Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
11 φωτογραφίες »

Mitsubishi Galant VR-4: Η βάση για το μύθο του Evo

13/5/2021

Το θρυλικό Mitsubishi Lancer Evolution έχει τις ρίζες του σε αυτό το μοντέλο: Το Galant VR-4 με τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση και τον 4G63 κάτω από το καπό, με το οποίο η Ralliart έκανε την πρώτη της πλήρη συμμετοχή στο WRC.

Πρόσφατα η Mitsubishi ανακοίνωσε πως θα αναβιώσει τη θρυλική Ralliart, το πολεμικό τμήμα που ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία κατασκευών με αποκλειστικό σκοπό να «οργώνουν» στις ειδικές διαδρομές παντός εδάφους.
Η ιστορική Ralliart ιδρύθηκε το 1983 από τον Σκωτσέζο Andrew Cowan, με αρχική ονομασία Andrew Cowan Motorsports (ACMS), όταν η Mitsubishi του ζήτησε να δημιουργήσει μία ευρωπαϊκή βάση για τις αγωνιστικές της δραστηριότητες.

Ο Cowan δεν ήταν κάποιος τυχαίος, αφού ήταν οδηγός Rally, ο οποίος από το 1972 είχε συμβόλαιο με τη Mitsubishi. Γιος αγροτών, όπως και ο φίλος του και μετέπειτα πρωταθλητής στη Formula 1 Jim Clark, ο Cowan δήλωσε πως ο τρόπος ζωής τους, που τους ανάγκαζε να έχουν αυτοκίνητο και να οδηγούν τόσο στους αγρούς όσο και στους τοπικούς επαρχιακούς δρόμους, τους χάρισε οδηγικές ικανότητες οι οποίες ήταν πολύτιμες στην αγωνιστική τους καριέρα.

Η Andrew Cowan Motorsports είχε έδρα το Rugby στο Warwickshire της Αγγλίας, και το 1984 μετατράπηκε στη γνωστή πλέον Ralliart.
Η ομάδα αγωνίστηκε με ένα πρωτότυπο τετρακίνητο Starion, που είχε δημιουργηθεί για το Group B αλλά δεν πρόλαβε να πάρει homologation πριν καταργηθεί ο θεσμός. Θέλοντας να συμμετέχει ενεργά στο WRC το 1988, αποφάσισε να εξελίξει ένα νέο αυτοκίνητο, το οποίο θα ανήκε στην κατηγορία Group A. Η βάση για το τετρακίνητο αγωνιστικό μοντέλο ήταν ένα τετράθυρο sedan, που όμως δεν ήταν Lancer. Αντίθετα, ήταν το μεγαλύτερο Galant της 6ης γενιάς, που είχε παρουσιαστεί εκείνη τη χρονιά. Το όνομα του μοντέλου στα γαλλικά σημαίνει «ιπποτικός».



Οι κανονισμοί του Group A υπαγόρευαν τη χρήση τετρακύλινδρου κινητήρα που δεν θα υπερέβαινε τα 2.000cc. Ως μηχανικά μέρη επιλέχθηκαν αυτά του Starion 4WD. Το μοτέρ ήταν το θρυλικό δίλιτρο turbo 4G63T, το οποίο στο αγωνιστικό όχημα απέδιδε 300 ίππους. Η ισχύς μεταδιδόταν και στους 4 τροχούς.

Παράλληλα, ήταν απαραίτητη η κατασκευή 5.000 «πολιτικών» μονάδων, κατάλληλων για κυκλοφορία στο δρόμο. Έτσι, γεννήθηκε το Mitsubishi Galant VR-4, δηλαδή Viscous Realtime 4WD.
Εξωτερικά, το μοντέλο ήταν διακριτικό και έκρυβε το αγωνιστικό DNA του. Ο προφυλακτήρας ήταν πιο ογκώδης και χαμηλός, και εκατέρωθεν του κεντρικού ανοίγματος είχε 2 μικρούς αεραγωγούς, επάνω από τους οποίους βρίσκονταν τα φλας και 2 προβολείς. Στο πλάι του αμαξώματος είχαν τοποθετηθεί sideskirts, ενώ πίσω, ο προφυλακτήρας ήταν πιο δυναμικός και συνόδευε την μικρή αεροτομή.



Η ισχύς του κινητήρα άγγιζε τους 205 ίππους, ενώ η Mitsubishi εξόπλισε το αυτοκίνητο με την τετρακίνηση «Dynamic Four», το οποίο ήταν το πρώτο αντίστοιχο σύστημα της εταιρείας που είχε εξελιχθεί με γνώμονα τις υψηλές επιδόσεις. Παράλληλα, το Galant VR-4 διέθετε ανεξάρτητη και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ABS και στους 4 τροχούς, καθώς και ενεργητική τετραδιεύθυνση, χάρη στην οποία οι πίσω τροχοί έστριβαν μέχρι 1,5 μοίρα σε ταχύτητες άνω των 50km/h, βελτιώνοντας την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Αυτά τα τεχνολογικά στοιχεία ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένα για εκείνη την εποχή και χάρισαν στο πολεμικό Mitsubishi πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, μετατρέποντας το οικογενειακό sedan σε ένα ευέλικτο μηχάνημα το οποίο διέθετε υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ανταποκρινόταν στις εντολές του οδηγού. Υψηλό ήταν και το βάρος όμως, αφού λόγω των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, η ζυγαριά έδειχνε 1340kg. Παρόλα αυτά, το κορυφαίο Galant χρειαζόταν 7,3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 210km/h. Το 1989, η ισχύς αυξήθηκε στους 241 ίππους και η ροπή στα 304Nm.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις