Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Λίγα λόγια για τον V10 της Audi

7/4/2021

Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα με 10 κυλίνδρους σε διάταξη V με εσωτερική γωνία 90 μοιρών. Η συνολική χωρητικότητα αγγίζει τα 5.204 κ.εκ. και φέρει το γνωστό σύστημα άμεσου ψεκασμού FSI, ενώ η ισχύς φτάνει τους 610 ίππους στις 8,250 σ.α.λ. (έκδοση Plus). Αυτό σημαίνει ότι η ειδική ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 117,2 ίππους ανά λίτρο. Το όριο περιστροφής του κινητήρα, όπως ήδη αναφέραμε αγγίζει τις 8.700 σ.α.λ και η ροπή των 560 Nm είναι διαθέσιμη από τις 6.500 σ.α.λ.

Αυτές οι εντυπωσιακές τιμές προκύπτουν από ένα μοτέρ που έχει κατασκευαστεί με ξεχωριστό τρόπο. Η συναρμολόγηση του είναι μία 100% χειρονακτική εργασία και χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κράμα αλουμινίου υψηλής τεχνολογίας που συνδυάζει χαμηλό βάρος και υψηλή αντοχή. Ταυτόχρονα, ο στροφαλοφόρος άξονας και οι μπιέλες είναι κατασκευασμένες από σφυρήλατο χάλυβα και τα έμβολα κατασκευάστηκαν επίσης από σφυρηλατημένο κράμα αλουμινίου. Τέλος, η λίπανση του κινητήρα γίνεται μέσω ξηρού κάρτερ και είναι αποτελεσματική ακόμα και σε πλευρικές επιταχύνσεις 1,5 g.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, η νέα τάση οδηγεί στη δημιουργία υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων με χαμηλότερο όριο περιστροφής. Ακόμα και σε πιο «ειδικά» αυτοκίνητα εκλείπουν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν ανέφικτη η κατάρριψη αυτής της εντυπωσιακής επίδοσης για κινητήρα παραγωγής. Κλείνουμε με ένα video από το επίσημο κανάλι της γερμανικής εταιρείας, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε αυτόν τον εκπληκτικό κινητήρα. 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει