Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας

Διαβάστηκε από 6231 αναγνώστες - 4/7/2019

Σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας (Blind Spοt Asist). Τι σχέση μπορεί να έχει μία νυχτερίδα με την ασφάλεια μας στο δρόμο; Κι όμως, το σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας βασίζεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται το χώρο το μικρό θηλαστικό. Δείτε πως απλοί υπέρηχοι μπορούν να σας σώσουν.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις στην προσπάθεια σου να αποκτήσεις δίπλωμα οδήγησης, είναι να ελέγχεις ΠΑΝΤΑ την νεκρή γωνία του καθρέφτη. Πολλά ατυχήματα, μικρά και μεγάλα, συνέβησαν απλά επειδή ο οδηγός κοίταξε τον καθρέφτη του και ένιωσε έτοιμος να αλλάξει λωρίδα. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά, και ειδικά εντός μεγάλων πόλεων όπου τα μηχανάκια πολλές φορές επιχειρούν επικίνδυνες μανούβρες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αφουγκρασμένες την ανάγκη για μεγαλύτερη προστασία στο δρόμο  δημιούργησαν ένα νέο σύστημα με υπέρηχους για ειδοποίηση της νεκρής γωνίας από τους εξωτερικούς καθρέπτες, αυξάνοντας ακόμα πιο πολύ τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.



Πώς λειτουργεί 
Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες του οχήματος πλευρικά, με τους πίσω να ελέγχουν τις γωνίες αντίστοιχα των πλευρών του αμαξώματος, ενώ οι εμπρόσθιοι χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την επιβεβαίωση του σήματος. Αν, για παράδειγμα, ένας εκ των εμπρόσθιων εντοπίσει εμπόδιο-όχημα, πριν κάνει το ίδιο ο πίσω της αντίστοιχης πλευράς, το σύστημα δεν ειδοποιεί τον οδηγό, αφού έτσι δε δημιουργείται πρόβλημα με τη νεκρή γωνία. Με λίγα λόγια, το σύστημα εξετάζει μόνο την περίπτωση (και ειδοποιεί τον οδηγό μέσω οπτικής και ηχητικής λειτουργίας) όπου κάποιο όχημα έρχεται από πίσω.  Πιο συγκεκριμένα, μία φωτεινή ένδειξη επάνω στον καθρέφτη ανάβει, από την μεριά που βρίσκεται το αντικείμενο, ενώ ακολουθεί και ηχητική προειδοποίηση εάν ο οδηγός επιμείνει στην αλλαγή λωρίδας.

Το σύστημα συνήθως μπορεί να εντοπίζει αντικείμενα-οχήματα σε απόσταση 3 μέτρων πλευρικά και διαγώνια του οχήματος, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες από 10 έως 140 χλμ./ώρα, αφού άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, τα ατυχήματα που οφείλονται σε αλλαγή λωρίδας γίνονται με ταχύτητες 60 χλμ./ώρα ή σε αστικές συνθήκες.
 
Το συγκεκριμένο σύστημα εφοδιάζει σχεδόν όλα τα καινούργια μοντέλα, καθώς το κόστος του είναι χαμηλό, μα τα οφέλη για τον οδηγό πολλά. Μερικές εταιρίες έχουν προχωρήσει παραπέρα το σύστημα, χρησιμοποιώντας κάμερες αντί για αισθητήρες, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη εγγύηση και ασφάλεια στον οδηγό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις