2 φωτογραφίες »

Οι Wankel επιστρέφουν! Ξέρετε πως λειτουργούν;

Διαβάστηκε από 1053 αναγνώστες - 10/2/2021

Η Mazda έχει ήδη γνωστοποιήσει ότι οι περιστροφικοί κινητήρες επιστρέφουν ως «γεννήτριες» ηλεκτρικών μοντέλων. Ας θυμηθούμε την εποχή που οι Ιάπωνες καινοτόμησαν, αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των Wankel κινητήρων.

 
 

Τράκαρες; Επισκεύασε το οικονομικά εδώ

Οι περιστροφικοί κινητήρες απουσιάζουν από τον χώρο της αυτοκίνησης εδώ και σχεδόν μία δεκαετία, από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του Mazda RX-8. Πλέον οι wankel έχουν ξανά έρθει στο προσκήνιο, με τη Mazda να εξετάζει αυτή την τεχνολογία για χρήση ως «range extender» σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Υπενθυμίζουμε ότι «range extender» ονομάζονται οι κινητήρες που παράγουν έργο προκειμένου ώστε να φορτίσουν την μπαταρία, όπως για παράδειγμα η ομώνυμη έκδοση της BMW i3 στην οποία τοποθετήθηκε μοτέρ 650 κ.εκ. γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Με αφορμή, λοιπόν, την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα, έστω και με αυτό το ρόλο στο αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30, ας δούμε την πορεία των συγκεκριμένων κινητήρων στην ιστορία του αυτοκινήτου, αλλά και πως λειτουργεί ένας τυπικός περιστροφικός κινητήρας.

Η πρώτη εμφάνιση περιστροφικού κινητήρα πραγματοποιήθηκε το 1987 με την έλευση της πρώτης γενιάς Mazda RX-7. Μέσα από αυτό το μοντέλο έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής, τόσο για τον εκπληκτικό του ήχο όσο και για τις αγωνιστικές διακρίσεις. Ενδεικτικά τη διετία 1980-1981, το Mazda RX-7 κατέκτησε το Βρετανικό πρωτάθλημα Saloon Car, ενώ η αξιοπιστία αποδείχθηκε με τη νίκη του αγώνα αντοχής στο Spa, εν έτει 1981. Οι διακρίσεις το Wankel συνεχίστηκαν και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικό, με το RX-7 να κατακτά πάνω από 100 αγώνες στο πρωτάθλημα IMSA. Πέρα όμως από το Mazda RX-7, ο περιστροφικός κινητήρας έγραψε ιστορία και στον αγώνα αντοχής του Le Mans, όπου το 1991 κατέκτησε την πρώτη θέση. Ο θρίαμβός του τετραρότορου Mazda 787Β των 710 ίππων έμεινε στην ιστορία αφού έγινε το πρώτο αυτοκίνητο με μη εμβολοφόρο κινητήρα που κατακτά τον συγκεκριμένο αγώνα.



Ο περιστροφικός κινητήρας είχε αποκτήσει οπαδούς σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά οι αυξημένοι ρύποι και οι αυξημένες ανάγκες σε καύσιμο ήταν τα μεγαλύτερα εμπόδιο στην ενσωμάτωσή του σε όλα τα μοντέλα της Mazda. Για μερικά χρόνια έμεινε στο περιθώριο, ενώ τελευταία φορά είδαμε τους περιστροφικούς κινητήρες στο Mazda RX-8 με την ονομασία «Renesis». Η ιστορία των Wankel κινητήρων ολοκληρώθηκε το 2012 με το τέλος παραγωγής του RX-8. Δεδομένου, όμως, ότι θα τους δούμε σύντομα ως «φορτιστές» μπαταριών, αξίζει να γνωρίζουμε πως λειτουργούν.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει