποιήσεις. Το VTEC μπορεί να μην είναι το πρώτο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, αλλά είναι σίγουρα το δημοφιλέστερο.
Στη φωτογραφία που βλέπουμε απεικονίζονται τα κομβία από έναν εκκεντροφόρο που ανήκει σε κινητήρα της Honda με τεχνολογία VTEC. Όσο οι στροφές λειτουργίας βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, η διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων και το βύθισμα καθορίζονται από τα πλευρικά έκκεντρα του εκκεντροφόρου. Μόλις οι σ.α.λ. περάσουν από ένα όριο, ανοίγει το VTEC. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ότι η διάρκεια ανοίγματος και το βύθισμα των βαλβίδων καθορίζεται πλέον από το κεντρικό έκκεντρο. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια ενός πείρου που κινείται μέσω υδραυλικού μηχανισμού. Το video που ακολουθεί είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικό και δείχνει πως με μία κίνηση του κόκκινου πείρου ενεργοποιείται το VTEC και μεταβάλλεται η κίνηση των βαλβίδων.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr