Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Mazda 626 MPS: Ο άγνωστος αντίπαλος των Evo και WRX STi

9/3/2021

Εν έτει 2000 η Mazda πλησίασε πολύ κοντά στην παραγωγή ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου που φαινόταν ικανό να σταθεί δίπλα στα WRX STi και Lancer Evolution. Μπορεί τελικά να μην πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά αξίζει να το γνωρίζουμε. Ιδού το σκληροπυρηνικό Mazda 626 MPS.

Η περίοδος των ισχυρών sedan γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή της κοντά στο 2000, με τα Subaru Impreza WRX STi και Mitsubishi Lancer Evolution να αποτελούν τις κορυφαίες επιλογές για το κοινό. Εκείνο το διάστημα, η Mazda παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που αξίζει να γνωρίζουμε, παρόλο που δε βγήκε ποτέ σε μαζική παραγωγή. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Mazda 6, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί απέναντι στο «καυτό δίδυμο» της Ιαπωνίας, μιας και δεν το έλειπε το κορυφαίο πλαίσιο, ο ισχυρός κινητήρας και η τετρακίνηση.

Όλα ξεκίνησαν το 2000, όταν το τμήμα «Mazda Performance Series» επιδίωξε να δημιουργήσει την πρώτη ειδική έκδοση χρησιμοποιώντας ως βάση το Mazda 6. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση της Γενεύης την ίδια χρονιά, αλλά από την αρχή έγινε γνωστό ότι θα αποτελούσε ένα concept car. Η εξωτερική σχεδίαση του Mazda 626 MPS δεν ήταν τόσο σκληροπυρηνική όσο αυτή των Mitsubishi Evo και Subaru Impreza WRX STi, αλλά ένα bodykit το έκανε να διαφοροποιείται εμφανώς από τις «απλές» εκδόσεις.



Μάλιστα, σύμφωνα με το τμήμα MPS, το συγκεκριμένο bodykit δεν ήταν εκεί απλά για την αισθητική αναβάθμιση, αλλά κάθε κομμάτι του είχε ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Για παράδειγμα η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα είχε γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρεται η μέγιστη δυνατή ψύξη, η διεύρυνση των φτερών προσέφερε μεγαλύτερο μετατρόχιο και κατ επέκταση καλύτερο χειρισμό, ενώ η σχεδίαση της αεροτομής έγινε με γνώμονα τη δημιουργία μέγιστης κάθετης δύναμης. Η σκληροπυρηνική εμφάνιση ολοκληρωνόταν με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών, οι οποίες φιλοξενούσαν ισχυρότερα φρένα (345/315χλστ.) με εξαπίστονες εμπρός δαγκάνες, αλλά και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, οι διαφορές ήταν περιορισμένες συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, όπως για παράδειγμα η διαχρωμία των επενδύσεων, τα αλουμινένια πεντάλ και τα όργανα με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στην κεντρική κονσόλα.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις