Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Είναι το πρώτο υβριδικό που διαθέτει μπαταρία 48V

Ασυνήθιστο: H Renault προσφέρει το υβριδικό Scenic μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο. Η οθόνη αφής χρειάζεται εξοικείωση.

Στην Γερμανία το «υβριδικό» Scenic κοστίζει 1,400 ευρώ περισσότερα

Με 2 καρδίες, μια πετρελαίου 110 ίππων και μια ηλεκτρική 12 ίππων

Μέχρι 1554 λτ χωράει το Scenic

Οδηγούμε πρώτοι: Υβριδικό Renault Scenic

Διαβάστηκε από 5208 αναγνώστες - 20/12/2017

Η Renault παρουσιάζει το πρώτο της υβριδικό αυτοκίνητο που φοράει ντίζελ κινητήρα, Εμείς το οδηγούμε πρώτοι και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Όταν ακούμε υβριδικό σύστημα το μυαλό μας πηγαίνει σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί μέχρι κάποια ταχύτητα αμιγώς ηλεκτρικά και αθόρυβα ενώ υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση, τουλάχιστον εντος των τειχών. Μπορεί όμως το νέο Scenic να ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες;
Ξεκάθαρα όχι! Το όνομα Hybrid Assist στην προκειμένη είναι στην ουσία ένα σύστημα  Start and Stop που παράγει ρεύμα κατά την επιβράδυνση.

Το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα 1.5 dci απόδοσης 110 ίππων που ενώ η βοήθεια του υβριδικού συστήματος είναι ελάχιστα αισθητή πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. Κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης αλλά και όση ώρα περιμένετε στο φανάρι η μπαταρία των 48 volt επαναφορτίζεται για να μπορεί να δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Θεωρητικά το υβριδικό Scenic είναι τετρακίνητο αλλά αυτό δεν θα το καταλάβετε κατά την κίνηση.
 
Η μπαταρία δεν δίνει ρεύμα μόνο στην ηλεκτροκινητήρα αλλά συνδέεται επίσης μέσω ενός μετασχηματιστή τάσης με το δίκτυο τροφοδοσίας 12 βολτ, που δίνει ρεύμα στο κλιματισμό, στα φώτα κτλ. Το υβριδικό Scenic είναι διαθέσιμο μόνο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και η πραγματική οικονομία αυτόυ του «εφετζίδικου» συστήματος είναι της τάξεως των 0,3λτ/100 χλμ. Στην Γερμανία το «υβριδικό» Scenic κοστίζει 1,400 ευρώ περισσότερα από το απλό ντίζελ. Υπολογίστε δηλαδή 400,000 χλμ για να κάντε απόσβεση!


Καθόλου έξυπνη ιδέα! Από το πετρελαιοκινητήρα λείπει το σύστημα εξουδετέρωσης μικροσωματιδίων AdBlue και όπως διαπιστώθηκε σε έλεγχο του ADAC, οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες της Renault είναι από τους πιο ρυπογόνους μιας και εκπέμπουν 10 φορές περισσότερο από ένα Opel Zafira 2.0 CDTI EcoFlex Start & Stop. Με αυτό το υβριδικό δεν θα έχετε καθαρή την οικολογική σας συνείδηση.

Η ιδέα ενός υβριδικού που συνεργάζεται με κινητήρα πετρελαίου δεν είναι κακή αλλά δύσκολη στην εφαρμογή και εν έτη 2017 το σύστημα Adblue πρέπει να υπάρχει σε κάθε πετρελαιοκίνητο. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να κινηθούμε πολύ πιο οικονομικά με αυτό το υβριδικό.

Συμπέρασμα: Η ιδέα είναι καλή αλλά το υβριδικό σύστημα ακριβό και γλυτώνεις μόνο 0,3λτ/100χλμ. Για την ώρα δεν δείχνει να συμφέρει αλλά βάζει τις βάσεις για ένα πιο «ηλεκτρικό» μέλλον. 
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault Scénic Hybrid
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1461/4
Καύσιμο Πετρέλαιο
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 110/4,00
Ροπή (Nm/σαλ) 260/1750
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/τετρακίνητο
Start/Stop ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 184
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) (μετρ) 5,1
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 129
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 506-1554
Μ/Π/Υ(χλστ) "4407/1866/1645 "
Τιμή (Γερμανία) 26.190

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις