Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
11 φωτογραφίες »

VW Scirocco MK1: Ο ξεχασμένος sport αδελφός του Golf

12/4/2021

Το Scirocco MK1 ήταν ένα θρυλικό μοντέλο της VW, το οποίο, παρόλο το δυναμικό του χαρακτήρα, δεν ήταν το ίδιο δημοφιλές με το Golf, που κυκλοφόρησε 6 μήνες αργότερα. Σας παρουσιάζουμε την ιστορία του σπάνιου και ξεχασμένου αυτοκινήτου.

Με ονομασία εμπνευσμένη από τον νοτιοανατολικό μεσογειακό άνεμο, το Scirocco είναι ένα τρίθυρο χαμηλό μοντέλο της VW, το οποίο είναι το πιο δυναμικό αδελφάκι του Golf. Οι περισσότεροι το θυμόμαστε στην δημοφιλή 3η γενιά του, η οποία ήταν μία αναβίωση του ονόματος 16 χρόνια μετά την παύση παραγωγής του, αλλά η ιστορία του αυτοκινήτου πηγαίνει πολύ πιο πίσω, και πιο συγκεκριμένα στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
 
Έχοντας ως σκοπό να αντικαταστήσει το κομψό, μα γερασμένο Karmann Ghia, που βρισκόταν σε παραγωγή από το 1955, η εταιρεία από το Wolfsburg δημιούργησε ένα αυτοκίνητο με εσωτερικό κωδικό «Typ 53». Παρόλο που χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα A1 του Golf (το οποίο δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμα στην αγορά), το αμάξωμα επανασχεδιάστηκε από τον εμβληματικό Giorgetto Giugiaro και έγινε πιο δυναμικό.



Το 1973, το μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, και έγινε γνωστό ως Scirocco. Διατέθηκε προς πώληση το 1974, 6 μήνες πριν το Golf, προκειμένου να μελετηθούν και να επιλυθούν τυχόν αρχικά ελαττώματα και να βελτιωθούν στο hatchback, το οποίο προοριζόταν για μεγαλύτερο αριθμό παραγωγής. Η κατασκευή του, γινόταν στο εργοστάσιο της Karmann στο Osnabruck.

Εξωτερικά, το αυτοκίνητο ήταν χαμηλό και σφηνοειδές. Ο πρόβολος χαρακτηριζόταν από το μακρύ καπό και τη φαρδιά γρίλια, στην οποία φιλοξενούνταν τα φωτιστικά σώματα, κάτω από τα οποία βρισκόταν ο μεταλλικός προφυλακτήρας, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των οχημάτων της εποχής. Οι εκδόσεις με τους μικρούς κινητήρες είχαν ορθογώνια φανάρια, ενώ οι ισχυρότερες 4 διπλά στρογγυλά φώτα.



Η πλευρική γραμμή των παραθύρων αποτελούσε μία νοητή προέκταση του καπό, και ακολουθούσε μία ανοδική πορεία, ενισχύοντας το δυναμισμό στο σχέδιο του Giugiaro. Η 3η πόρτα είχε έντονη κλίση και έκανε το Scirocco να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο από το Golf.

Αρχικά, η γκάμα των κινητήρων περιείχε 4κύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.1 και 1.5 λίτρων, με ιπποδύναμη που ξεκινούσε από 50 και έφτανε στους 86 ίππους. Το 1975, το μοντέλο πέρασε στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού και έγινε διαθέσιμο στην Αμερική, με μοτέρ 1700 κυβικών. Λόγω κανονισμών, τα φώτα στα αμερικάνικα Scirocco ήταν διπλά στρογγυλά.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις