Η ιστορία της Supra σε εικόνες! Το Θρυλικό μοντέλο που άλλαξε την ιστορία
26/2/2019
Το ημερολόγιο έγραφε Ιούλιος του 2002, όταν έπαυσε η παραγωγή της Toyota Supra. Δεκαεφτά χρόνια μετά η αναμονή έλαβε τέλος, καθώς η Supra είναι ξανά εδώ. Μάθε εδω, όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τον Θρύλο!
A40 1η γενιά
Η κορυφαία έκδοση της Celica Liftback. (1978). Είτε ως Supra, είτε ως Celica Supra η 2η γενιά της Celica είναι μακρύτερη και πλατύτερη. Αντί για ένα τετρακύλινδρο μοτέρ, κάτω από το μακρύ καπό της μηχανής φιλοξενείται ένας εξακύλινδρος κινητήρας σε σειρά με βελούδινη χροιά.
Α60 2η γενιά
Η Celica Supra (1982-1986) απαντάται σπάνια στην Ευρώπη. Ο πιο συνηθισμένος κινητήρας είναι αυτός των 2,8 λίτρων (5M-GE-Motor) με τους 180 ίππους, πιο σπάνιες είναι οι εκδόσεις με τους 140 ίππους με καταλύτη (5M-E). Καλό από τεχνολογικής άποψης αυτοκίνητο, με ευάλωτο στη σκουριά αμάξωμα όμως!
Α70 3η γενιά
Για πρώτη φορά η Supra παρουσιάζεται ως αυτόνομο μοντέλο (1986-1992) και όχι ως έκδοση της Celica. Τα προηγούμενα μοντέλα έφεραν το διακριτικό «H». Στα μέσα της δεκαετίας του 80 η Supra λογίζονταν ως ένα από τα πιο γρήγορα μοντέλα με ισχύ 238 ίππων και εξίσου δυνατό όπως μια Porsche 911.
Α80 4η γενιά
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 ως κουπέ και Targa. O 3λιτρος κινητήρας σε σειρά διατίθετο ως άμεσου ψεκασμού (2JZ-GE 220 ίππων) ή με διπλό τούρμπο και ισχύ 330 ίππων. Οι «φτιαγμένες» εκδόσεις απέδιδαν μάλιστα 900 ίππους! Το 2002 η Supra έπαψε πλέον να παράγεται.
Α90 5η γενιά
Η Supra ήταν στην αρχή ένα ειδικό μοντέλο, μετά ένα αυτόνομο και τώρα καρπός συνεργασίας με τη BMW. Το νέο όνομα είναι: Toyota GR Supra 3.0