Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Καθαρόαιμη σχεδίαση Jeep με τονισμένες γρίλιες.

Μπορείς να κινηθείς γρήγορα αν το επιλέξεις, όμως οι ήπιοι ρυθμοί ταιριάζουν περισσότερο στο προφίλ του.

Όμορφη σχεδίαση με πολύ καλά υλικά.

Μικρή η οθόνη αφής αλλά με πολλές λειτουργίες.

Ογκώδες πίσω μέρος που το κάνει να δείχνε επιβλητικό. Το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλά (81εκ).

Jeep Compass 2.0 MultiJet. Ένας Αμερικάνος με ιταλικό κοστούμι

21/3/2018

Νέα αρχή για το Jeep Compass που επανατοποθετείται ανανεωμένο στην κατηγορία των SUV και πιο ώριμο από ποτέ. Το δοκιμάσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας για το τι κρύβεται κάτω από την μυώδη εμφάνιση.

Ακόμα και μετά από μια σχεδόν δεκαετία, συνεχίζει να ακούγεται περίεργο ότι η JEEP ανήκει στην Fiat. To 2009 o αμερικάνικος κολοσσός εξαγοράστηκε από τους Ιταλούς και το γκρούπ ονομάστηκε FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Μπορούν όμως να συνυπάρξουν κάτω από την ίδια στέγη τα σικάτα Ιταλικά με τα σκληροτράχηλα και μυώδη αμερικάνικα; Κρίνοντας από το Compass μπορούν και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. 

Σχεδίαση: Ένα μικρό Cherokee
To Compass όμως δεν ήταν εξ αρχής τέκνο της συνεργασίας των 2 αυτοκινητοβιομηχανιών. Η πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2007 εξελίχθηκε από την Jeep-Chrysler και ήθελε να παίξει τον ρόλο του μικρού Cherokee. Ήταν αρκετά συγκρατημένο σχεδιάστηκα και ίσως λίγο βαρετό. Το νέο Compass όμως δεν έχει καμία σχέση με αυτό του 2007. 
Ένα όμορφο compact SUV με εντυπωσιακό σχεδιασμό και μυώδη αισθητική. Μοιάζει περισσότερο από ποτέ με το Cherokee, ενώ η γρίλια-σήμα κατατεθέν της Jeep, δίνει και εδώ το παρόν. Οι κοντοί πρόβολοι και το ογκώδες πίσω μέρος έρχονται να συμπληρώσουν την macho εικόνα του Jeep και να σε κάνουν να ξεχάσεις ότι αυτό είναι στην ουσία ένα Ιταλικό αυτοκίνητο. 

Εσωτερικό: Ποιοτικό με premium στοιχεία
Ακόμα και στο εσωτερικό έχουν παντρευτεί οι 2 σχολές με επιτυχία. Στο ταμπλό και στις πόρτες συναντάμε μαλακά πλαστικά, στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, έχοντας κορυφαία ποιότητα και συναρμογή, ενώ η σχεδίαση φωνάζει.. Ιταλία. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως έχει βλέψεις για την premium κατηγορία αυτό το Compass. Η θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε σωματότυπο, ενώ οδηγός και συνεπιβάτες έχουν αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα στο ταμπλό και στις πόρτες. Να σημειώσουμε πως το ταμπλό διαθέτει πολύ καλή εργονομία ώστε ακόμα και ο λιγότερο σχετικός με την τεχνολογία να χρειαστεί ελάχιστο χρόνο για να μάθει όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες του Compass. 
Χωροταξικά βέβαια το Compass τα καταφέρνει αρκετά καλά, καθώς τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι επιβάτες έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο προς όλες τις κατευθύνσεις Το μικρό τούνελ στο πίσω μέρος διευκολύνει την μεταφορά ενός τρίτου επιβάτη. Τα καθίσματα όμως έχουν μικρά έδρανα και προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη. Τα 438 λτ του χώρου αποσκευών είναι μια καλή τιμή για την κατηγόρα αλλά απέχει πολύ από το άνω άκρο αυτής. 

Κινητήρας: Επαρκής αλλά θορυβώδης
Η τεχνολογία όπως και οι κινητήρες έρχονται από την πλατφόρμα που κατασκευάζεται το 500Χ αλλά και το Jeep Renegade. Κάτω από το καπό λοιπόν, συναντάμε τον δοκιμασμένο 2λιτρο ντίζελ που αποδίδει 140 άλογα και συνδυάζεται με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Κινεί με άνεση το μεγάλο αμάξωμα αλλά παράγει θόρυβο, ενώ μετά τα 140 χλμ./ώρα δείχνει να χάνει την ελαστικότητά του. 
Το 9άρι κιβώτιο προσφέρει την αναμενομένη άνεση, ειδικά εντός πόλης, αλλά μερικές φορές δυσκολεύεται να επιλέξει την κατάλληλη σχέση και δείχνει να μπερδεύεται. Κρατάει όμως πάντα τον κινητήρα στο πιο ωφέλιμο εύρος στροφών κρατώντας έτσι και την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα για το είδος της κατασκευής. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση 7,6 λτ./100χλμ, νούμερο λογικό για τα σχεδόν 1700 κιλά του Compass. 

Στο δρόμο: ¶νετο εντός, ικανό εκτός
Η ησυχία που υπάρχει στην καμπίνα όταν ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο αλλά και ο τρόπος που η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, είναι δύο στοιχεία του Compass που μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχες ή μεγαλύτερες SUV κατασκευές, διπλάσιας μάλιστα τιμής.
Πιο αναλυτικά, τώρα, η ανάρτηση έχει αυξημένες διαδρομές, αλλά δεν είναι πλαδαρή, και έτσι αφενός μπορείς να περάσεις αβίαστα πάνω από τις ανωμαλίες, αφετέρου το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά δυναμικό. Κλίσεις σαφώς και υπάρχουν, δεν ενοχλούν όμως, ενώ σε συνδυασμό με την τετρακίνηση μπορείς να κινηθείς και αρκετά σβέλτα, όσο βέβαια το επιτρέπει το τιμόνι καθώς αυτό αν και γρήγορο από άκρη σε άκρη, είναι μέτριο σε πληροφόρηση. Με λίγα λόγια, μπορείς να κινηθείς γρήγορα αν το επιλέξεις, όμως οι ήπιοι ρυθμοί ταιριάζουν περισσότερο στο προφίλ του. 
Έπειτα, όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του μοντέλου στον αυτοκινητόδρομο, όπως είπαμε η ησυχία στην καμπίνα είναι αυτό που εκτιμούν οι επιβάτες, ενώ η σταθερότητα στους πλευρικούς ανέμους και η καλή κατευθυντικότητα είναι αυτό που θα εκτιμήσει ο οδηγός. Τέλος, πολύ καλή ήταν η επίδοση των φρένων, ωστόσο το αµάξωµα έχει την τάση να «βουτάει» στο απότοµο φρενάρισµα χάρη στην ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές.
Ένα γνήσιο Jeep μοντέλο πρέπει να έχει καλές εκτός δρόμου ικανότητες. Ακόμη και αν ο κάτοχός του ποτέ δεν τις χρησιμοποιήσει. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, το σύστημα µόνιµης και ηλεκτρονικά ελεγχόµενης τετρακίνησης «Jeep Active Drive» προέρχεται από το Renegade και ανά πάσα στιγµή µπορεί να δώσει το 100% της διαθέσιµης ροπής στον τροχό που την χρειάζεται, ενώ µε την βοήθεια και των ηλεκτρονικών προσομοιώνεται η λειτουργία µπλοκέ διαφορικών. Έτσι, ενσωματώνεται το σύστηµα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφέρει 4 διαφορετικά προγράµµατα: Auto, Snow, Sand και Mud. Υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος, όχι όμως και «κοντές σχέσεις». Αυτές είναι διαθέσιμες στην σκληροτράχηλη έκδοση TrailHawk, η οποία μάλιστα έχει και πέμπτο πρόγραµµα διαχείρησης πρόσφυσης, το Rock. Η ουσία, πάντως, είναι πως η 4κίνηση του Compass είναι ικανή και καλύπτει τις οδηγικές ανάγκες των κατόχων του.

Συμπέρασμα 
Το όνομα Jeep έχει γίνει συνώνυμο μιας ολόκληρη κατηγορίας. Το νέο Compass έρχεται ριζικά αλλαγμένο και τοποθετείτε μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Έχει εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα, καλούς χώρους και συνδυάζει άριστα την καλή οδική συμπεριφορά στο δρόμο, με τις ικανότητες εκτός δρόμου. Έχει όλα τα εφόδια να διαγράψει μια καλή πορεία στην ελληνική αγορά.

Αξιολόγηση
Αμάξωμα:
Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι καλοί, το πίσω κάθισμα όπως και του συνοδηγού αναδιπλώνονται. Καλή ποιότητα εσωτερικού. 3,5/5

Κινητήρας: Δίλιτρος ντίζελ 140 ίππων, κινεί με άνεση το αμάξωμα αλλά είναι τραχύς. ΤΟ κιβώτιο είναι αυτόματο 9 σχέσεων. 3/5

Οδική συμπεριφορά: Τα καταφέρνει καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Η τετρακίνηση έχει 4 διαφορετικά προγράμματα. 3/5

Συνδεσιμότητα: Οθόνη αφής 7 ιντσών, Συνδέονται όλοι οι τύποι smartphones. 3/5

Περιβάλλον: Ντίζελ, βαρύ με τσιμπημένη κατανάλωση και χωρίς σύστημα εξουδετέρωσης Nox. 3,5/5

Ανεση: Μικρά έδρανα καθισμάτων με μέτρια πλευρική στήριξη. 3/5

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις