Εντυπωσιακή εικόνα ακόμα και σε μουσταρδί κίτρινο.

Μην εξαπατάστε, το Soul δεν είναι τετρακίνητο.

Λεπτομέρειες: Αυτό το SouL θέλει λίγο περισσότερο ψυχή

Ρινίσματα σιδήρου υποδεικνύουν φθορά στο κιβώτιο.

Ρινίσματα σιδήρου υποδεικνύουν φθορά στο κιβώτιο.

Μπορεί να εισχωρήσει υγρασία εδώ.

Οι θόλοι κουμπώνουν με κλιπς και δεν είναι πολύ σταθεροί.

Διάβρωση που μπορεί να προκαλέσει ηλεκτρικά σφάλματα.

Εμφανίζεται σκουριά στο σασί και ειδικά στον μπροστινό άξονα.

Εκτεταμένη σκουριά μόνο στην άγκυρα, το Kia είναι καλά προστατευμένο.

Μετά το σβήσιμο του κινητήρα δεν θυμάται την τελευταία πηγή. Πρέπει να ξανά συνδεθείς.

Όλα τα σέρβις έγιναν στην ώρα τους, χωρίς έκτατες επισκέψεις.

Τα ηχεία πάλλονται, αν σας ενοχλεί κλείστε το ραδιόφωνο όπως έκαναν οι συνάδελφοι.

Ρηχό και με μικρό χώρο που δεν ταιριάζει με τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Όμορφη σχεδίαση αλλα το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και η ορατότητα περιορισμένη.

Kia Soul. Το λύσαμε μετά από 100.000χλμ. Ιδού τα ευρήματα

Διαβάστηκε από 3802 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/1/2018

Αυτό το Kia έχει ψυχή - To Kia Soul έχει σχήμα κουτιού αλλά είναι ιδιαίτερα χαριτωμένο και έχει αγαπηθεί από το κοινό. Κρύβει βέβαια πολλές χάρες κάτω από την τετράγωνη σχεδίασή του, όπως η αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.

 
   
Αυτός ο τετράγωνος Κορεάτης δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο, δεν είναι ρετρό όπως το επίσης τετράγωνο Mini, αλλά ένα πρωτότυπο σχέδιο που ανήκει στον Peter Schreyer, ο οποίος σχεδίασε και το Audi ΤΤ πρώτης γενιάς. Δεν είναι SUV, ούτε Crossover αλλά έχει ένα μοναδικό σχέδιο και σίγουρα δεν χαρακτηρίζεται βαρετό. Ξεχωρίζει για το περίεργο σχήμα του και τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς, όπως το κίτρινο της δοκιμής μακράς διαρκείας που είχαμε στην διάθεση μας.

1600άρης ντίζελ με καλή απόδοση και τσιμπημένη κατανάλωση
Ο 1600άρης ντίζελ κινητήρας απόδοσης 128 ίππων της δοκιμής έχει αρκετή δύναμη και ροπή, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως όταν το «κουτί» είναι φορτωμένο. Η μεγάλη δύναμη όμως έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση. Η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν της τάξεως των 7,2 λτ/100 χλμ παρότι τα περισσότερα χιλιόμετρα έγιναν σε αυτοκινητόδρομο. Η δύναμη του εκδηλώνεται μεταξύ των 1,500 και 3,000 σ.α.λ και σε αυτό το εύρος χαρακτηρίζεται ακόμα και διασκεδαστικό!

Οδική συμπεριφορά
Από τα 80 χλμ/ώρα και πάνω μπορείς να βάλεις την έκτη σχέση και να κινηθείς άνετα και οικονομικά. Τα 26 κιλά ροπής θα αποδειχθούν σύμμαχοι σε κάθε είδους διαδρομή ενώ κινούν με άνεση το ψηλό αμάξωμα. Θα ταίριαζε βέβαια στον χαρακτήρα του μοντέλου μια πιο μαλακή ανάρτηση. Οι μεγάλες ζάντες, διαστάσεων 18 ιντσών, σε συνδυασμό με την σκληρή ανάρτηση δημιουργούν ένα σύνολο που από τους περισσότερους θα χαρακτηριστεί πολύ σκληρό και καθόλου άνετο. Αυτός ο συνδυασμός βέβαια δεν σημαίνει ότι το Kia Soul είναι ένα σπορ μοντέλο. Δυστυχώς το ασαφές τιμόνι δεν αφήνει περιθώρια για οδήγηση τέτοιου είδους. Οι λειτουργίες Normal και Comfort λειτουργούν περισσότερο στην ψυχολογία του οδηγού πάρα στην πραγματικότητα. 


Εσωτερικός διάκοσμος
Ενώ η εξωτερική σχεδίαση έχει αποσπάσει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και έχει χαρακτηριστεί εντυπωσιακή, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το εσωτερικό διάκοσμο του Kia Soul. Εκεί η σχεδίαση είναι πιο συντηρητική και μόνο κάποια πλαστικά με χρώμα δίνουν νεανικές πινελιές στο κατά τα άλλα μουντό εσωτερικό. Αρνητική εντύπωση μας έκανε ότι τα ηχεία πάλλονται όταν τα ντεσιμπέλ αναβαίνουν, αλλά ευτυχώς είναι η μόνη μας ένσταση. Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι τυπικό Kia, χωρίς παραφωνίες και ακρότητες είναι λειτουργικό και χωρίς εργονομικά λάθη. Η Kia αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την σωστή εκμετάλλευση του εσωτερικού.

Αρκετοί χώροι για όλους
Ο χώρος για τους μπροστινούς επιβάτες είναι γενναιόδωρος ενώ πίσω θα κάτσουν με περισσή άνεση 2 άτομα και με κάποιες παραχωρήσεις ακόμα και 3. Όλοι οι επιβάτες έχουν αρκετό αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια τους, ενώ το αίσθημα ευρυχωρίας τονίζεται από την σχεδίαση «κουτιού» και το υψηλό αμάξωμα. Η θέση οδήγησης είναι άψογη. Το τιμόνι είναι ακριβώς εκεί που πρέπει όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων. Εύγε Kia! Μελανό σημείο είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ. 238 λίτρα τα οποία αυξάνονται στα 354 με το δεύτερο επίπεδο φόρτωσης. Τιμή που συγκρίνεται με αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας και δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του Soul. 

Το Soul δεν αποδεικνύεται καλός οικογενειάρχης μιας και στο χώρο αποσκευών δεν θα χωρέσει ένα παιδικό καροτσάκι. Μια οικογενειακή βόλτα με το αυτοκίνητο θα προκαλέσει μπελάδες μιας και οι ταπετσαρίες δεν καθαρίζουν εύκολα. Είναι πραγματική πρόκληση να βγάλεις από το Soul τις τρίχες κάποιου ζώου. Ένα άλλο μεμπτό σημείο του Kia είναι η ορατότητα που δεν δικαιολογείται λόγω τετράγωνου σχήματος και της υψηλής θέσης οδήγησης. Οι φαρδιές κολώνες και τα μικρά παράθυρα δημιουργούν αρκετές νεκρές γωνίες αναγκάζοντας τον οδηγό να παρκάρει το αυτοκίνητο μόνο με την χρήση της κάμερας οπισθοπορείας, η οποία δεν έχει και την καλύτερη λειτουργία. Σε σκοτεινό σημείο ή σε περίπτωση βροχής βλέπεις με δυσκολία τι γίνεται πίσω σου μιας και θολώνει η εικόνα. Επίσης ο αισθητήρας φωτός δεν έχει υποδειγματική λειτουργία και σε αρκετές περιπτώσεις πρέπει να επέμβεις χειροκίνητα για να ανάψεις τα φώτα. Το ίδιο συμβαίνει και με τον αισθητήρα της μεγάλης σκάλας.

Για να μην αγχώνεσαι
Με το Kia είσαι ξένοιαστος για 7 χρόνια ή για 150,000 χιλιόμετρα αφού η εγγύηση θα σε καλύψει για ότι συμβεί. Ευτυχώς δεν μας χρειάστηκε κατά την μακρά διάρκεια του test.
Δεν υπήρχαν έκτατες επισκέψεις στο συνεργείο πέραν των προγραμματισμένων. Ενοχλητικό ήταν που ο μοχλός που ρυθμίζει το ύψος του καθίσματος λύθηκε 2 φορές χωρίς λόγο, προσθέστε στην λίστα την αδύναμη μπαταρία του τηλεχειριστήριο όπως και την φθορά των δίσκων των φρένων λίγο μετά τις 90,000 χλμ. 


Αποσυναρμολόγηση και ευρήματα
Κατά την αποσυναρμολόγηση του Kia Soul τα ευρήματα ήταν λίγα. Τα ρινίσματα σιδήρου στο κιβώτιο ταχυτήτων αποδεικνύει την φθορά στους οδοντωτούς τροχούς της 4ης και 6ης σχέσης αλλά με τις εναλλαγές να γίνονται χωρίς πρόβλημα. Η μίζα είναι απροστάτευτη και το νερό είχε ήδη διαβρώσει τις ηλεκτρικές συνδέσεις. Αν δεν καθαριστούν οι επαφές, είναι σε βάθος χρόνου πιθανή η δυσλειτουργία του συστήματος ανάφλεξης. Η εμφάνιση σκουριάς στις βίδες των προφυλακτήρων και σε άλλα μέρη , όπως επίσης και η φθορά των θόλων δείχνουν ότι η ποιότητα, αν και καλή, μπορεί να γίνει καλύτερη.


Το κάναμε βίδες
Λεπτομέρειες: Αυτό το SouL θέλει λίγο περισσότερο ψυχή

1 Ρύθμιση καθίσματος:
Το κάθισμα έπεσε στην αρχή και στο τέλος του test. Βιδώνεται όμως εύκολα.

2 Σύνδεσμοι και βίδες: Σκουριά στις βίδες του προφυλακτήρα και σε όλες τις ενώσεις των πλαστικών στο χώρο του κινητήρα. 

3 Μέτρια ποιότητα: Η βαφή μεταξύ της πόρτας και του χώρου αποσκευών δεν είναι τέλεια και σχηματίζει ανάγλυφη επιφάνεια.

4 ¶θικτο το φίλτρο σωματιδίων όπως και το σύστημα εξάτμισης. Ακούγεται μόνο ο «σιγαστήρας» της εξάτμισης.

5 Μια φυσιολογική εικόνα για πετρελαιοκινητήρα με ανακυκλοφορία καυσαερίων.

6 Πολύ μικρός λεκές λαδιού αλλά χωρίς διαρροή. Πρέπει μελλοντικά να ελεγχθεί.

Συμπέρασμα
Το Soul έχει ψύχη! Με ιδιαίτερο χαρακτήρα ανάμεσα σε SUV και Crossover. Δεν παρουσιάζει κάποιο σημαντικό πρόβλημα. Η ποιότητα είναι καλή αλλά χάνει βαθμούς από ορισμένες ατέλειες, όπως η σκουριά σε βίδες του προφυλακτήρα, των θόλων των τροχών και σε ορισμένες ενώσεις καλωδίων στο χώρο του κινητήρα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε με το  κάθισμα δεν είναι ανησυχητικό. Πήγε καλά αλλά η Kia μπορεί και καλύτερα.

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ