Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Πώς θα στρίβουν οι πίσω τροχοί της Mercedes S-Class;

27/10/2020

Η Mercedes S-Class δικαίως θεωρείται το πιο ευέλικτο πολυτελές sedan Mercedes-Benz που έχει κατασκευαστεί ποτέ και το σύστημα αντίθετης διεύθυνσης των πίσω τροχών το επιβεβαιώνει.

Η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz, η νέα S-Class, διαρκώς μάς εκπλήσσει με τις αναβαθμισμένες παροχές και τον βελτιωμένο εξοπλισμό που την χαρακτηρίζει. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης που ενσωματώνεται στο πολυτελές αυτοκίνητο, το νέο δηλαδή σύστημα κίνησης του άξονα των πίσω τροχών σε διαφορετική κατεύθυνση από τους μπροστινούς.
 
Με μεταξόνιο τουλάχιστον 3,1 μέτρων, η νέα S-Class δεν μπορεί να θεωρηθεί compact μοντέλο, διότι η άνετη και ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό απαιτεί συγκεκριμένες διαστάσεις. Παρόλα αυτά, σε σχέση με τον προκάτοχό της,  η σειρά W223 θα είναι αρκετά πιο ευέλικτη. Πάμε να δούμε τι συνεπάγεται το νέο σύστημα διεύθυνσης των τροχών του πίσω άξονα, μέσω του οποίου προκύπτει σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης.
 
Με την συγκεκριμένη δυνατότητα η S-Class μπορεί και στρίβει με περισσότερη άνεση και μπορεί να κινηθεί χωρίς δυσκολίες ακόμη και σε στενούς χώρους. Το σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από την ZF και είναι η δεύτερη γενιά ενεργών συστημάτων διεύθυνσης πίσω άξονα που δημιουργεί η γερμανική εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών με έδρα το Friedrichshafen.


 
Χάρη στην τεχνολογία «steer-by-wire», το νέο σύστημα διεύθυνσης είναι ιδιαίτερα κατάλληλο και ωφέλιμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Λόγω των μπαταριών που έχουν εγκατασταθεί στο πάτωμα του οχήματος, έχουν συνήθως μεγαλύτερο μεταξόνιο από αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης. Οι ενεργοποιητές τιμονιού που δίνουν την κατεύθυνση στους τροχούς έχουν υψηλότερη δύναμη ενεργοποίησης από την προηγούμενη γενιά και τώρα λειτουργούν έως 11 kN (προηγούμενη γενιά 8 kN). Για τον λόγο είναι εφικτή η χρήση τους και σε βαρύτερα αυτοκίνητα έως 3,5 τόνους.
 
Ουσιαστικά, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του νέου τιμονιού είναι η διευρυμένη γωνία διεύθυνσης η οποία έχει αυξηθεί από 4,5 μοίρες σε πλήρεις 10 μοίρες, σε σύγκριση με την πρώτη γενιά του συγκεκριμένου εξοπλισμού της ZF, προσφέροντας περίπου 15% περισσότερη άμεση σχέση τιμονιού και μπροστινών τροχών από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κατευθύνει μία ράβδο με την συνδρομή ενός ιμάντα κίνησης. Ραντάρ ενεργής τηλεμετρίας, κάμερες και αισθητήρες υπερήχων τροφοδοτούν το σύστημα, το οποίο προσαρμόζει τη γωνία διεύθυνσης με βάση τις συνθήκες. Αλλάζει από αντίθετη κατεύθυνση σε ίδια πορεία και το αντίστροφο, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.

Ο κύκλος στροφής του αυτοκινήτου μειώνεται κατά 2 μέτρα, ώστε να έχει τον ίδιο κύκλο στροφής με την πολύ μικρότερη A-Class. Η διαφορετική διεύθυνση των πίσω τροχών σε σχέση με τους μπροστινούς εφαρμόζεται μόνο σε ταχύτητες κάτω των 60χλμ/ώρα. Στην S-Class, οι πελάτες επωφελούνται από το νέο σύστημα με ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία σε στενούς χώρους. Ειδικά για την υπηρεσία Intelligent Park Pilot στο παρκάρισμα η ευχέρεια αντίστροφης κατεύθυνσης των πίσω τροχών είναι απαραίτητη.


 
Επιπλέον, το σύστημα αυτό μπορεί να βοηθήσει το όχημα να μην «αγκομαχά» λόγω του μεγέθους του στην κίνηση και να του επιτρέψει μερικές γρήγορες προσπεράσεις. Μειώνει επίσης τις γωνίες πλευρικής ολίσθησης, χωρίς να διακυβεύεται η ακρίβεια του διεύθυνσης του τιμονιού. Το νέο σύστημα κίνησης των πίσω τροχών δεν πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε μεγάλα sedan, αλλά θα πρέπει να εφαρμόζεται και σε σπορ αυτοκίνητα. Εκεί το σύστημα παρέχει επιπλέον σταθερότητα, ειδικά όταν αλλάζετε λωρίδες με υψηλή ταχύτητα.
 
Το σύστημα αντίθετης κίνησης του άξονα των πίσω τροχών θα τεθεί σε σειρά παραγωγής με τη νέα Mercedes S-Class από τον Δεκέμβριο του 2020. Δεν είναι ακόμη γνωστό, πάντως, πότε ένα σπορ αυτοκίνητο θα έχει την συγκεκριμένη ρύθμιση.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις