Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Mitsubishi Colt CZT: Το «mini Evo»

13/8/2021

Τη δεκαετία του 2000, η Mitsubishi παρουσίασε μία καυτή έκδοση του Colt, με 150 άλογα και βάρος 1070kg. Το CZT, και το μετέπειτα Ralliart, δημιούργησαν τη δική τους σχολή και χαρακτηρίστηκαν ως «mini Evo». Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του τελευταίου hot hatch της εταιρείας με σήμα τα 3 διαμάντια.

Το Mitsubishi Colt CZT ήταν ένα σύγχρονο hot hatch, το οποίο ήρθε να ταράξει τα νερά το 2005 με τον μοντέρνο σχεδιασμό του, το χαμηλό βάρος, και τον turbo κινητήρα 1500 κυβικών που διέθετε.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Η ονομασία «Colt» υπάρχει στην Ιαπωνία από το 1962, ενώ στην Ευρώπη έφτασε το 1978. Τα Colt που κατασκευάστηκαν από αυτή τη χρονιά έως το 2002 ήταν βασισμένα στα Mitsubishi Mirage της Ιαπωνίας, και ουσιαστικά ήταν οι hatchback εκδόσεις τους, ενώ τα sedan και station wagon αμαξώματα έγιναν γνωστά ως Lancer.

Το 2002, η Mitsubishi παρουσίασε το διάδοχο του Mirage, ένα μοντέλο το οποίο χρησιμοποιούσε το πάτωμα του Smart ForFour και θα ονομαζόταν παγκοσμίως Colt. Τα 2 πρώτα χρόνια κατασκευαζόταν αμιγώς ως πεντάθυρο μοντέλο για την ιαπωνική αγορά. To 2004, το αυτοκίνητο έφτασε στη Γηραιά Ήπειρο, ενώ την επόμενη χρονιά το Colt απέκτησε και τρίθυρη έκδοση.



Σε αντίθεση με ό,τι γίνεται συνήθως με τα Ιαπωνικά μοντέλα, αυτή τη φορά η Ευρώπη ήταν πιο ευνοημένη, αφού τα τρίθυρα Colt πωλούνταν αποκλειστικά στην τοπική αγορά. Παρόλο που η πλατφόρμα ήταν η ίδια, το αμάξωμα ήταν μικρότερο, τόσο στο μήκος όσο και στο ύψος του, αποκτώντας έτσι μία πιο δυναμική και νεανική εμφάνιση. Διαθέσιμη με ατμοσφαιρικούς κινητήρες απόδοσης από 75 έως 109 ίππους, η γκάμα του hatchback ήρθε να εμπλουτιστεί με μία κορυφαία έκδοση, που ονομαζόταν CZT.

T σημαίνει turbo, και αυτό ήταν που είχε χρησιμοποιηθεί από τη Mitsubishi για να αυξηθεί η ιπποδύναμη. Ο κινητήρας 1500 κυβικών με κωδικό 4G15 είχε ισχύ 150 ίππων, και εκτόξευε το 1.070 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100km/h μέσα σε 8 δευτερόλεπτα. Εκτός από το turbo, ο κινητήρας διέθετε και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού MIVEC, το οποίο του χάριζε ελαστικότητα. Παρόλα αυτά, στο μοτέρ άρεσε να «δουλεύει» μετά τις 2.500rpm, όπου και η τουρμπίνα έπραττε τα δέοντα, κάνοντας τις στροφές να ανεβαίνουν γρήγορα μέχρι την κόκκινη περιοχή του καντράν. Με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν 210km/h.



Μία εταιρεία που έχει γίνει θρυλική για τα Lancer Evolution, δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει sport μοντέλο χωρίς να προβεί σε αναβάθμιση του πλαισίου. Έτσι, το Colt CZT είχε ενισχύσεις στο αμάξωμά του, προκειμένου αυτό να γίνει πιο άκαμπτο, καθώς και μπάρα θόλων. Η ανάρτηση ήταν πιο σκληρή, ενώ η διαδρομή του τιμονιού ήταν πλέον μικρότερη, για καλύτερη πληροφόρηση και αμεσότητα.

Εξωτερικά, η εμφάνιση του μικρού Ιάπωνα ήταν διακριτική, αφού μόνο ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας, οι ζάντες και η πίσω αεροτομή έκαναν το CZT να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα. Έχοντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, ο εμπρός πρόβολος θύμιζε αυτόν του Lancer Evo VIII, μία συγγένεια που τονιζόταν ακόμα περισσότερο στα βελτιωμένα μοντέλα που είχαν ένα ευμεγέθες intercooler να δεσπόζει στο κεντρικό άνοιγμα, ακριβώς όπως στο μεγαλύτερο αδελφό.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε