12 φωτογραφίες »

Πώς βλέπει η Huawei το μέλλον της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων

Διαβάστηκε από 2577 αναγνώστες - 5/2/2021

Η Huawei, θέλοντας να συμβάλλει στη δημιουργία ενός «πράσινου» βιομηχανικού οικοσυστήματος, κάνει μία πρόβλεψη για το μέλλον και αναφέρει τις 10 τάσεις που θα καθορίσουν την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.

:

Η Huawei, ο κορυφαίος προμηθευτής Τεχνολογικών Λύσεων, Πληροφορικής και Επικοινωνιών, έχει ιστορία 34 ετών, αφού ιδρύθηκε το 1987. Η εταιρεία μοιράστηκε τις γνώσεις της και την άποψή της σχετικά με το μέλλον της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δείχνοντας προθυμία να συμβάλλει στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών για ένα πράσινο και αποδοτικό βιομηχανικό οικοσύστημα, το οποίο θα αποτελείται από  πάροχους ενέργειας, κατασκευαστές σταθμών φόρτισης και αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο κ. Hariram Subramanian, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας του τμήματος Digital Power Europe της Huawei, παρουσίασε το πώς βλέπει η εταιρεία το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αναφέροντας τις 10 τάσεις στην υποδομή φόρτισης των EV.

1) Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μοιάζει με την γνωστή εμπειρία ανεφοδιασμού
Όπως είναι γνωστό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι η διαδικασία της φόρτισης, η οποία είναι πολύ πιο χρονοβόρα από τον παραδοσιακό ανεφοδιασμό των συμβατικών κινητήρων. Η εταιρεία δηλώνει πως το μέλλον είναι ιδιαίτερα ευοίωνο, χάρη στην αναβάθμιση της τάσης φόρτισης των EV μοντέλων από 500V σε 800V. Εκτός αυτού, η ισχύς του φορτιστή θα αυξηθεί από 60kW σε 350kW.
Αποτέλεσμα αυτών είναι η δραστική μείωση του χρόνου φόρτισης από 1 ώρα σε περίπου 10 με 15 λεπτά, πλησιάζοντας αρκετά το χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα.

2) Μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εγκαταστάσεων φόρτισης
Παράλληλα με την βελτίωση του χρόνου φόρτισης, στο μέλλον θα διευρυνθεί το δίκτυο των σταθμών ανεφοδιασμού ηλεκτρικού ρεύματος. Εκτός από την αυξημένη διαθεσιμότητα και ποιότητα, θα έχει βελτιωθεί και η αξιοπιστία τους, ενώ θα μπορούν να προσαρμοστούν σε σκληρά περιβάλλοντα, όπως περιοχές με πολλή υγρασία ή ζέστη, σκόνη και έντονα αλμυρό αέρα, όπως οι παραθαλάσσιες πόλεις.



3) Πιο «πράσινο» περιβάλλον, χάρη στην εξοικονόμηση ενέργειας
Μέχρι το 2025 θα υπάρχουν σε όλο τον πλανήτη 40 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, με ετήσια δυνατότητα φόρτισης άνω των 330 δισεκατομμυρίων kWh. Σε περίπτωση βελτίωσης της απόδοσης κατά 3%, η ηλεκτρική ενέργεια που θα εξοικονομηθεί θα αγγίζει τα 11 δισεκατομμύρια kWh, ενώ οι εκπομπές άνθρακα θα μειωθούν κατά 8 εκατομμύρια τόνους. Ένα πιο «πράσινο» και αποτελεσματικό δίκτυο φόρτισης μπορεί να γίνει εφικτό χάρη σε μετασχηματιστές νέας τεχνολογίας, νέα εξαρτήματα, νέους αλγόριθμους και καινούργιες τοπολογίες. Εκτός αυτού, εναλλακτικές πηγές ενέργειας όπως τα φωτοβολταϊκά θα συμβάλλουν στην βελτίωση του δικτύου φόρτισης.

4) Τυποποίηση βασικών στοιχείων
Αυτή τη στιγμή, πολλές από τις συσκευές φόρτισης που προέρχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές διαφέρουν σε μοντέλα και διαστάσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι συμβατές η μία με την άλλη. Αν τυποποιηθούν, θα είναι ευκολότερη η αντικατάστασή τους, και γενικότερα η ευκολία χρήσης.

5) Μεγαλύτερη διαθεσιμότητα και σεβασμός στο περιβάλλον
Όσο περισσότερο διαδίδονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο θα αυξάνονται και οι υποδομές φόρτισης. Σύμφωνα με τη Huawei, στο μέλλον θα βρίσκονται περισσότεροι σταθμοί φόρτισης σε εμπορικά κέντρα, κατοικημένες περιοχές και νοσοκομεία.

Καθώς όμως αυτές οι εγκαταστάσεις θα αναπτύσσονται ραγδαία, θα πρέπει να δοθεί προσοχή στην ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα (EMC) , τον εκπεμπόμενο θόρυβο και τη φιλικότητα του δικτύου τροφοδοσίας. Για τη μείωση του παραγόμενου θορύβου, χρειάζεται βελτίωση στην απαγωγή θερμότητας των μονάδων και των σταθμών φόρτισης. Επίσης, οι υποδομές θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα σχεδίασης EMC, και να υπάρχει ηλεκτρομαγνητική θωράκιση στις συσκευές, προκειμένου να μειωθεί η εκπεμπόμενη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, και κατά συνέπεια, οι επιπτώσεις της στον άνθρωπο, τη φύση αλλά και τον ηλεκτρικό εξοπλισμό. Τέλος, με τη χρήση προηγμένων αλγορίθμων ελέγχου ισχύος, θα μειωθεί η επίδραση της φόρτισης υψηλής ισχύος στο ηλεκτρικό δίκτυο.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

: