Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κινητήρας: V6 Ecoboost και 457 ίπποι
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρας: V6 Ecoboost και 457 ίπποι

Διαβάστηκε από 5359 αναγνώστες - 20/10/2021

Η νέα γενιά του Ford Explorer έρχεται με μία Plug-In υβριδική διάταξη που αποτελείται από ένα V6 Ecoboost μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα. Το θερμικό μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενο, η χωρητικότητά του αγγίζει τα 2.956 κ.εκ. και «συνεργάζεται» με ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Κάπως έτσι, η συνολική ισχύς αγγίζει τους 457 ίππους και η ροπή την τρομακτική τιμή των 825 Nm από τις μόλις 2.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνά και στους δύο άξονες μέσω αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-AWD μεταβάλλει την κατανομή της ροπής στους τροχούς μέσα σε μόλις 100 ms. Στην πράξη τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 5,6 δλ., επίδοση που αφήνει τους πάντες άφωνους δεδομένου ότι η μάζα του αμαξώματος αγγίζει τα 2.466 κιλά.

Κοινοποίησέ το »


Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 42 χλμ., όπως αναφέρει η επίσημη αντιπροσωπεία. Η φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 6 ώρες σε μία τυπική πρίζα, ενώ με χρήση wallbox ο χρόνος μειώνεται στις 4 ώρες. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι η χωρητικότητα των μπαταριών αρκεί για περίπου 35-40 χλμ., ενώ η κατανάλωση για τα πρώτα 100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ (3,1 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή). Από την ώρα που η μπαταρία θα αδειάσει, η μεικτή κατανάλωση αυξάνεται στα 10,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με την Ford, τιμή που όπως διαπιστώσαμε είναι άκρως ρεαλιστική. 



Στον δρόμο: «¶ρμα μάχης» με πολιτική αμφίεση
Πίσω από το τιμόνι του τεράστιου Ford Explorer ο καθένας αισθάνεται κυριολεκτικά σαν βασιλιάς. Ο τεράστιος όγκος του αμαξώματος κάνει αισθητή την παρουσία του Explorer ανά πάσα στιγμή και τραβά τα βλέμματα σαν μαγνήτης. Η ποιότητα της κύλισης είναι εξαιρετική και οι αναταράξεις από ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι απλά μηδενικές, το ίδιο ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους λόγω της εξαιρετικής μόνωσης. Ο κινητήρας από την άλλη «συνεργάζεται» εκπληκτικά με το ηλεκτρικό μοτέρ και το αυτόματο 10άρι σασμάν. Η επιλογή του «Sport» προγράμματος και το βύθισμα του γκαζιού αρκούν ώστε οι επιβάτες να νιώσουν με τον πιο εμφατικό τρόπο τι σημαίνει ροπή 825 Nm. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός στο τέλος της ημέρας δεν είναι σπορ, παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά είναι σίγουρα ξεχωριστή. Μπορεί εμφανισιακά να παραπέμπει σε άρμα μάχης με πολιτική αμφίεση, αλλά δεν παύει να είναι ευκολοοδήγητο και να παρέχει άνεση επιπέδου λιμουζίνας.

Η τιμή του Plug-In υβριδικού Ford Explorer ξεκινά από τα 84.885 ευρώ στην έκδοση ST-Line, όπως αυτή της δοκιμής, ενώ η πλουσιότερη Platinum κοστίζει 85.576 ευρώ. Η υβριδική διάταξη συμβάλλει στην μείωση των ρύπων στα μόλις 71 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Συμπέρασμα
Κακά τα ψέματα, το Ford Explorer είναι το απόλυτο αυτοκίνητο για όσους αναζητούν χώρους διαμερίσματος σε ένα αυτοκίνητο. Είναι τεράστιο, επιβλητικότατο, ταχύτατο και υπερπολυτελές, όλα στον υπερθετικό βαθμό. Μόνο που το υβριδικό σύστημα το καθιστά άκρως οικονομικό, αφού μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να καίει σταγόνα βενζίνη.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Ford Exproler V6 Plug-in Hybrid
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.956
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης, ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 457
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 825
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 5,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 230
Βάρος με οδηγό (κιλά) 2.506
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 3,5
Μέση Δοκιμής 5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 71

ή πηγαίνετε κατευθείαν στη σελίδα που σας ενδιαφέρει

Κοινοποίησέ το »