Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Με νέα μάσκα και φώτα ημέρας LED που δίνουν high tech νότες

Η σημαντικότερη αλλαγή βρίσκεται στην ουσία και όχι στην εμφάνιση

Η αναβαθμισμένη ποιότητα είναι παντού εμφανής. Η οθόνη αφής είναι σε πιο εργονομική θέση

Διατηρεί την μυώδη σχεδίαση της προηγούμενης γενιάς με φουσκωμένα φτερά και ορθογώνια φώτα πίσω

που φέρνουν λίγο σε Jeep Renegade

Δοκιμή: Dacia Duster 4x4 1,2 TCe 125Ps

Διαβάστηκε από 8126 αναγνώστες - 1/3/2018

Δοκιμή: Dacia Duster 4x4 1,2 TCe 125Ps. Η νέα γενιά του Dacia Duster είναι πλέον εδώ και αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Ένα μικρομεσαίο SUV με τιμή εκκίνησης τις 13,670 ευρώ βάζει σε σκέψεις ακόμα και αυτούς που θέλουν να αγοράσουν ένα μικρό αυτοκίνητο.

Θα μπορούσε να είναι το πρώτο σου SUV μιας και έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά της κατηγορίας αυτής και τιμή μικρού αυτοκινήτου. Η βενζινοκίνητη έκδοση των 16, λτ με τους 114 ίππους είναι η βασική και στην απελθούσα γενιά είχε το 45% της πίτας των πωλήσεων στις αγορές της Ευρώπης.

Πλέον όμως υπάρχει και πιο σύγχρονο μοτέρ βενζίνης, το τουρμπάτο των 1,200 κ.εκ που αποδίδει 125 ίππους και ταιριάζει γάντι με την κατασκευή.


Η νέα γενιά αν και δεν έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί είναι αρκετά διαφορετική από την προηγούμενη διατηρώντας όμως τα στοιχεία που το έκαναν τόσο πετυχημένο. Η σχεδίαση είναι και εδώ λοιπόν μυώδης και καθαρόαιμη offroad με πολλά χαρακτηριστικά που μυρίζουν χώμα όπως τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι ράγες οροφής αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.


Η σημαντικότερη αλλαγή βρίσκεται όμως στην ουσία και όχι στην εμφάνιση. Το νέο Duster είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς με  την ποιότητα να έχει σημειώσει άλμα. Αυτό ισχύει τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό του αυτοκινήτου.


Ανοίγοντας την πόρτα συναντάμε ένα καλοφτιαγμένο και πιο τακτοποιημένο εσωτερικό. Η οθόνη αφής έχει πιο εργονομική θέση, υπάρχει πλέον και αυτόματος κλιματισμός ενώ η συνολική αίσθηση είναι σαφώς πιο πολυτελής, σε σχέση πάντα με την προηγούμενη γενιά.


Οι χώροι επιβατών έχουν αυξηθεί ελαφρώς και τα καθίσματα είναι πιο άνετα με καλύτερη πλευρική στήριξη. Αντίθετα ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά 32 λίτρα αλλά και πάλι τα 411 λίτρα είναι μια καλή τιμή για την κατηγορία.
Την έκδοση με τον 1,200άρη κινητήρα θα σας την συνιστούσαμε μια και ο τούρμπο κινητήρας είναι αρκετά ζωντανός, χαρίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις. Στο εσωτερικό ακούγεται λιγότερο ο κινητήρας και αυτό οφείλετε κυρίως στην καλύτερη μονωμένη καμπίνα.


Ή κατανάλωση είναι πολύ καλή αφού χρειάστηκε 7,8λτ./100 χλμ, όσο βέβαια οι ρυθμοί αυξάνονται τόσο ανεβαίνει και η κατανάλωση. Πολύ εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 10λτ./100χλμ.


Εντυπωσιακά μικρή είναι η απόσταση ακινητοποίησης. Το νέο Duster χρειάστηκε μόλις 35 μέτρα  για να σταματήσει από τα 100χλμ./ώρα. Τολμάει να το πεί κάποιος φθηνό ή τίμιο;


Συμπέρασμα: Με τιμή παραπλήσια με το προηγούμενο, η νέα γενιά Duster είναι συνολικά αναβαθμισμένη. Έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, ποιότητα ενώ είναι σημαντικά πιο άνετο. Έχοντας πλέον καλύτερο εξοπλισμό μπορεί να τα βάλει στα ίσα με τον ανταγωνισμό.


 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Dacia Duster
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1197/4
Καύσιμο Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 125/5,250
Ροπή (Nm/σαλ) 205/2300
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο /τετρακίνητο
Start/Stop ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 11
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 179
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) (δοκ) 7,9
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 188
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 411-1501
Μ/Π/Υ 4341/1804/1617
Τιμή(Γερμανία) 16.550

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις