Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Ο ιαπωνικός «κλώνος» της BMW 5 Series

30/10/2020

Ποιος έλεγε ότι η Nissan δεν μπορεί να δημιουργήσει ελκυστικά sedan, ακολουθώντας κορυφαία brand όπως η BMW; Ένα ρετρό Nissan Gloria θυμίζει περισσότερο αντιγραφή BMW 4 Series παρά πρωτότυπο ιαπωνικό μοντέλο. Τι λέτε κι εσείς;

Ο εξωτερικός σχεδιασμός σε μία BMW είναι κάτι παραπάνω από δημοφιλής. Πρόβολος με design διπλού νεφρού, τέσσερα μάτια-φώτα αλλά και το εξίσου χαρακτηριστικό κόψιμο στα πίσω παράθυρα πριν την ένωσή τους με το πορτ-μπαγκάζ (Hofmeister Knick). Με την πάροδο του χρόνου η συγκεκριμένη τριάδα σχεδιαστικών επιλογών της BMW δέχτηκε αρκετές τροποποιήσεις, με τα φώτα ειδικά να δέχονται ισχυρές... πιέσεις και να χάνουν το έντονο προφίλ τους. Μία από τις τελευταίες σειρές αυτοκινήτων με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα είναι η BMW 5 Series (E34), που κατασκευάστηκε την περίοδο 1988-1996. Ποια είναι η σημαντική είδηση σχετικά με το συγκεκριμένο μοντέλο; Μα φυσικά ο ιαπωνικός του... κλώνος, το Nissan Gloria, του οποίου η έκδοση Υ32 έχει απίστευτες ομοιότητες ειδικά στο πρόσθιο μέρος συγκριτικά με μία BMW!
 
Τα κοινά στοιχεία μεταξύ των Y32 και E34 εστιάζουν κυρίως στους διπλούς προβολείς που είναι εγκατεστημένοι σε κάθε πλευρά, η κορυφή των οποίων είναι αποκομμένη από το καπό. Μαζί με τους όρθιους, πορτοκαλί δείκτες φλας και τις ζάντες BBS, τα δύο sedan πολύ δύσκολα διακρίνονται αν έχουμε διαγώνια ματιά. Προφανώς, η Nissan δεν εμπνεύστηκε μόνο από τη BMW, αλλά είχε ως πρότυπο και την Mercedes. Το πίσω άκρο του αυτοκινήτου μοιάζει αρκετά με την W140 Mercedes S-Class. Αντίστοιχα, το σύγχρονο Bentley Azure δίνει πολλές... πληροφορίες στις αναλογίες του Nissan Gloria.


 
Σε τεχνολογικό επίπεδο πάντως, οι Ιάπωνες ακολουθούν την δική τους φιλοσοφία. Ανάλογα με τον κινητήρα, το Gloria είχε το σύστημα τετραδιεύθυνσης με την ονομασία HICAS, γνωστό από το μοντέλο Nissan Skyline. Εκτός από διάφορους κινητήρες V6, ένας κινητήρας 2,8 λίτρων και ένας βενζινοκινητήρας V8 επιλέγονταν επίσης για τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων. Το σύστημα κίνησης των πίσω τροχών, πάντως, θύμιζε αρκετά την σειρά Ε34 της BMW.
 
Μολονότι τα κοινά στοιχεία του Nissan με άλλα αυτοκίνητα είναι «επικίνδυνα» αυξημένα,
η ιστορία του ξεκινά αρκετά χρόνια πριν τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Το Gloria κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία το 1959, αρχικά με το εμπορικό σήμα Prince. Μετά την εξαγορά της από την Nissan, συνεχίστηκε με τη νέα επωνυμία της εταιρείας. Αρχικά, το Gloria βασίστηκε στο μεσαίο sedan Skyline και για να «ανεξαρτητοποιηθεί» από το μητρικό το 1971 έως έπαψε να παράγεται χωρίς κάποιο μοντέλο-αντικαταστάτη το 2004. Το 1991 όταν και λανσαρίστηκε το... δίδυμο αδερφάκι της BMW, Nissan Gloria Υ32, κυκλοφορούσε αποκλειστικά στην Ιαπωνία.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις