Από τη Σλοβακία στην Τσεχία. Το νέο Ceed είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για ταξίδια.

Εδώ ξεκίνησαν όλα για την KIA. Εδώ, στα προάστια του Αμβούργου ξεκίνησαν το 1993 οι Κορεάτες το μπάσιμο τους στη γερμανική αγορά με ένα Sephia, όπως αυτό στη φωτογραφία δεξιά.

Πρώτη βόλτα με το νέο Kia στις εγκαταστάσεις της Ζίλινα στη Σλοβακία.

Τελευταίες πινελιές, δηλαδή τοποθέτηση πινακίδων και είμαστε έτοιμοι για αναχώρηση.

1, 6 λίτρα, 136 ίπποι SCR- Kat και Euro- 6d. Καλός κινητήρας από τις 2.000 στροφές και μετά

Ταμπλό για φίλημα: στρογγυλά και «βυθισμένα» όργανα, εύχρηστο σύστημα πλοήγησης στο σωστό ύψος και απλά στη χρήση κουμπιά.

Αγοράσαμε τσέχικη μπύρα λίγο πριν τα σύνορα. Ο χώρος αποσκευών χωράει 395 λίτρα- 15 παραπάνω από το Golf.

Ο συντάκτης της Autobild Andreas May επί το έργον στο εργοστάσιο της KΙΑ στην Ζίλινα της Σλοβακίας.

ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ: 1200 χιλιόμετρα με το νέο KIA Ceed

Διαβάστηκε από 7656 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/6/2018

Φτιάχνουμε ένα καινούργιο Ceed, στο εργοστάσιο της KIA στην Ζίλινα της Σλοβακίας και το οδηγούμε 1200 χλμ. μέχρι το Αμβούργο.

 
   
Η Kia πρωτοπαρουσιάστηκε στην Γερμανία το 1993. Μόνο λίγες μάρκες έμαθαν τόσα πολλά τόσο γρήγορα.

Ταξιδέψαμε αεροπορικώς από το Αμβούργο για τη Βιέννη και από εκεί οδηγήσαμε 250 χλμ. έως τη Ζίλινα της Σλοβακίας, στο εργοστάσιο της KIA. Ο λόγος είναι το νέο Ceed. Έχουμε κανονίσει με τους ανθρώπους της KIA να κατασκευάσουμε το «δικό» μας Ceed και να το πάρουμε για να επιστρέψουμε στο Αμβούργο, μια διαδρομή 1200 χλμ.



Είμαι ο May από την Autobild, και για σήμερα είμαι ένας από τους 38.000 εργαζόμενους στο εργοστάσιο της KIA. Αυτό στην περίπτωση που δεν καταλάβατε που βρίσκομαι! Βιδώνω, ξεβιδώνω, μοντάρω προβολείς και πινακίδες. Όχι στο δικό μου Ceed φυσικά, αυτό είναι ήδη έτοιμο και είναι από τα 335.000 KIA τα οποία εγκαταλείπουν σε ετήσια βάση την ίδια γραμμή παραγωγής της KIA στη Σλοβακία, 64% από αυτά είναι τα SUV Sportage, 29% είναι τα Ceed και το υπόλοιπο ποσοστό αντιστοιχεί στο Venga. Το νέο Ceed είναι λοιπόν ένα τυπικό δείγμα σχεδίασης του Πίτερ Σραϊερ, που είναι ο επικεφαλής σχεδιαστής της KIA, και έχει σχεδιάσει μεταξύ άλλων, VW Golf IV (20 χρόνια μετά φαντάζει ακόμη μοντέρνο) και το εμβληματικό Audi TT. Απλά το χε!



Το νέο Ceed στο μπροστά μέρος ξεχωρίζει σχεδιαστικά από την tiger nose, την  μάσκα που θυμίζει μουσούδα τίγρης και είναι το σχεδιαστικό σήμα κατατεθέν της KIA. Τρία πραγματάκια πριν ξεκινήσουμε. Πρώτον: το Ceed είναι τόσο ευρύχωρο, μπορώντας να φιλοξενήσει με άνεση στο εσωτερικό του 4 ενήλικους ύψους 1,90μ. Δεύτερον: Ο χώρος αποσκευών του μήκους 4,31 μέτρων μοντέλου είναι της τάξης των 395-1291 λίτρων, παραπάνω δηλαδή και από αυτόν του Golf (380 έως 1270 λίτρα), το KIA είναι βέβαια και κατά 5 εκατοστά μεγαλύτερο. Τρίτον: Αυτό το σαφές και λεπτομερές ταμπλό απλά δεν υπάρχει. Όλα στη θέση τους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα Diesel 1,6 με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η έκδοση Spirit περιλαμβάνει 17άρες ζάντες αλουμινίου, ενώ τα ηλεκτρικά παράθυρα διατίθενται ήδη από τη βασική έκδοση, ενώ ο έξτρα εξοπλισμός περιλαμβάνει το τεχνολογικό πακέτο με το σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητού και τις ψηφιακές ενδείξεις, το σύστημα πλοήγησης με 7 χρόνια
Update και το υπέρυθρο μεταλλικό χρώμα άλλα.

Αναχώρηση από την Ζίλινα με 130 χλμ./ώρα στην άδεια Autobahn μέσω Σλοβακίας και Τσεχίας με τη μέση κατανάλωση να ανέρχεται σε 5,1 λίτρα, δηλαδή σχεδόν ένα λίτρο παραπάνω από ότι στο εγχειρίδιο. Τη δεύτερη μέρα και ενώ κινούμαστε στη γερμανική Autobahn με 180 χλμ/ώρα, η κατανάλωση ανέρχεται στα 6 λίτρα. Όλα εντάξει. Λίγο γκάζι αραιά και που και το KIA ξεδιπλώνει σιγά- σιγά τον σπορ χαρακτήρα του. Ανετο και ευχάριστο στην οδήγηση χάρη στο σαφές κιβώτιο, το ακριβές τιμόνι και το στιβαρό αμάξωμα. Στο εσωτερικό όλα είναι καλαίσθητα, εργονομικά και στη σωστή θέση: η οθόνη 8 ιντσών είναι στο σωστό οπτικό πεδίο, ενώ τα μεγάλα εικονίδια στην οθόνη- και με φωνητική καθοδήγηση- κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη.



Οι κινήσεις εντυπωσιασμού απουσιάζουν, όλα είναι συμπαγή και αυτονόητα, αρκεί να κάνεις τις σωστές κινήσεις. Μετά από 1.200 χιλιόμετρα φτάνουμε εκεί όπου ξεκίνησαν όλα, δηλαδή στην Liliencronstraße 25 στο Neu Wulmstorf κοντά στο Αμβούργο. Εδώ ξεκίνησε να πουλάει η KΙΑ πριν από 25 χρόνια το Sephia, μια συμπαγή λιμουζίνα με τεχνολογία Mazda 323, για την οποία ο συνάδελφος Ντίρκ Μπράνκε αναφέρει ότι δεν έχει οδηγήσει ποτέ πιο ράθυμο καινούργιο αυτοκίνητο από αυτό. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο μας περιμένει λοιπόν εδώ. Το έχουν φέρει ο Γκρέγκορ Πάτρικ και ο αδελφός του Βόλφραμ από το Αμβούργο όπου και διευθύνουν το κατάστημα πώλησης αυτοκινήτων της KIA. Ο Πάτρικ αναφέρει: είχαμε πολλές επιλογές, καταλήξαμε όμως την KIA λόγω της σχεδίασης, της μεγάλης γκάμας και της εγγύησης. Εμείς από τη μεριά μας και μετά από 1.200 χλμ. με το νέο Ceed δεν μπορούμε παρά να τους συγχαρούμε για την επιλογή τους.

Πρώτη εντύπωση
Τι μας άρεσε και τι όχι.
Απλά κάθεσαι μέσα και εξοικειώνεσαι άμεσα με το χώρο του νέου KIA χωρίς να χρειάζεται να αναρωτιέσαι τι είναι που. Φθηνό δεν το λες όμως πια: το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 28.670 ευρώ

Συμπέρασμα
Για το αν μπορεί το Ceed να «χτυπήσει»  το Golf, αυτό θα το δείξει το συγκριτικό τεστ. Ένα είναι όμως σαφές μετά από 1.200 χλμ. οδήγησης: αυτό το KIA είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, συμπαγές αμάξωμα, καλός πετρελαιοκινητήρας, φοβερή σχεδίαση και 7 χρόνια εγγύηση. Τι λάθος να κάνει κάποιος;
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
  Kia Ceed 1,6 CRDi
Κινητήρας  τετρακύλινδρος  τούρμπο/ εμπρός εγκάρσια 
Κυβισμός (κ.εκ.)  1.589
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 280/1.500
Σχέσεις/ κιβώτιο/μετάδοση  6άρι χειροκίνητο/εμπρός 
Μήκος/ πλάτος/ύψος (χλστ.) 4.310/1.800/1.447
Καθαρό βάρος (κιλά)  1.388
Χώρος αποσκευών (λτ.)  395-2.191 
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 200
Κατανάλωση (λτ/100χλμ.)  4,3 λτ. Diesel 
Εκπομπές C02 (γρ./χλμ.)  111
Τιμή αγοράς (Γερμανία)  από 23.990

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ