Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα αυτοκίνητα που έχουν ίδιο πάτωμα και τεράστιες διαφορές

Διαβάστηκε από 6222 αναγνώστες - 28/12/2020

2) Nissan 350Z – Nissan Elgrand
Το Z-Car 5ης γενιάς, διέθετε τον VQ35 κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιούταν και στο μεγάλο minivan Nissan Elgrand που κυκλοφόρησε από το 2002 έως το 2010. Ενώ φαινομενικά αυτή είναι η μόνη ομοιότητα μεταξύ των 2 μοντέλων, το ογκώδες MPV βασιζόταν σε μία τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας FM που έχει τόσο το πισωκίνητο sport coupe, όσο και το θρυλικό GTR.



Την ίδια πλατφόρμα με τα 350Z, 370Z και GTR, χωρίς αλλαγές, χρησιμοποιούσε και το μεγάλο πολυτελές SUV Infinity QX70, αλλά η χαώδης διαφορά ανάμεσα στα sport μοντέλα και το Elgrand, είναι αυτή που προξενεί μεγαλύτερη εντύπωση.


 
3) Renault Clio III/IV - Nissan NV200
Αλλη μία ακραία περίπτωση όπου δύο εντελώς διαφορετικά μοντέλα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, είναι αυτή του Renault Clio και του Nissan NV200. Τα γαλλικά μικρά 3ης και 4ης γενιάς  βασίζονται, όπως και το επαγγελματικό van της Nissan, στην B-platform, την οποία εξέλιξαν από κοινού οι 2 εταιρείες.



Το συγκεκριμένο πάτωμα χρησιμοποιούν επίσης τα Nissan Note και Juke. Αλλά αυτά είναι επιβατικά, και δεν φαίνεται τόσο παράξενη η συγγένεια...


 
4) Fiat 124 Sport Spider – Lada 2105
Το Lada 2105 ήταν η εξέλιξη του 2101, το οποίο ήταν βασισμένο στο Fiat 124, με τροποποιήσεις έτσι ώστε να είναι περισσότερο ανθεκτικό και κατάλληλο για τον σκληρό Σιβηρικό χειμώνα.



Το πάτωμα του sedan Fiat 124 χρησιμοποιήθηκε ως βάση για να δημιουργηθεί το πανέμορφο διθέσιο roadster 124 Sport Spider, με τη διαφορά αυτό είχε πιο κοντό μεταξόνιο. Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του ανοιχτού αυτοκινήτου ήταν ο οίκος Pininfarina.
Η Fiat αναβίωσε το θρυλικό μοντέλο το 2015, το οποίο πλέον δεν βασίζεται σε κάποιο οικογενειακό όχημα, αλλά στο Mazda MX5 ND.
 


5) Cadillac ATS - Chevrolet Camaro
Το παρακλάδι της General Motors που ασχολείται με την κατασκευή πολυτελών οχημάτων, παρουσίασε την ATS το 2012, με σκοπό να ανταγωνιστεί ευρωπαϊκά μοντέλα όπως η BMW Σειρά 3 και το Audi A4.
Για να γίνει αυτό, η εταιρεία εξέλιξε μία νέα πλατφόρμα, με σκοπό αυτή να είναι ελαφριά και μαζεμένη σε διαστάσεις. Θα έπρεπε επίσης να υποστηρίζει τόσο πισωκίνητα όσο και τετρακίνητα μηχανικά σύνολα, και να έχει αναλογία βάρους εμπρός/πίσω όσο πιο κοντά στο μαγικό 50/50 γίνεται.



Η πλατφόρμα ονομάστηκε GM Alpha, και, λόγω των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών της, ήταν η ιδανική για να χρησιμοποιηθεί και στην 6η γενιά του εμβληματικού Chevrolet Camaro.
Μπορεί η Cadillac ATS να σταμάτησε να παράγεται, αλλά το πάτωμα που δημιουργήθηκε για χάρη του συγκεκριμένου μοντέλου συνεχίζει να κατασκευάζεται, και εκτός από το sport Chevrolet αποτελεί τη βάση και για τις καινούριες Cadillac CT4 και CT5.